Světový trh s chytrými telefony zaznamenal již před nějakou dobu po dlouhém růstu propad poptávky, a ten trvá už rok a půl. Nejnovější data ale naznačují, že už by se trend konečně mohl obrátit a prodeje by mohly opět začít růst.
Oproti minulému roku se sice dodávky telefonů v tomto čtvrtletí znovu snížily, a to konkrétně o jedenáct procent, v porovnání s předchozím čtvrtletím jde ale o drobné zlepšení. Dochází ale k doprodání skladových zásob, uvolňuje se tak místo pro nové modely, které výrobci uvedou na trh.
Na pětici nejprodávanějších značek se prozatím nic zásadního nezměnilo, ale kupříkladu podíl prodejů Apple ve třetím čtvrtletí mírně poklesl z 21 na 17 procent, zatímco prodeje Samsungu či Xiaomi se nijak výrazně nezměnily.
Čtěte také: Nejen mobilní telefony. Vyměnitelnou baterii musí mít i kapesní herní konzole
Zajímavé je ale sledovat, jak se čínským značkám daří čím dál více ovládnout sektor s těmi nejlevnějšími telefony, s cenovkou pod 200 dolarů, tedy asi pod 4200 korun. Můžeme zde totiž sledovat rostoucí podíl prodejů značek jako Vivo, Oppo či již zmíněné Xiaomi.
Dle analytiků společonsti Canalys, která analýzu trhu prováděla, se však toto dlouhé období poklesů prodeje pomalu chýlí ke konci. Mohou za to například pobídky výrobců, marketingové kampaně a další triky, jimiž se výrobci i prodejci snaží svůj odbyt zvýšit.
Světový trh s chytrými telefony zaznamenal již před nějakou dobu po dlouhém růstu propad poptávky, a ten trvá už rok a půl. Nejnovější data ale naznačují, že už by se trend konečně mohl obrátit a prodeje by mohly opět začít růst.
Oproti minulému roku se sice dodávky telefonů v tomto čtvrtletí znovu snížily, a to konkrétně o jedenáct procent, v porovnání s předchozím čtvrtletím jde ale o drobné zlepšení. Dochází ale k doprodání skladových zásob, uvolňuje se tak místo pro nové modely, které výrobci uvedou na trh.
Na pětici nejprodávanějších značek se prozatím nic zásadního nezměnilo, ale kupříkladu podíl prodejů Apple ve třetím čtvrtletí mírně poklesl z 21 na 17 procent, zatímco prodeje Samsungu či Xiaomi se nijak výrazně nezměnily.
Čtěte také: Nejen mobilní telefony. Vyměnitelnou baterii musí mít i kapesní herní konzole
Zajímavé je ale sledovat, jak se čínským značkám daří čím dál více ovládnout sektor s těmi nejlevnějšími telefony, s cenovkou pod 200 dolarů, tedy asi pod 4200 korun. Můžeme zde totiž sledovat rostoucí podíl prodejů značek jako Vivo, Oppo či již zmíněné Xiaomi.
Dle analytiků společonsti Canalys, která analýzu trhu prováděla, se však toto dlouhé období poklesů prodeje pomalu chýlí ke konci. Mohou za to například pobídky výrobců, marketingové kampaně a další triky, jimiž se výrobci i prodejci snaží svůj odbyt zvýšit.