Mobilizujeme.cz

Trendy: Maraton soutěží | jak vybrat telefon | iPhone X | bezrámečkový telefon | Android Oreo aktualizace | jak funguje čtečka tváře

Xiaomi: Jsme inovativní a nejvíce kopírovaný čínský výrobce

  |  8 komentářů  |  autor: Filip Kříž

Čínské Xiaomi je často označováno jako „čínský Apple“. Nejen na to se BBC ptalo v rozhovoru s Hugem Barrou, bývalým vlivným zaměstnancem Googlu a nyní viceprezidentem Xiaomi pro globální záležitosti. Ve dvou a půl minutovém rozhovoru se Celia Hattonová postupně Barry zeptala hned na několik velice zajímavých témat, a některé z odpovědí možná dost z vás překvapí.

Když měl Barra definovat Xiaomi, Barra vysvětlil, že jde o kombinaci softwaru ala Amazon a Google spolu s hardwarem ve stylu Applu a Samsungu. Narozdíl od nich se však „čínský Apple“ bude i v příštích letech soustředit spíše na rozvojové trhy, tak jako doposud. Dle Barry dává větší smysl prodávat telefon s minimální marží právě na těchto místech, a navíc se necítí připraven jít s kůží na trh v, jak sám říká, „extrémně soutěživém prostředí“, jaké panuje v Evropě a Spojených státech.

Řeč padla také na srovnání s Applem, díky čemuž je prý Xiaomi mnohdy terčem kritiky. Barra uvedl, že Xiaomi je velice inovativní společnost, která již předvedla mnoho interesantních a originálních výrobků. Dokonce si myslí, že Xiaomi je nejkopírovanějším čínským výrobcem, zejména co se týče modelu prodeje, komunikace se zákazníky nebo způsobu propagace. Ač se nejedná o design a vzhled produktů jako takový, dle Barry jde o velice důležitou součást obchodní strategie.

V budoucnu se máme se Xiaomi potkávat ještě mnohem víc. Jak Barra řekl, Xiaomi sice je čínský výrobce, avšak se „šílenými ambicemi“ v globálním měřítku. To ukázal například na pracovní morálce ve společnosti. Ačkoliv běžná pracovní doba trvá dvanáct hodin – od 9:30 do 21:30, většinou není problém potkat 80 % zaměstnanců pracujících třeba i v jedenáct večer. A to prostě proto, že pracují na něčem, co je podle jejich názoru tak důležité, že to nelze odložit.

Z rozhovoru vyplývá, že ani ztrojnásobení prodejů a vtlačení se mezi top 5 výrobců v rámci prodaných smartphonů Xiaomi nestačí. Dost možná se tak v dohledné době budeme o Xiaomi bavit jako o opravdovém Applu mezi Androidy. Co myslíte? Prorazí Xiaomi i v Evropě? Má šanci stát se skutečným čínským Applem, třeba i největším světovým výrobcem?

zdroj: BBC

ČLÁNKY:, ,
Výrobce sexuálních hraček sbíral data od uživatelek

Výrobce sexuálních hraček sbíral data od uživatelek

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Internet věcí se nám pomalu ale jistě vymyká z rukou. Tentokrát nemáme na mysli „tradiční“ hacknutou ledničku, ale něco mnohem intimnějšího. Tip: Spermobanky…

Je společnost Qualcomm přeci jen na prodej?

Je společnost Qualcomm přeci jen na prodej?

DNES  |  Tomáš Richter  |  diskuze (0)

Před týdnem jsme vás informovali o tom, že Qualcomm oficiálně odmítnul nabídku akvizice společností Broadcom. Výše nabídky činila 130 miliard amerických…

Smartphone od Xiaomi s minimálními rámečky uniká na fotce

Smartphone od Xiaomi s minimálními rámečky uniká na fotce

DNES  |  Tomáš Rajnoch  |  diskuze (1)

Xiaomi je se svou řadou Note mimořádně úspěšné. Vždy smartphone boduje v poměru cena výkon. V modelu Note 5 Plus navíc…

Mobilní zobrazení