V nepoužívaných mobilních telefonech se skrývá tolik kobaltu, že by s ním bylo možné vyrobit baterie pro miliony elektrických vozů.
S narůstající poptávkou po kobaltu, který je vedle lithia jednou z klíčových surovin potřebných pro výrobu Li-Ion baterií do elektromobilů, roste i nadále rychlým tempem jeho cena a tlak na jeho těžbu, zejména v Demokratické republice Kongo.
Přitom “by stačilo” recyklovat zhruba 1,6 miliardy nepoužívaných telefonů, které nám v současnosti jen leží v šuplících, a z vytěženého kobaltu by prý bylo možné vyrobit moderní baterie pro miliony elektrifikovaných vozů.
Marc Grynberg, ředitel jednoho z největších producentů materiálu pro výrobu baterií Umicore, řekl, že zhruba 10 % z globální produkce kobaltu jde do mobilních telefonů. Ovšem z toho jen asi 5-10 % se následně zrecykluje.
Celý článek najdete na našem webu elektrickevozy.cz
V nepoužívaných mobilních telefonech se skrývá tolik kobaltu, že by s ním bylo možné vyrobit baterie pro miliony elektrických vozů.
Tip: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční
S narůstající poptávkou po kobaltu, který je vedle lithia jednou z klíčových surovin potřebných pro výrobu Li-Ion baterií do elektromobilů, roste i nadále rychlým tempem jeho cena a tlak na jeho těžbu, zejména v Demokratické republice Kongo.
Přitom “by stačilo” recyklovat zhruba 1,6 miliardy nepoužívaných telefonů, které nám v současnosti jen leží v šuplících, a z vytěženého kobaltu by prý bylo možné vyrobit moderní baterie pro miliony elektrifikovaných vozů.
Marc Grynberg, ředitel jednoho z největších producentů materiálu pro výrobu baterií Umicore, řekl, že zhruba 10 % z globální produkce kobaltu jde do mobilních telefonů. Ovšem z toho jen asi 5-10 % se následně zrecykluje.
Celý článek najdete na našem webu elektrickevozy.cz