LG odškodní naštvané zákazníky aféry bootloop
V loňském roce LG čelilo řadě žalob po celém světě ohledně kauzy „bootloop“ na některých svých telefonech. Šlo zejména o modely G4, V10, V20, Nexus 5X a v neposlední řadě G5. Po měsících tahanic a dosti liknavého postoje společnosti tento problém řešit nyní dochází k smírčímu řešení. LG se se zákazníky vyrovná.
V loňském roce společnost LG čelila velkému množství zákaznických žalob, které zastupovaly renomované právnické firmy zejména na území Spojených statů, ale také jinde ve světě. Majitelé telefonů LG G4, V10, V20, Nexus 5X a G5 se v mnoha případěch setkali s tím, že se jim telefon po několika měsících zacyklil a nešel zprovoznit.
Na vině bylo nejspíš špatné pájení jednoho z konektorů na základní desce, což vedlo k tomu, že se vám telefon samovolně vypnul a při pokusu jej zapnout se vám maximálně ukázala spouštěcí obrazovka a dál jste se nedostali. Pokud se vám to stálo v záruční době, dostali jste nový telefon. Jenže vzhledem k tomu, že nešlo paušálně o pár případů, ale velké množství takto poškozených zařízení, aniž LG podniklo jasné kroky, rozhodli se zákazníci jednat.
Mezinárodní proces nyní končí dohodou a LG se zavázalo uhradit všem účasníkům řízení aféry bootloop buďto 425 dolarů v hotovosti anebo poskytnout slevu ve výši 700 dolarů na jakékoliv další LG zařízení. Jinými slovy, nový vlajkový telefon dostanou uživatelé téměř zadarmo, pokud se rozhodnou zachovat věrnost značce. Takže uživatelé, kteří se v rámci těchto kauz zaregistrovali, si mohou odškodnění nárokovat. Právní zástupci postupně informují každého poškozeného zvlášť.
Na jednu stranu je hezké, že LG zastává morální stanovisko, na tu druhou je smutné, že až pod hrozbou soudních tahanic se k takovému kroku společnost odhodlala.
zdroj: The Verge