Spotify možná dovolí přeskakovat reklamy neplatícím uživatelům
Spotify, oblíbená platforma pro poslech hudby, testuje v Austrálii novou funkci, která by i neplatícím uživatelům dovolila přeskakovat všechny reklamy. Logika je taková, že uživatelé budou přeskakovat ty reklamy, které je nezajímají a Spotify to tak poskytne zpětnou vazbu, díky které budou uživatelům nabízet reklamy v okruhu jejich zájmů.
Tip: Apple Music v domácí Americe poráží konkurenční Spotify
Pro neplatící posluchače to samozřejmě zní jako dobrá zpráva, protože není nic horšího, než když vám do sluchátek najednou běží reklama, kterou si chtě nechtě musíte celou vyslechnout. Ale pro Spotify už to tak výhodný krok být nemusí. Je totiž velmi naivní si myslet, že posluchači uprostřed písničky dobrovolně kliknou na reklamu, která jim shodí aplikaci. Může být kdovíjak zajímavá, ale velké procento lidí by z prosté lidské lenosti zřejmě stejně reklamu zavřelo.
A za takto odmítnuté reklamy nebudou muset inzerenti zaplatit ani korunu, takže Spotify by to nakonec mělo s výdělkem dost marné. Dalším problémem by mohla být menší motivace uživatelů si prémiové Spotify platit, protože reklamy by šly lehce přeskočit a nebyly by tím pádem tak otravné. Společnost si tyto skutečnosti uvědomuje a právě proto takovou zásadní aktualizaci nejdřív vypustila jen mezi pár vyvolených v Austrálii. Uvidíme tedy, jestli nakonec Spotify nedá přeskakování reklam červenou.
zdroj: The Verge