Mobilizujeme.cz

Trendy: Maraton soutěží | jak vybrat telefon + vánoční speciál | iPhone X | bezrámečkový telefon | Android Oreo aktualizace

Smutná statistika: jsme ovlivněni reklamou, aplikace už nehledáme

  |  3 komentáře  |  autor: Lumír Kratochvíl

Většina z nás udrží pozornost pouze na relativně krátkou dobu. A jinak tomu není ani u mobilních telefonů – věděli jste, že jen 5 % lidí nadále aktivně používá aplikaci po 30 dnech od jejího nainstalování? Ještě horší je, že pouze každý 10. člověk využívá aplikaci jeden týden od její instalace.

Přestože se jedná o poměrně nízká čísla, v porovnání s loňským rokem se jedná o zlepšení. Poslední zprávy z App Flyer ukazují, že klesly přirozené instalace – aplikace, které sami najdete, líbí se vám a tak si je nainstalujete. Naopak nepřirozené instalace (aplikace u kterých jste motivováni k jejich stažení určitým druhem reklamy) stouply.

Takže trávíme méně času v aplikacích, které si sami najdeme a mnohem déle v těch, které nám jsou podstrkovány pomocí reklamy. Zajímavé je, že tato statistika se liší mezi operačními systémy. Na Androidu vzrostly nepřirozeně stažené aplikace pouze o 4 %, kdežto na iOS stouply o 25 %. Jsou tedy uživatelé iOS snáze ovlivnitelní? Možná částečně, musíme vzít v potaz, že dnes je většina kvalitních aplikací podpořena marketingovou kampaní, proto se může zdát, že rostou nepřirozené instalace na úkor těch přirozených, přičemž vlastně roste pouze počet propagovaných aplikací.

Uživatelé Androidu s větší pravděpodobností investují do aplikace, jež si najdou sami, kdežto uživatelé iOS častěji zaplatí za aplikace podpořené marketingem. Přestože méně než dvě procenta z celkových instalací vedou k finanční transakci, lze pochopit, proč se vývojáři zaměřují na iOS.

„Šance udělání z klasického uživatele aplikace platícího zákazníka jsou o 80 % vyšší na iOS a šance na zaplacení za aplikaci je o 55 % vyšší.“

Na Androidu je nejlukrativnějším regionem Severní Amerika, která má nejlepší poměr udržení aplikací a nejvyšší pravděpodobnost donucení normálního uživatele, aby začal platit.

Zdroj: Android Authority

ČLÁNKY:, , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
Třídit dle:   nejnovější | nejstarší | nejlépe hodnocené
Max
Max
Bože! Pane Kratochvíle! Copak takto lze interpretovat data? Buď jsou v té analýze další data, která jste nezmínil a na základě kterých jste napsal svůj pohled, anebo jste básník s licencí. Jak jste prosím přišel na to, že iOS uživatelé jsou ovlivnitelnější ke stahování a instalaci aplikací na základě reklamy? Je snad k dispozici seznam těchto aplikací? Co když se jedná o aplikace, které byly inzerovány cíleně? Nebo co když se jedná o aplikace, které uživatelé instalovali v minulosti a byly jim nabídnuty opětovně? Chtělo by to prozkoumat víc do hloubky. A druhá věc. Nepoužívejte vztažné zájmeno jenž, pokud ho… Číst vice »
Douglass
Douglass

Je to blbost. Buď něco používám a mám to nainstalované nebo to nechci a nepoužívám tudíž to ani neinstaluju. Pokud to má někdo jak tvrdí tahle studie je zralej na vyšetření.

tomas
tomas

Asi tolko o app ktoré aj tak nepouzivaju ľudia. Max týždeň. A to koli tomu je tu s wm10 tak ruusno a je tak zatracovaný? Koli app ktoré aj tak nikto nepoužíva dlhšie ako týždeň? Wtf :D

wpDiscuz
Tip: Chcete hlasovat v diskuzi? Nejdříve se musíte přihlásit, či registrovat
Univerzální držák do auta nyní seženete za pouhých 100 korun

Univerzální držák do auta nyní seženete za pouhých 100 korun

DNES  |  sponzorovaný obsah  |  diskuze (0)

Používáte telefon v autě jako navigaci? Nebo třeba občas za jízdy vyřizujete hovory a potřebujete mít tedy obrazovku…

Samsung Notebook 9 Pen a Notebook 9 (2018) oficiálně představeny

Samsung Notebook 9 Pen a Notebook 9 (2018) oficiálně představeny

DNES  |  Tomáš Richter  |  diskuze (0)

Tak a je to venku. Společnost z Jižní Koreje dnes oficiálně představila novou řadu ultrabooků pro nadcházející rok.…

Recenze BlackBerry Motion: a Android začal dávat smysl

Recenze BlackBerry Motion: a Android začal dávat smysl

DNES  |  Tomáš Drahoňovský  |  diskuze (0)

Kanadsko-čínské BlackBerry/TCL přichází dosti překvapivě se zatím nejuniverzálnějším, nejodladěnějším a možná také nejhezčím a nejoriginálnějším modelem značky. Vůbec…

Mobilní zobrazení