YouTube se dočista zbláznil! Nově zobrazí před jediným videem až 10 reklam

Zdeněk Kocourek
  • YouTube zkouší, kolik reklam uživatelé dokážou tolerovat
  • Nově spouští až 10 různých reklam před videem
  • Co tím YouTube sleduje?
YouTube
YouTube

Jestli existuje něco, co už od dob představení komerční televize dokáže člověka pořádně vytočit, je to nekonečná barikáda otravných reklam. Největší internetový server pro sdílení videí žije z reklam od svých prvopočátků a každým rokem více a více přitvrzuje. Nicméně to, co se s reklamami na Youtube odehrává nyní, jde mimo chápání mnoha z nás. Dalo by se říci, že se YouTube snaží vyzkoumat, jaké maximum je pro běžné sledovatele snesitelné.

YouTube se toho opravdu nebojí

Někteří z náhodných uživatelů YouTube oznámili na Redditu spatření nového reklamního systému. Byli donuceni shlédnout 10 nepřeskočitelných reklam v kuse, než vůbec mohli spustit určité video. Zmiňují také, že samotné reklamy mnohdy trvaly déle, než bylo doteď standardem. Vylepšení (nebo spíše zhoršení) je prozatím testováno pouze v úzkém okruhu sledovatelů, nicméně už jenom z jeho existence a pomyšlení na to, že by se někdy mohlo stát běžnou záležitostí, přebíhá mráz po zádech.

YouTube Bumper Ads
YouTube Bumper Ads

Čtěte také: To myslí vážně? YouTube potichu zavádí až 5 reklam, které nelze přeskočit


O vyjádření si udělejte obrázek sami

Team YouTube na Twiteru uvádí, že se jedná o důsledek takzvaných „bumper ads“. Takové reklamy už na populární platformě existují nějakou dobu, jedná se o krátké nepřeskočitelné upoutávky, jež mohou trvat maximálně 6 sekund. Máme k tomu dvě připomínky. Délky reklam podle vyjádření YouTube se neshodují s délkami uváděnými uživateli a i kdyby nakonec měli těch slibovaných 6 sekund, stačí trocha matematiky a dojde vám, že i tak strávíte celých 60 sekund koukáním na reklamy.

Slovo závěrem

Youtube balancuje na opravdu tenkém ledě, takto agresivní implementace takového množství reklam je nevídaná. Pokud se rozhodne o rozšíření nového systému všem sledovatelům, lidem by mohli už doopravdy rupnout nervy, zasypat YouTube stížnostmi a v případě nulové reakce z druhé strany jednoduše odejít, nainstalovat plugin blokující reklamy, nebo v tom nejlepším případě si předplatit YouTube Premium.

Je zde možnost, že tímto reklamovým peklem chce YouTube nalákat sledovatele právě ke službě Premium, ale to je jen naše spekulace.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články