Bacha na DHL, Microsoft nebo třeba WhatsApp! Za tyto značky se hackeři vydávají nejčastěji

Roman Macháč
  • Hackeři častokrát k phishingovým útokům zneužívají cizí značky
  • Mezi nejrozšířenější patří Microsoft, DHL nebo WhatsApp
  • Celý seznam najdete v tomto reportu
Phishing dokáže být pořádně nebezpečný
Phishing dokáže být pořádně nebezpečný

Přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení, společnost Check Point Software Technologies, přišla s velmi znepokojivou zprávou zaměřenou na phishingové útoky ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Report poodkrývá, jaké ohavné praktiky zločinci využívají.

Samsung Galaxy Ringtracking pixel

Čím vás chtějí zločinci nalákat?

Pokud oběť věří nějaké značce, je mnohem snadnější ji podvést. To ví také hackeři, kteří v prvním i druhém čtvrtletí nejvíce napodobovali etablovanou profesní síť LinkedIn. Ve třetím čtvrtletí ji přeskočila imitace společnosti DHL, přičemž na druhém místě je Microsoft a LinkedIn se propadl až na třetí pozici.

Jak informuje logistický gigant, nárůst podvodů pod hlavičkou loga DHL způsobila globální phishingová kampaň. Také nyní často můžeme spatřit, jak zločinci zneužívají dobré jméno značky Instagram. Uživatelé si nově musí dávat ještě větší pozor na podvodné zprávy od WhatsAppu.

Hacker na telefonu
Hacker na telefonu

Čtěte také: Odhalení podvodníků na Bazoši! Tohle jsou jejich finty, kterými vás budou chtít okrást


Nejčastěji napodobované značky (3. čtvrtletí 2022)

  1. DHL (22 %)
  2. Microsoft (16 %)
  3. LinkedIn (11 %)
  4. Google (6 %)
  5. Netflix (5 %)
  6. WeTransfer (5 %)
  7. Walmart (5 %)
  8. WhatsApp (4 %)
  9. HSBC (4 %)
  10. Instagram (3 %)
Internetoví podvodníci jsou stále mazanější
Internetoví podvodníci jsou stále mazanější

Seznamu kraluje DHL

„V čele žebříčku je nově DHL, proto pozor na všechny zprávy o zásilkách. Vždy raději navštivte přímo stránky dané společnosti a neklikejte na odkazy ve zprávách,“ upřesňuje Peter Kovalčík ze společnosti Check Point Software Technologies.

Během phishingových útoků se snaží útočníci napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy, designu stránek a tak podobně. Zneužívají důvěru zákazníka vůči značce, strach a další emoce.

Trpí i české značky

Čeští uživatelé se mohou setkat i s variantami napodobujícími například Zásilkovnu. Jedná se o oblíbenou techniku, která těží z nárůstu obchodů přes internet a spoléhá na nepozornost uživatelů. Častokrát jsme také svědky phishingu u České pošty či Bazoše, na některé praktiky jsme se dokonce zaměřili v naši nedávné reportáži.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře

Samsung Galaxy S25 Ultratracking pixel

Nejnovější články