Češi, pozor na podvodný email „od Alzy“. Je lstivý, dostane z vás citlivé údaje

Pokud vám přišel tento email tvářící se jako od firmy Alza, dejte si na něj bacha. Nic nevyhráváte, ale naopak můžete o dost přijít.
Podvodníci berou Vánoce útokem
Předvánoční shon a stres je v plném proudu, čehož se jako už každoročně snaží využít podvodníci. Tentokrát jsme narazili na poměrně lstivý podvod, který zneužívá značky Alza a hraje na notu toho, že jste něco vyhráli.
Podvodný email má předmět „Vánoce jsou letos s Alza.cz skvělé“ a ve své emailové schránce můžete vidět, že se bude tvářit, jako když jej poslal opravdu tento populární internetový prodejce Alza.cz. To ale není pravda.
„Váš e-mail byl vybrán v naší soutěži. Máte právě teď možnost odhalit, co pro Vás máme připraveno. Nenechávejte to náhodě!“ píše se v obsahu emailu, který má originální logo společnosti a i v patičce uvedenou adresu Alzy.

V čem tkví podvod?
Útočníci zneužívají jméno Alza a především teď před Vánoci popularitu tohoto prodejce, u kterého se dá nakoupit všechno a nakupuje u něj skoro každý.
Pokud vám tedy dorazil tento email, v žádném případě neklikejte na tlačítko „Otevřít dárek“ s odkazem na taktéž velice zdařile okopírovaný web Alzy.
Na něm máte vyplnit svou emailovou adresu a následně si „zasoutěžit“ o hodnotné ceny. Princip spočívá v tom, že každý „vyhraje“ a pak v euforii vyplníte své citlivé údaje – což v žádném případě nedělejte, aby neskončily v rukou podvodníků.

Jak rozpoznat podvodný email?
Co by vás mělo trknout, je webová adresa – https://retentiveitsolutions.com/cz/alza/ (místo originální adresy Alza.cz), ale podvodné mohou být i jiné adresy. Někteří z vás si možná všimnou už pochybné adresy, ze které email přišel – info@moto-filmklub.cz (místo info@alza.cz apod.)
Podvod je to velice lstivý a promyšlený téměř do posledního bodu. Email totiž opravdu působí stylem, jako by jej vytvořila Alza, včetně správné gramatiky a marketingového slangu společnosti.
Dejte vědět svým blízkým, pokud víte, že nakupují na Alze a mohl by jim tento podvodný email také přijít, ať na něj neskočí. Pošlete jim náš redakční článek a případně nám napište v diskuzi pod článkem, zda už vám tento email také přišel.
Zdroj: autorský text / Mobilizujeme.cz
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.








