Apple se omluvil za „destruktivní“ reklamu. Bylo to ale opravdu potřeba?
- Apple před pár dny představil nové iPady
- Jablečný gigant ale trochu přestřelil s jejich prezentací
- Nyní se ale za nevhodnou reklamu omluvil

Nové iPady Air a Pro jsou jedny z největších novinek, které tento rok segment tabletů přinesl a vrcholný model Pro je opravdu neuvěřitelně našlapaný kus hardwaru. Apple jím cílí na ty nejnáročnější uživatele a kromě brutálního výkonu v režii nového čipu M4 se tato novinka může pochlubit šasi tenkým jen 5,1 mm. Apple si ale k prezentaci této novinky nevybral zrovna nejšťastnější reklamu.
Nejtenčí Apple produkt všech dob
Nový iPad Pro s 13palcovým displeje je s šasi o tloušťce 5,1 mm nejtenčím produktem s nakousnutým jablíčkem ve znaku, jaký kdy vznikl. Celkově se jedná o jeden z nejtenčích přístrojů současnosti a Apple si na tom hodně zakládá. A také na tom, že se rozhodně nejedná jen o obyčejný tablet na konzumaci obsahu, ale o takřka profesionální nástroj.
Díky novým doplňkům v podobě klávesnice Magic Keyboard a pera Pencil Pro zaujme nový iPad Pro i profesionální uživatele, například grafiky, architekty či skladatele a obecně tvůrce obsahu, kterým bude k jejich tvorbě stačit jen a pouze jeden přístroj, nový iPad. Ten může nahradit spousty další elektroniky a právě na tom postavil Apple jeho oficiální reklamu.
Čtěte také: Google odhalí, kdo vám píše. Do aplikace Zprávy míří nová funkce
Reklama na iPad Pro byla krokem vedle
Ihned po premiéře zveřejnil Apple reklamu na nový iPad Pro s procesorem M4, která se setkala s obří vlnou nevole. Kalifornský gigant v ní totiž nechal pomocí obřího lisu sešrotovat spoustu různých nástrojů, které slouží k tvorbě uměleckého obsahu. Do křemíkového nebe v ní odebere například piano, kytara, trubka, sada barev, počítač a podobně.
Zkrátka věci, které lidé využívají k tvorbě umění a obsahu obecně, přičemž smyslem reklamy je ukázat, že už je nebudou potřebovat. Protože na vše jim postačí nový iPad Pro. Většina veřejnosti, včetně několika známých umělců, se ale proti této reklamě ohradila a označila jako neuctivé tyto věci, které jsou vlastně symboly lidské kreativity, ničit.
Apple se za reklamu omluvil
Kalifornský gigant, respektive Tor Myhren, viceprezident firmy pro marketingovou komunikaci, se pro web AdAge za tuto reklamu omluvil a uvedl, že s ní minuli cíl. Je ale otázkou, zda si ji lidé spíše nevyložili trochu jinak než Apple zamýšlel. Když se nad ní zamyslíte, tak se nejedná o samoúčelné ničení nástrojů, ale spíše o symboliku v podobě slisování spousty nástrojů do podoby maličkého iPadu, který zastane jejich práci.
Jak se na reklamu na nový iPad Pro díváte vy? Pohoršuje vás, nebo ji vnímáte jako zcela korektní a nezávadnou? Dejte nám vědět do komentářů.
Autor článku

Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.
Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.








