Samsungu se sázka na skládací telefony vyplatila a to, že se v roce 2020 pustil do jejich vývoje a vytrval, mu začíná nést ovoce. Většina zákazníků ho v tomto segmentu vnímá jako největšího hráče a tak je tomu i ve skutečnosti, navzdory faktu, že konkurence hodně pokročila a nabízí skládací telefony, které modely Fold a Flip v lecčem překonají.
S reportem týkající se prodejů skládacích telefonů přišel server SamMobile, a to na základě informací novin Financial Times a dat serveru Canalys. Tato zpráva říká, že v uplynulém roce 2022 se celosvětově prodalo 14,2 milionu skládacích telefonů a Samsung měl na tomto úspěchu nemalý podíl.
Jihokorejský gigant se totiž na tomto čísle podílel skoro 12 miliony prodaných kusů, takže segmentu se skládacími telefony naprosto dominuje. Konkurenci opravdu zbývají jen drobky, nicméně segment se neustále rozrůstá, vstupuje do něj víc a víc výrobců a je pravděpodobné, že tato dominance se začne rozmělňovat.
Čtěte také: Nestačíme žasnout. Tento levný Samsung má baterii o kapacitě 30 000 mAh
Co se skládacího segmentu týče, tak v kolonce ostatní se krčí Motorola, Xiaomi, Vivo, Oppo, Honor a Huawei. Druhým nejúspěšnějším prodejcem skládaček se stal Huawei, jehož telefony si našly cestu k necelým 2 milionům uživatelům. Třetí se umístilo Oppo, následované Vivem, Xiaomi, Honorem a Motorolou.
Hlavně poslední místo Motoroly je docela zarážející a ukazuje, že ikonický Razr nemá až tak velké jméno a zákazníci na jeho bohatou historii nehledí. Americký výrobce prodal tohoto véčka v loňském roce jen 40 tisíc kusů, což je opravdu zoufale málo a v porovnání s 12 miliony telefonů, které prodal Samsung, působí toto číslo jako statistická chyba.
Loňský rok nebyl pro klasické, ale ani skládací telefony zrovna dvakrát ideální a už bylo rozhodně i lépe. Meziroční dodávky se ale i tak nepatrně zvedly a analytici očekávají, že se tak bude dít i v tomto roce. Odhady hovoří, že se letos prodá na 30 milionů skládacích telefonů a bude zajímavé sledovat, jak si povede Samsung a zda ho konkurence nějak výrazněji dostihne.
Samsungu se sázka na skládací telefony vyplatila a to, že se v roce 2020 pustil do jejich vývoje a vytrval, mu začíná nést ovoce. Většina zákazníků ho v tomto segmentu vnímá jako největšího hráče a tak je tomu i ve skutečnosti, navzdory faktu, že konkurence hodně pokročila a nabízí skládací telefony, které modely Fold a Flip v lecčem překonají.
S reportem týkající se prodejů skládacích telefonů přišel server SamMobile, a to na základě informací novin Financial Times a dat serveru Canalys. Tato zpráva říká, že v uplynulém roce 2022 se celosvětově prodalo 14,2 milionu skládacích telefonů a Samsung měl na tomto úspěchu nemalý podíl.
Jihokorejský gigant se totiž na tomto čísle podílel skoro 12 miliony prodaných kusů, takže segmentu se skládacími telefony naprosto dominuje. Konkurenci opravdu zbývají jen drobky, nicméně segment se neustále rozrůstá, vstupuje do něj víc a víc výrobců a je pravděpodobné, že tato dominance se začne rozmělňovat.
Čtěte také: Nestačíme žasnout. Tento levný Samsung má baterii o kapacitě 30 000 mAh
Co se skládacího segmentu týče, tak v kolonce ostatní se krčí Motorola, Xiaomi, Vivo, Oppo, Honor a Huawei. Druhým nejúspěšnějším prodejcem skládaček se stal Huawei, jehož telefony si našly cestu k necelým 2 milionům uživatelům. Třetí se umístilo Oppo, následované Vivem, Xiaomi, Honorem a Motorolou.
Hlavně poslední místo Motoroly je docela zarážející a ukazuje, že ikonický Razr nemá až tak velké jméno a zákazníci na jeho bohatou historii nehledí. Americký výrobce prodal tohoto véčka v loňském roce jen 40 tisíc kusů, což je opravdu zoufale málo a v porovnání s 12 miliony telefonů, které prodal Samsung, působí toto číslo jako statistická chyba.
Loňský rok nebyl pro klasické, ale ani skládací telefony zrovna dvakrát ideální a už bylo rozhodně i lépe. Meziroční dodávky se ale i tak nepatrně zvedly a analytici očekávají, že se tak bude dít i v tomto roce. Odhady hovoří, že se letos prodá na 30 milionů skládacích telefonů a bude zajímavé sledovat, jak si povede Samsung a zda ho konkurence nějak výrazněji dostihne.