Máte hodinky od značky Garmin? Dávejte si pozor, objevila se závažná chyba s přezdívkou „modrý trojúhelník smrti“ a může postihnout i váš model.
Garmin sužuje velký problém
Společnost Garmin patří mezi přední výrobce outdoorových chytrých hodinek, které platí za jedny z nejlepších v branži. Jsou sice spíše dražší, ale majitelům nabízí výrobnou výdrž, pokročilé funkce a velmi přesné měřící funkce. Jenže, Garmin se aktuálně potýká s obrovským problémem, který jejich hodinky zcela vyřazuje z provozu.
Spuštění navigace využívající GPS totiž může u některých modelů vést ke spuštěním nekonečné nahrávací smyčky, ze které se již nemusí dostat. Poznávacím znakem této chyby je modrý trojúhelník, který se zobrazí na displeji a to je vše, čeho se jejich majitelé dočkají. Nic s nimi nejde dělat, přestanou fungovat a i proto se této chybě přezdívá „modrý trojúhelník smrti“.
O tomto problému informoval server Forbes, stížnosti se množí na oficiálním fóru značky a varování před modrým trojúhelníkem smrti se již vyskytuje i na české stránce podpory Garminu. Zde se nachází i částečné řešení v podobě vypnutí a zapnutí hodinek, ale ani po tomto úkonu se hodinky nemusí spojit s telefonem a problém se tak nevyřeší.
Kterých hodinek se to týká?
Modrý trojúhelník smrti se týká poměrně hodně typů hodinek a firma vydala přesné pokyny k tomu, jak vyřešit problém, které najdete opět na webu Garminu. U některých modelů je nutné provést obnovení továrního nastavení, tedy kompletní vymazání dat, což sice není nic moc, ale pořád lepší než přijít natrvalo o své ne zrovna levné hodinky.
Ovlivněné modely:
Garmin Approach S70
Garmin D2
Garmin Descent Mk3
Garmin Edge
Garmin Forerunner
Garmin Instinct 3
Garmin vivoactive 4
Garmin vivoactive 5
Garmin Venu 3
Jakmile provedete obnovení továrního nastavení, tak sice přijdete o veškerá data, ale hodinky byste měli zprovoznit a data do nich dostanete zpět po synchronizaci s Garmin Connect. Pokud se u vašich hodinek problém s trojúhelníkem nevyskytl, synchronizaci přes Garmin Connect proveďte tak jako tak, protože tím získáte nejnovější softwarová data, která tento problém opravují.
Kde se vlastně stala chyba?
Vypadá to, že se do pravidelné synchronizace dat Garminu dostal soubor s poškozeným kódem, který tento problém vyvolal. Vzhledem k tomu, že ho vyvolává aktivace GPS, což je prvek, který využívá drtivá většina majitelů těchto hodinek, zasáhl modrý trojúhelník smrti velké množství uživatelů a pro značku Garmin se rozhodně jedná o věc, která trochu pošramotí její pověst.
Skončí Garmin u soudu? Pakliže značka vydá „opravu“ ve formě továrního nastavení, je jasné, že se ozve celá řada naštvaných zákazníků a jak bývá zvykem, často tyto situace končí u soudu. O dalším vývoji vás budeme informovat.