Některým uživatelům iPhonů se záhadně zablokovalo Apple ID

Pavel Kreuziger

Prozatím není jasný vzorec ani příčina nových problémů, které aktuálně začali hlásit někteří uživatelé iPhonů, kteří zjistili, že jejich účty Apple ID byly záhadně a bezdůvodně zablokovány.

Apple účty zamyká z mnoha různých důvodů, zejména tehdy, když se někdo pokusí o přístup k ID tím, že vícekrát za sebou zadá nesprávné heslo. Přístup k účtu může být obnoven po odpovědi na bezpečnostní otázky a zadáním důvěryhodného telefonního čísla pro ověření. Může se také stát, že bude nutné svoje heslo restartovat.

O zablokování svého účtu se dozvíte tak, že vám iOS zobrazí upozornění v nastavení, oznamující, že musíte aktualizovat některá nastavení Apple ID. Jestliže nepotvrdíte svoji identitu, můžete přijít také o přístup ke službám jako iMessage, iCloud a Apple Music. V nastavení zpravidla stačí znovu napsat svoje heslo, aby byl naplno obnoven váš přístup k zařízení, ale mnoho uživatelů si stěžuje, že jejich účty jsou prostě zmrazeny.

Je možné, že za vším stojí nějaká skupina kyberzločinců, kteří se snaží o hromadný útok hrubou silou (brute-force) na více Apple ID najednou, což mohlo způsobit hromadné žádosti o restartování hesel. Mohla by to ale být i chyba na straně Applu. Zatím není jasné, kolik lidí je tímto problémem postiženo, ale stížnosti na sociálních sítích naznačují, že půjde o poměrně rozsáhlou záležitost. Apple celou situaci zatím nekomentoval.

zdroj: 9to5Mac


Komentáře


Nejnovější články