Xiaomi je populární čínská společnost, která zaznamenává úspěchy i u nás. K jejím přednostem patří inovativní produkty, které se vyznačují dobrým poměrem mezi cenou a výkonem. Úspěch firmy podtrhuje i nedávno zveřejněná zpráva.
Xiaomi zveřejnilo neauditované konsolidované výsledky za třetí čtvrtletí letošního roku. To skončilo 30. září 2024 a z výsledků vyplývá, že Xiaomi se daří opravdu skvěle. Společnost hlásí tržby ve výši 92,5 miliard čínských jenů (305 miliard korun). Šlo o 30,5% nárůst oproti předchozímu období. Čistý zisk pak představuje 6,3 miliard čínských jenů (21 miliard korun).
Dařilo se především mobilům, ale Xiaomi má ve svém portfoliu i mnoho dalších produktů. Co se týče smartphonů, dodávky představovaly ve třetím čtvrtletí 43,1 milionu kusů. Jedná se o 3,1% meziroční nárůst. Hlavní zisk pochází z domovské Číny. Globální tržby z prodeje mobilů činily 47,5 miliard korun (156 miliard korun).
Společnost může být na sebe hrdá, protože nejvíc se daří prodávat mobily z vyšší cenové kategorie. Tyto mobily představují přes 20 % prodejů a nadále rostou. Mimořádně se daří i nové generaci mobilů ze série Xiaomi 15.
Série Xiaomi 15 překonala hranici jednoho milionu prodaných kusů za kratší dobu než předchozí generace. Pro Xiaomi je to tedy závazek, aby uživatelům nadále přinášelo kvalitní a cenově relativně dostupná zařízení. Přestože se Xiaomi v našich končinách nepovažuje za tak prestižní značku jako například Apple nebo Samsung, nebrání mu to v expanzi.
Kromě chytrých telefonů se do zisků společnosti promítly také prodeje jiných produktů. Mluví se například o masivní dodávce tabletů Xiaomi. V tomto segmentu se značce daří zejména v Číně, kde je na 3. místě. Co se týká globální pozice v rámci segmentu tabletů, tam Xiaomi obhájilo 5. pozici. Ani v globálním měřítku tedy není příliš pozadu.
Xiaomi se může pyšnit i zvýšenými prodeji nositelné elektroniky. Meziročně si polepšilo o více než 50 % v rámci chytrých hodinek a prodeje stoupaly i u bezdrátových sluchátek. Xiaomi má opravdu široký záběr a věnuje se také výrobě elektromobilů. Nedávno dosáhlo milník 100 tisíc kusů dodaných elektromobilů. Tržby v tomto segmentu se vyšplhaly na téměř 10 miliard čínských jenů, což je v přepočtu zhruba 33 miliard korun.
Xiaomi je populární čínská společnost, která zaznamenává úspěchy i u nás. K jejím přednostem patří inovativní produkty, které se vyznačují dobrým poměrem mezi cenou a výkonem. Úspěch firmy podtrhuje i nedávno zveřejněná zpráva.
Xiaomi zveřejnilo neauditované konsolidované výsledky za třetí čtvrtletí letošního roku. To skončilo 30. září 2024 a z výsledků vyplývá, že Xiaomi se daří opravdu skvěle. Společnost hlásí tržby ve výši 92,5 miliard čínských jenů (305 miliard korun). Šlo o 30,5% nárůst oproti předchozímu období. Čistý zisk pak představuje 6,3 miliard čínských jenů (21 miliard korun).
Dařilo se především mobilům, ale Xiaomi má ve svém portfoliu i mnoho dalších produktů. Co se týče smartphonů, dodávky představovaly ve třetím čtvrtletí 43,1 milionu kusů. Jedná se o 3,1% meziroční nárůst. Hlavní zisk pochází z domovské Číny. Globální tržby z prodeje mobilů činily 47,5 miliard korun (156 miliard korun).
Společnost může být na sebe hrdá, protože nejvíc se daří prodávat mobily z vyšší cenové kategorie. Tyto mobily představují přes 20 % prodejů a nadále rostou. Mimořádně se daří i nové generaci mobilů ze série Xiaomi 15.
Série Xiaomi 15 překonala hranici jednoho milionu prodaných kusů za kratší dobu než předchozí generace. Pro Xiaomi je to tedy závazek, aby uživatelům nadále přinášelo kvalitní a cenově relativně dostupná zařízení. Přestože se Xiaomi v našich končinách nepovažuje za tak prestižní značku jako například Apple nebo Samsung, nebrání mu to v expanzi.
Kromě chytrých telefonů se do zisků společnosti promítly také prodeje jiných produktů. Mluví se například o masivní dodávce tabletů Xiaomi. V tomto segmentu se značce daří zejména v Číně, kde je na 3. místě. Co se týká globální pozice v rámci segmentu tabletů, tam Xiaomi obhájilo 5. pozici. Ani v globálním měřítku tedy není příliš pozadu.
Xiaomi se může pyšnit i zvýšenými prodeji nositelné elektroniky. Meziročně si polepšilo o více než 50 % v rámci chytrých hodinek a prodeje stoupaly i u bezdrátových sluchátek. Xiaomi má opravdu široký záběr a věnuje se také výrobě elektromobilů. Nedávno dosáhlo milník 100 tisíc kusů dodaných elektromobilů. Tržby v tomto segmentu se vyšplhaly na téměř 10 miliard čínských jenů, což je v přepočtu zhruba 33 miliard korun.