YouTube se dočista zbláznil! Nově zobrazí před jediným videem až 10 reklam
- YouTube zkouší, kolik reklam uživatelé dokážou tolerovat
- Nově spouští až 10 různých reklam před videem
- Co tím YouTube sleduje?

Jestli existuje něco, co už od dob představení komerční televize dokáže člověka pořádně vytočit, je to nekonečná barikáda otravných reklam. Největší internetový server pro sdílení videí žije z reklam od svých prvopočátků a každým rokem více a více přitvrzuje. Nicméně to, co se s reklamami na Youtube odehrává nyní, jde mimo chápání mnoha z nás. Dalo by se říci, že se YouTube snaží vyzkoumat, jaké maximum je pro běžné sledovatele snesitelné.
YouTube se toho opravdu nebojí
Někteří z náhodných uživatelů YouTube oznámili na Redditu spatření nového reklamního systému. Byli donuceni shlédnout 10 nepřeskočitelných reklam v kuse, než vůbec mohli spustit určité video. Zmiňují také, že samotné reklamy mnohdy trvaly déle, než bylo doteď standardem. Vylepšení (nebo spíše zhoršení) je prozatím testováno pouze v úzkém okruhu sledovatelů, nicméně už jenom z jeho existence a pomyšlení na to, že by se někdy mohlo stát běžnou záležitostí, přebíhá mráz po zádech.

Čtěte také: To myslí vážně? YouTube potichu zavádí až 5 reklam, které nelze přeskočit
O vyjádření si udělejte obrázek sami
Team YouTube na Twiteru uvádí, že se jedná o důsledek takzvaných „bumper ads“. Takové reklamy už na populární platformě existují nějakou dobu, jedná se o krátké nepřeskočitelné upoutávky, jež mohou trvat maximálně 6 sekund. Máme k tomu dvě připomínky. Délky reklam podle vyjádření YouTube se neshodují s délkami uváděnými uživateli a i kdyby nakonec měli těch slibovaných 6 sekund, stačí trocha matematiky a dojde vám, že i tak strávíte celých 60 sekund koukáním na reklamy.
Slovo závěrem
Youtube balancuje na opravdu tenkém ledě, takto agresivní implementace takového množství reklam je nevídaná. Pokud se rozhodne o rozšíření nového systému všem sledovatelům, lidem by mohli už doopravdy rupnout nervy, zasypat YouTube stížnostmi a v případě nulové reakce z druhé strany jednoduše odejít, nainstalovat plugin blokující reklamy, nebo v tom nejlepším případě si předplatit YouTube Premium.
Je zde možnost, že tímto reklamovým peklem chce YouTube nalákat sledovatele právě ke službě Premium, ale to je jen naše spekulace.