Řešíte u Vodafone výpadek internetu? Zde je 5 tipů, jak ho rychle zprovoznit

Richard Šimáček
Vodafone logo | foto: Vodafone
Vodafone logo | foto: Vodafone

Nefunguje vám internet od společnosti Vodafone? Možná existuje lepší řešení, než jen čekat. Zde jsou naše ověřené tipy, které vám dost možná pomohou.

Výpadek internetu může mít jednoduché řešení

Internetovým výpadkům se čas od času nevyhne nikdo a taková situace dokáže velmi zkomplikovat život, a to platí dvojnásob, pokud zrovna v ten den pracujete na home office nebo jste uprostřed sledování filmu či seriálu. Výpadky internetu se zkrátka objevují vždy, když je člověk nejméně čeká.

Samsung Galaxy Ringtracking pixel

V případě, že máte internet od Vodafone nebo od bývalého UPC, který pod něj již nějakou dobu spadá, tak jsem si pro vás připravil 5 tipů, jak takový výpadek internetu můžete vyřešit. Většinou se nejedná ani o nic složitého. Pojďme se tedy podívat na všechna možná řešení, která stojí za to vyzkoušet.

1. Restartujte router

Univerzální řešení na jakýkoliv problém s elektronikou je jednoduše ji vypnout a zapnout, což v drtivé většině případů pomáhá i u routerů či modemů, jelikož takové zařízení běží nonstop a občas je zkrátka potřeba, aby se restartovalo. Takže stačí, když váš modem od Vodafone jednoduše vypnete a poté jej odpojíte na 30 sekund ze sítě.

Následně jej můžete zpět zapojit a pokud byl problém s internetem na vaší straně, tak do pár minut bude opět fungovat. Stejný postup můžete uplatnit i v případě nefunkční televize od Vodafone, ale tentokrát restartujete set-top box s Vodafone TV.

Vypínač routeru je většinou na zadní straně | foto: Unsplash
Vypínač routeru je většinou na zadní straně | foto: Unsplash

2. Zkontrolujte síťový kabel

Občas se může stát, že internet nefunguje kvůli špatně zapojenému kabelu, takže stačí, když u routeru znovu zapojíte všechny ethernetové kabely, a toto banální řešení z mých zkušeností dokonce několikrát fungovalo. Rovnou můžete zkontrolovat i to, zda kabel není někde poškozený nebo moc ohnutý.

Pokud například využíváte 15 let starý kabel, který přežil několik stěhování, tak není vůbec na škodu pořídit si nový, protože tak můžete dosáhnout rychlejšího a stabilnějšího internetu, jelikož i kabel má své přenosové limity.

3. Zjistěte, zda nejde o plošný výpadek

Pokud vypnutí modemu a kontrola kabelů nepomohla, tak dalším logickým krokem je zjistit, zda nejde o plošný výpadek internetu, což může být těžké, když právě internet nefunguje, takže budete muset využít mobilní data, a pokud je nemáte, jít na místo, kde 100 % víte, že je veřejná Wi-Fi síť.

Abyste zjistili, zda nejde o velký výpadek v rámci celého okolí, můžete navštívit web Vodafone.cz, kde zadáte svou adresu přípojky a následně se dozvíte, zda se jedná o výpadek či nikoliv. Většina výpadků bývá pouze lokálních, ale občas internet vypadne ve většině republiky – v takovém případě o tom poskytovatel informuje na svých sociálních sítích.

Na stránkách Vodafone můžete rychle zjistit, zda je ve vašem okolí hlášený výpadek | foto: Richard Šimáček
Na stránkách Vodafone můžete rychle zjistit, zda je ve vašem okolí hlášený výpadek | foto: Richard Šimáček

4. Otestujte funkčnost internetu na více zařízeních

Může se stát, že chyba není u poskytovatele nebo routeru, nýbrž u jednoho z vašich zařízení. Například pokud Wi-Fi najednou nefunguje jen na telefonu nebo chytré televizi, měli byste hledat chybu u těchto zařízení. Obvykle pomůže restart nebo nainstalování aktualizace.

V krajním případě ale pomůže pouze restartování zařízení do továrního nastavení, které vymaže všechna data a hlavně i síťová nastavení, která mohou být důvodem, proč internet nefunguje. Tento problém se většinou objevuje jen na hodně starých zařízeních.

Surfování na internetu | foto: Pexels
Surfování na internetu | foto: Pexels

5. Kontaktujte zákaznickou podporu

Když žádná ze 4 metod nefunguje, tak nezbývá nic jiného než kontaktovat zákaznickou podporu. Tu můžete kontaktovat buď skrze sociální sítě Vodafone, ale rychlejší bude, když operátorovi rovnou zavoláte. Pokud máte SIM kartu od Vodafone, stačí v číselníku vytočit *77 a v případě, že máte jakéhokoliv jiného operátora, tak vytočte číslo 800 77 00 77.

Na zákaznické lince dokážou objasnit většinu otázek a můžete si zde sjednat i návštěvu technika, který může jednoduše zjistit, kde je problém. Technik totiž nekontroluje jen zařízení v domácnosti, nýbrž celou infrastrukturu Vodafone poblíž bydliště.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Richard Šimáček - Redaktor

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.


Komentáře

Samsung Galaxy S25 Ultratracking pixel

Nejnovější články