Google Mapy jsou bezesporu fenoménem. Byly spuštěny již v roce 2005, neustále se vyvíjí, zlepšují a nabízí vskutku komplexní služby co do navigování, výběru různých míst a podobně. Jablečný gigant spustil své mapy až mnohem později, v roce 2012 a co si budeme povídat, v té době byly bez přehánění pro smích. Od té doby ale ušly obrovský kus cesty a nyní se můžou se svým souputníkem bezesporu měřit.
Zatímco jablečné mapy najdeme, logicky, jen na systémech Apple (iOS, iPadOS, watchOS a macOS), mapy od Googlu jsou všude, takřka na všech telefonech s Androidem nehledě na výrobce. Zatímco Apple dostává za své mapy zaplaceno v částce při nákupu jeho přístroje, Google vydělává na zobrazené reklamě. Je tedy jasné, že rozsah informací o uživateli, které obě aplikace shromažďují, se dramaticky liší.
Když se podíváte do nastavení soukromí Apple Map, zjistíte, že tato aplikace sbírá data ohledně zdraví a fitness, historie vyhledávání, diagnostiky nebo lokací, které uživatel navštívil. Z těchto údajů ale není nic propojeno přímo na konkrétního uživatele. To Google, to je úplně jiná písnička.
Nastavení ukazuje, že Google Mapy shromažďují informace ohledně financí, historie prohlížeče, samozřejmě lokace a dále prohlíží uživatelská i ostatní data, historii vyhledávání, diagnostiku zařízení, kontakty a různé další identifikátory. A dalším problémem je, že tato data jsou navázána na konkrétní účet, tedy i osobu a to je z bezpečnostního hlediska vždy rizikem.
Tento rozsáhlý sběr dat je samozřejmě logický. Google potřebuje přizpůsobit svou aplikaci co možná nejvíc tomu kterému uživateli a z toho pak vyplývá i reklama na míru. Pokud ale nechcete tuto sklizeň informací podstupovat, je možné aktivovat přímo v aplikaci anonymní režim, který tomu z velké části zabrání. V ohledu špehování uživatele jsou na tom tedy jablečné mapy mnohem lépe.
Čtěte také: Apple opisuje od Googlu. Mapy v iOS 14.5 přinesou praktickou funkci
Gigant z Cupertina na svých mapách samozřejmě pořádně maká a má v plánu povýšit je na pozici nejlepší mapové aplikace vůbec. Pracuje na nových prvcích, jejichž hlavním cílem je zlepšit detailnost map na co nejvyšší možnou úroveň a budou se přidávat nové prvky – třeba na míru navržené orientační body nebo noční režim.
A za vypíchnutí stojí i výtečná integrace do hodinek Watch. Když se navigujete podle map a přijde na řadu odbočka, hodinky na ni uživatele upozorní vibrací, díky čemuž ji nemine. Je to jako takový osobní blinkr. Google Mapy byly vždy jasnou volbou co se týče navigace z bodu A do bodu B, nicméně to vypadá, že Apple jim buduje opravdu plnotučnou konkurenci.
Google Mapy jsou bezesporu fenoménem. Byly spuštěny již v roce 2005, neustále se vyvíjí, zlepšují a nabízí vskutku komplexní služby co do navigování, výběru různých míst a podobně. Jablečný gigant spustil své mapy až mnohem později, v roce 2012 a co si budeme povídat, v té době byly bez přehánění pro smích. Od té doby ale ušly obrovský kus cesty a nyní se můžou se svým souputníkem bezesporu měřit.
Zatímco jablečné mapy najdeme, logicky, jen na systémech Apple (iOS, iPadOS, watchOS a macOS), mapy od Googlu jsou všude, takřka na všech telefonech s Androidem nehledě na výrobce. Zatímco Apple dostává za své mapy zaplaceno v částce při nákupu jeho přístroje, Google vydělává na zobrazené reklamě. Je tedy jasné, že rozsah informací o uživateli, které obě aplikace shromažďují, se dramaticky liší.
Když se podíváte do nastavení soukromí Apple Map, zjistíte, že tato aplikace sbírá data ohledně zdraví a fitness, historie vyhledávání, diagnostiky nebo lokací, které uživatel navštívil. Z těchto údajů ale není nic propojeno přímo na konkrétního uživatele. To Google, to je úplně jiná písnička.
Nastavení ukazuje, že Google Mapy shromažďují informace ohledně financí, historie prohlížeče, samozřejmě lokace a dále prohlíží uživatelská i ostatní data, historii vyhledávání, diagnostiku zařízení, kontakty a různé další identifikátory. A dalším problémem je, že tato data jsou navázána na konkrétní účet, tedy i osobu a to je z bezpečnostního hlediska vždy rizikem.
Tento rozsáhlý sběr dat je samozřejmě logický. Google potřebuje přizpůsobit svou aplikaci co možná nejvíc tomu kterému uživateli a z toho pak vyplývá i reklama na míru. Pokud ale nechcete tuto sklizeň informací podstupovat, je možné aktivovat přímo v aplikaci anonymní režim, který tomu z velké části zabrání. V ohledu špehování uživatele jsou na tom tedy jablečné mapy mnohem lépe.
Čtěte také: Apple opisuje od Googlu. Mapy v iOS 14.5 přinesou praktickou funkci
Gigant z Cupertina na svých mapách samozřejmě pořádně maká a má v plánu povýšit je na pozici nejlepší mapové aplikace vůbec. Pracuje na nových prvcích, jejichž hlavním cílem je zlepšit detailnost map na co nejvyšší možnou úroveň a budou se přidávat nové prvky – třeba na míru navržené orientační body nebo noční režim.
A za vypíchnutí stojí i výtečná integrace do hodinek Watch. Když se navigujete podle map a přijde na řadu odbočka, hodinky na ni uživatele upozorní vibrací, díky čemuž ji nemine. Je to jako takový osobní blinkr. Google Mapy byly vždy jasnou volbou co se týče navigace z bodu A do bodu B, nicméně to vypadá, že Apple jim buduje opravdu plnotučnou konkurenci.