Akvizice je v obchodní sféře častokrát velmi účinnou formou konkurenčního boje. Například společnost Fitbit se takto zbavila silného konkurenta v podobě firmičky Pebble. Akvizice, která je na pořadu dne nyní, je ale o něčem zcela jiném. Čínský obr Xiaomi totiž plánuje koupit GoPro.
Společnost GoPro je naprostou špičkou v produkci outdoorových a sportovních kamer. V celkovém součtu se však pomalu ale jistě potápí a ztrácí pevnou půdu pod nohama. Vysvobodit ji mají právě ochranná křídla společnosti Xiaomi, která údajně plánuje nákup této společnosti. Původní cena společnosti GoPro byla 3 miliardy dolarů, to bylo tehdy v roce 2014, kdy GoPro začala působit veřejně. Čtyři roky se ale podepsaly negativně, a pokud se Xiaomi rozhodne GoPro koupit, zaplatí jen 700 milionů dolarů.
Mnohem prozaičtější je však pravděpodobný záměr, který by Xiaomi mohlo s GoPro mít. Výrobce kamer totiž působí převážně v USA, kde má dokonce s hlavními prodejci elektroniky speciální smlouvu, podle které se jeho produkty prominentně inzerují a celkově mají v kamenných prodejnách více prostoru. To zní jako obrovská možnost pro Xiaomi nabídnout své produkty také americkým zákazníkům.
Podobný záměr jako Xiaomi, tedy koupit společnost GoPro, měl i výrobce dronů DJI. Nakonec však z nápadu sešlo, protože akvizice takto znehodnocené značky, jako je GoPro, je obrovským riskem. Pokud se tak Xiaomi do tohoto rizika pustí, musí počítat i s tím, že si celým obchodem může ve finále spíše přitížit.
zdroj: Android Authority
Akvizice je v obchodní sféře častokrát velmi účinnou formou konkurenčního boje. Například společnost Fitbit se takto zbavila silného konkurenta v podobě firmičky Pebble. Akvizice, která je na pořadu dne nyní, je ale o něčem zcela jiném. Čínský obr Xiaomi totiž plánuje koupit GoPro.
Společnost GoPro je naprostou špičkou v produkci outdoorových a sportovních kamer. V celkovém součtu se však pomalu ale jistě potápí a ztrácí pevnou půdu pod nohama. Vysvobodit ji mají právě ochranná křídla společnosti Xiaomi, která údajně plánuje nákup této společnosti. Původní cena společnosti GoPro byla 3 miliardy dolarů, to bylo tehdy v roce 2014, kdy GoPro začala působit veřejně. Čtyři roky se ale podepsaly negativně, a pokud se Xiaomi rozhodne GoPro koupit, zaplatí jen 700 milionů dolarů.
Mnohem prozaičtější je však pravděpodobný záměr, který by Xiaomi mohlo s GoPro mít. Výrobce kamer totiž působí převážně v USA, kde má dokonce s hlavními prodejci elektroniky speciální smlouvu, podle které se jeho produkty prominentně inzerují a celkově mají v kamenných prodejnách více prostoru. To zní jako obrovská možnost pro Xiaomi nabídnout své produkty také americkým zákazníkům.
Podobný záměr jako Xiaomi, tedy koupit společnost GoPro, měl i výrobce dronů DJI. Nakonec však z nápadu sešlo, protože akvizice takto znehodnocené značky, jako je GoPro, je obrovským riskem. Pokud se tak Xiaomi do tohoto rizika pustí, musí počítat i s tím, že si celým obchodem může ve finále spíše přitížit.
zdroj: Android Authority