Nové O2 Pods se mohou nepříjemně prodražit! Na co jsme přišli v podmínkách?
- Operátor O2 spustil oficiální vánoční kampaň jako první, a to už 1. listopadu
- V rámci té za každou předplácenou službu získáte slevu na nákup zařízení
- O2 má však v podmínkách jeden bod, který může slevu řadě lidí pěkně zošklivit

Modrý operátor se v letošní vánoční kampani zaměřuje hlavně na prodej nových hardwarových zařízení. Pokud jste klientem nebo pokud podepíšete s O2 novou smlouvu, získáte 1 000 až 2 000 korun slevu na nákup třeba nového telefonu, notebooku nebo oblíbených sluchátek O2 Pods. V podmínkách této slevové akce je však jeden bod, který si rozhodně zaslouží širší rozbor.
Vánoční kampaň O2 v plném proudu
Podmínky, ergo pravidla vánoční akce 2021, visí na webu O2 již od začátku kampaně. Ta má zcela jasné mantinely: běží od 1. 11. do 24. 12. Zároveň úplně jednoznačně stanovuje, pro jaké zákazníky akce platí, kde mohou slevu uplatnit a také jaká zařízení ve slevě můžete najít – a že jich je!
Kromě telefonů Samsung, Xiaomi, Realme nebo dokonce iPhone (včetně poslední generace iPhone 13) jsou k mání se slevou i notebooky Acer a Lenovo, tablet od Lenova nebo fešná sluchátka O2 Pods. Ta stojí 1 299 korun, s tisícovkovou slevou je ale můžete mít za necelé tři stovky.
Podmínky skrývají velký háček
To je přímo boží cena za takový kus hardwaru. Bohužel, pokud neznáte podmínky „od A do Z“, mohou vás sluchátka vyjít pěkně draho. Pojďme se po očku podívat na podmínky této vánoční akce. A zajímá nás hlavně bod 10, ve kterém se píše:
„Pokud je účastník spotřebitelem a dle § 1829 občanského zákoníku odstoupí do 14 dnů od smlouvy uzavřené distančním způsobem na službu, za kterou měl nárok na získání kódu, tento nárok bez náhrady zaniká a slevu nelze uplatnit. Pokud již účastník slevu na Zařízení před odstoupením dle předchozí věty uplatnil nebo ji uplatní následně po odstoupení dle předchozí věty, může O2 po účastníkovi požadovat zaplacení částky odpovídající skutečně vyčerpané slevě.“
Ve zkratce to znamená, že pokud se u O2 upíšete k odběru předplacené služby (například mobilní tarif), vyzvednete si slevu na kterou máte díky tomu nárok, ovšem pak svůj účet u O2 zrušíte a využijete tak operátora pouze ke slevě, nikoliv k odběru telekomunikačních služeb, může vám napařit „pokutu“ ve výši vyčerpané slevy, tedy 1 000 až 2 000 korun.
Čtěte také: O2 dává na Vánoce slevy až 1 000 korun. Představuje také sluchátka O2 Pods

Opatrní by měli být i stávající klienti
Společnost se tímto opatřením brání proti těm, kteří jdou pouze po slevě a reálně nemají v plánu využívat služby tohoto operátora, což ostatně potvrzuje i firma sama. „Zmíněnou podmínku jsme mezi pravidla zařadili z toho důvodu, aby nedocházelo ke zřizování a následnému rušení služeb, a to pouze za jediným účelem – získat slevu 1 000 Kč. Podmínka platí 14 dní od sjednání nové služby na dálku. Na stávající zákazníky nemá vůbec žádný vliv,“ sdělila Mobilizujeme.cz Kateřina Mikšovská, tisková mluvčí O2.
Ale pozor, podmínky uvádějí, že O2 po vás může chtít slevu vymáhat i v případě, že jste stávajícím zákazníkem, ale plánujete odchod. Pokud si v takovém případě vezmete „na rozloučenou“ slevu a pak svou smlouvu vypovíte, spadnete do stejné škatulky, jako podvodní hledači slev. Operátor si tak těmito slevami přivazuje zákazníky k sobě, což je byznys model, který nevidíme poprvé a z legislativního hlediska na něm není nic nesprávně.
Jak se na tuto problematiku díváte vy? Má podle vás O2 právo na to vymáhat po vás tisícovou slevu?