YouTube bude nejspíš čelit žalobě spojené s tím, jakým způsobem upozorňovala své uživatele na to, že mají zapnutý software na potlačení reklam. Žalobce se přitom opírá o přísné zákony Evropské unie ohledně ochrany soukromí. Čím argumentuje a má šanci uspět?
Nedávno jsme mohli být svědky toho, jak YouTube rázně zakročil proti AdBlockům, které diváci na platformě rádi využívali, aby se zbavili otravných a zdlouhavých reklam. Každý, kdo měl podobný program zapnutý, dostal upozornění, aby si jej vypnul a YouTube sledoval s reklamami či s předplatným Premium.
Většina lidí se tak velmi pravděpodobně smířila s tím, že reklamy zkrátka přetrpí, neboť jak YouTube zdůrazňuje, blokování reklamy je porušení smluvních podmínek. Podobnou otázku směřovanou proti platformě si však klade i soukromý konzultant Alexander Hanff. Jestli umí YouTube najít uživatele s AdBlockem, nejedná se o narušení soukromí dle evropských zákonů a norem?
Čtěte také: Přísnější pravidla pro vývojáře. Z Google Play vymizí nekvalitní aplikace
Na základě této myšlenky pak společně s Irskou komisí pro ochranu dat přednesl příslušné obvinění, ve kterém navíc ukazuje konkrétní kód v JavaScriptu, jenž měl dotyčné lidi odhalit, jak píše server Android Police.
Jestli nakonec bude jeho žaloba úspěšná, ukáže čas. Henff má každopádně na své straně mocný nástroj a to je právě evropské právo. Stačí připomenout například sociální síť Threads. Pokud jeho argumenty obstojí, není pochyb o tom, že platformu nejspíš stihne minimálně nějaká pokuta.
YouTube bude nejspíš čelit žalobě spojené s tím, jakým způsobem upozorňovala své uživatele na to, že mají zapnutý software na potlačení reklam. Žalobce se přitom opírá o přísné zákony Evropské unie ohledně ochrany soukromí. Čím argumentuje a má šanci uspět?
Nedávno jsme mohli být svědky toho, jak YouTube rázně zakročil proti AdBlockům, které diváci na platformě rádi využívali, aby se zbavili otravných a zdlouhavých reklam. Každý, kdo měl podobný program zapnutý, dostal upozornění, aby si jej vypnul a YouTube sledoval s reklamami či s předplatným Premium.
Většina lidí se tak velmi pravděpodobně smířila s tím, že reklamy zkrátka přetrpí, neboť jak YouTube zdůrazňuje, blokování reklamy je porušení smluvních podmínek. Podobnou otázku směřovanou proti platformě si však klade i soukromý konzultant Alexander Hanff. Jestli umí YouTube najít uživatele s AdBlockem, nejedná se o narušení soukromí dle evropských zákonů a norem?
Čtěte také: Přísnější pravidla pro vývojáře. Z Google Play vymizí nekvalitní aplikace
Na základě této myšlenky pak společně s Irskou komisí pro ochranu dat přednesl příslušné obvinění, ve kterém navíc ukazuje konkrétní kód v JavaScriptu, jenž měl dotyčné lidi odhalit, jak píše server Android Police.
Jestli nakonec bude jeho žaloba úspěšná, ukáže čas. Henff má každopádně na své straně mocný nástroj a to je právě evropské právo. Stačí připomenout například sociální síť Threads. Pokud jeho argumenty obstojí, není pochyb o tom, že platformu nejspíš stihne minimálně nějaká pokuta.