Generální ředitel společnosti Epic Games, Tim Sweeney, tvrdí, že mobilní hry se pomalu vyrovnávají těm konzolovým a společnosti, které se výrobě telefonů věnují, nevyužívají jejich plného potenciálu.
V rozhovoru pro Business Insider se Sweeney vyjádřil v tom smyslu, že vydavatelé mobilních titulů se na své hry již předem dívají jako odsouzené k “poněkud méněcennému mobilnímu hernímu zážitku”.
Na letošní Game Developers Conference vydala jeho společnost Epic Online Service – službu, která umožňuje vývojářům přidávat do svých her mimo jiné funkci cross-play, tedy multiplatformní schopnost být spuštěna a hrána na různých typech zařízení. Její vývoj byl inspirován úspěchem hry Fortnite, která funkci cross-play právě podporuje.
“Fortnite ukázal cestu v mnoha věcech – a nejen nám. Myslím si, že firmy napříč odvětvím výhody multiplatformní možnosti ještě zcela nepochopily,” řekl Sweeney v rozhovoru.
PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG), největší konkurent Fortnite, v současné době umožňuje multiplatformní možnost hrát mezi zařízeními Android a iOS. Herní křížení mezi konzolí a smartphonem však prozatím nepodporuje.
Mnozí mohou namítnout, že Sweeney při své snaze ignoruje jiný problém – a sice to, že mobilní hardware stále není na takové úrovni, aby byl schopný konkurovat hraní na konzolích. Nejrychlejší mobilní čipsety, jako je například Snapdragon 855, se stále nevyrovnají výkonu hardwaru, jaký najdeme uvnitř herních konzolí nebo špičkových počítačů.
Kromě toho, hraní hry pomocí myši a klávesnice nebo dokonce herního ovladače je velmi odlišná zkušenost od používání telefonu nebo tabletu pomocí prstů. Další potíží je životnost baterie, která zdaleka neumožňuje hrát srovnatelně dlouhou dobu. Zdá se tedy, že k naplnění přání šéfa Epic Games zbývá ještě poměrně dlouhá doba.
zdroj: TechRadar
Generální ředitel společnosti Epic Games, Tim Sweeney, tvrdí, že mobilní hry se pomalu vyrovnávají těm konzolovým a společnosti, které se výrobě telefonů věnují, nevyužívají jejich plného potenciálu.
V rozhovoru pro Business Insider se Sweeney vyjádřil v tom smyslu, že vydavatelé mobilních titulů se na své hry již předem dívají jako odsouzené k “poněkud méněcennému mobilnímu hernímu zážitku”.
Na letošní Game Developers Conference vydala jeho společnost Epic Online Service – službu, která umožňuje vývojářům přidávat do svých her mimo jiné funkci cross-play, tedy multiplatformní schopnost být spuštěna a hrána na různých typech zařízení. Její vývoj byl inspirován úspěchem hry Fortnite, která funkci cross-play právě podporuje.
“Fortnite ukázal cestu v mnoha věcech – a nejen nám. Myslím si, že firmy napříč odvětvím výhody multiplatformní možnosti ještě zcela nepochopily,” řekl Sweeney v rozhovoru.
PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG), největší konkurent Fortnite, v současné době umožňuje multiplatformní možnost hrát mezi zařízeními Android a iOS. Herní křížení mezi konzolí a smartphonem však prozatím nepodporuje.
Mnozí mohou namítnout, že Sweeney při své snaze ignoruje jiný problém – a sice to, že mobilní hardware stále není na takové úrovni, aby byl schopný konkurovat hraní na konzolích. Nejrychlejší mobilní čipsety, jako je například Snapdragon 855, se stále nevyrovnají výkonu hardwaru, jaký najdeme uvnitř herních konzolí nebo špičkových počítačů.
Kromě toho, hraní hry pomocí myši a klávesnice nebo dokonce herního ovladače je velmi odlišná zkušenost od používání telefonu nebo tabletu pomocí prstů. Další potíží je životnost baterie, která zdaleka neumožňuje hrát srovnatelně dlouhou dobu. Zdá se tedy, že k naplnění přání šéfa Epic Games zbývá ještě poměrně dlouhá doba.
zdroj: TechRadar