Apple má problém. Zájem o „revoluční“ headset Vision Pro prudce upadá

  • Jablečný výrobce musel snížit výrobu na méně než polovinu
  • Headset Vision Pro mezi Američany už nefrčí
  • Může to ovlivnit plány na jeho uvedení na dalších trzích
Apple Vision Pro

Apple Vision Pro | foto: Unsplash

Když v lednu Apple spustil předprodej svého headsetu pro rozšířenou a virtuální realitu Vision Pro, vypadalo to na další trefu do černého. Uplynulo pár měsíců a zdá se, že je vše jinak. Vision Pro si odbyl svých 15 minut slávy a při tempu, jakým o něj mezi zákazníky upadá zájem, po něm brzy neštěkne ani pes. Apple musí omezovat výrobu a mohl by přehodnotit i plány na uvedení na dalších trzích. Napsal o tom server The Verge.

Apple Vision Pro už netáhne

Podle analytika Ming-Chi Kua plánuje Apple dodat v roce 2024 pouhých 400 až 450 tisíc kusů Vision Pro, místo původně očekávaných 700 až 800 tisíc kusů. Objednávky navíc byly sníženy ještě před uvedením Vision Pro na mimoamaerické trhy. To je, jak Kuo tvrdí, známkou toho, že poptávka v USA prudce klesla.

Apple pod vlivem vývoje v USA proto zaujímá konzervativní pohled na poptávku na jiných trzích. Podle serveru MacRumors již dříve Kuo uvedl, že by Apple mohl uvést Vision Pro na další, především anglicky mluvící trhy, jako je Austrálie, Kanada, Nový Zéland a Velká Británie ještě před červnovou WWDC 2024. Současně také údajně již lokalizuje visionOS pro uvedení v zemích jako je Francie, Německo, Itálie a Španělsko.

Apple Vision Pro

Apple Vision Pro | foto: Unsplash


Čtěte také: Meta otevírá svůj Horizon OS. Vlastní headsety nabídnou Asus a Lenovo


Neúspěch Applu ovlivní celé odvětví

Tváří v tvář neočekávanému poklesu však Apple přehodnocuje i vzdálenější plány. Zdá se, že příští rok se levnější základní soupravy pro smíšenou realitu pravděpodobně nedočkáme. Je přitom otázkou, zda ji Apple pouze odloží nebo kompletně zařízne.

Apple však často udává trendy na trzích s novými produkty. Neúspěch Vision Pro může podle Kua zanechat dozvuky v celém odvětví. Analytik se domnívá, že poptávka po některých specifických komponentách pro VR a AR jako jsou Micro OLED displeje, nemusí dosáhnout míry přijetí potřebné pro masovou výrobu, aby se dostaly do jiných zařízení.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Apple má problém. Zájem o „revoluční“ headset Vision Pro prudce upadá

  • Jablečný výrobce musel snížit výrobu na méně než polovinu
  • Headset Vision Pro mezi Američany už nefrčí
  • Může to ovlivnit plány na jeho uvedení na dalších trzích
Apple Vision Pro

Apple Vision Pro | foto: Unsplash

Když v lednu Apple spustil předprodej svého headsetu pro rozšířenou a virtuální realitu Vision Pro, vypadalo to na další trefu do černého. Uplynulo pár měsíců a zdá se, že je vše jinak. Vision Pro si odbyl svých 15 minut slávy a při tempu, jakým o něj mezi zákazníky upadá zájem, po něm brzy neštěkne ani pes. Apple musí omezovat výrobu a mohl by přehodnotit i plány na uvedení na dalších trzích. Napsal o tom server The Verge.

Apple Vision Pro už netáhne

Podle analytika Ming-Chi Kua plánuje Apple dodat v roce 2024 pouhých 400 až 450 tisíc kusů Vision Pro, místo původně očekávaných 700 až 800 tisíc kusů. Objednávky navíc byly sníženy ještě před uvedením Vision Pro na mimoamaerické trhy. To je, jak Kuo tvrdí, známkou toho, že poptávka v USA prudce klesla.

Apple pod vlivem vývoje v USA proto zaujímá konzervativní pohled na poptávku na jiných trzích. Podle serveru MacRumors již dříve Kuo uvedl, že by Apple mohl uvést Vision Pro na další, především anglicky mluvící trhy, jako je Austrálie, Kanada, Nový Zéland a Velká Británie ještě před červnovou WWDC 2024. Současně také údajně již lokalizuje visionOS pro uvedení v zemích jako je Francie, Německo, Itálie a Španělsko.

Apple Vision Pro

Apple Vision Pro | foto: Unsplash


Čtěte také: Meta otevírá svůj Horizon OS. Vlastní headsety nabídnou Asus a Lenovo


Neúspěch Applu ovlivní celé odvětví

Tváří v tvář neočekávanému poklesu však Apple přehodnocuje i vzdálenější plány. Zdá se, že příští rok se levnější základní soupravy pro smíšenou realitu pravděpodobně nedočkáme. Je přitom otázkou, zda ji Apple pouze odloží nebo kompletně zařízne.

Apple však často udává trendy na trzích s novými produkty. Neúspěch Vision Pro může podle Kua zanechat dozvuky v celém odvětví. Analytik se domnívá, že poptávka po některých specifických komponentách pro VR a AR jako jsou Micro OLED displeje, nemusí dosáhnout míry přijetí potřebné pro masovou výrobu, aby se dostaly do jiných zařízení.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."