Krach sítě X bude chyba inzerentů, rozčílil se Elon Musk a poslal je k čertu

Pavel Škopek
  • Apple a řada dalších firem přestává inzerovat na síti X
  • Elon Musk na toto „vydírání penězi“ reaguje po svém
  • Největší firmy světa poslal tam, kam ani slunce nesvítí
Elon Musk
Elon Musk

O Muskovi by se dalo stoprocentně říct, že je skutečnou neřízenou střelou. Akcionáři a manažeři jeho firem mají noční můry a budí se hrůzou z toho, co zase někde řekne. Naposledy takhle zavařil antisemitskými příspěvky své sociální síti X (dříve Twitter).

Samsung Galaxy A56 5Gpixel-counter

Na začátku listopadu se Apple a řada dalších společností rozhodly pozastavit svou reklamu na síti X. Elon Musk nyní těmto společnostem přímo odpověděl vulgárním vzkazem.

X může přijít až o 75 milionů dolarů

Muskův vzkaz inzerentům zazněl během rozhovoru s Andrewem Rossem Sorkinem na The New York Times DealBook Summit. Dále v rozhovoru Musk řekl, že tento reklamní bojkot nakonec povede ke smrti X. „Celý svět se dozví, že tito inzerenti zabili společnost a my to budeme velmi podrobně dokumentovat,“ prohlásil.

Na počátku se pozastavení reklamy týkalo relativně málo značek, mezi ty hlavní patří Discovery, Disney, IBM, Lionsgate, Paramount, Sony a Warner Brothers. Podle interních odhadů byla ztráta ušlých příjmů vyčíslena na 11 milionů dolarů. Podle deníku New York Times se však postupně k bojkotu připojilo více než 100 firem. Vedení X se obává, že by celkový dopad mohl dosáhnout až 75 milionů dolarů.

Elon Musk se chystá prosadit na trhu s AI
Elon Musk se chystá prosadit na trhu s AI

Čtěte také: Elon Musk stvořil novou AI. Má smysl pro humor a jmenuje se Grok


Na každém šprochu pravdy trochu

Faktem je, že antisemitské příspěvky Elona Muska byly pro mnohé inzerenty poslední kapkou poté, co vyšla zpráva organizace Media Matters, která odhalila, že reklamy velkých značek jako Apple a Disney se zobrazovaly vedle krajně pravicových konspiračních teorií a antisemitského obsahu.

Musk tvrdí, že data jsou „podvodná“ a okamžitě Media Matters zažaloval. Podle serveru TechCrunch nicméně žaloba v sobě obsahuje přiznání, že zjištění byla přesná, i když ve velmi malém měřítku.

Kdy bojkot skončí?

Jablečný výrobce zatím ke svým reklamním plánům na síti X mlčí. Šéf společnosti Disney Bob Inger během rozhovoru na stejné akci na otázku, zda se rozhodl, jak bude zákaz trvat, odpověděl: „Nerozhodl. Od té doby, co bylo rozhodnuto, jsem to vlastně neřešil.“

Mezitím jdou některé značky ještě dále než jen k pozastavení reklamy a úplně zastavují veškerou aktivitu na síti X. Podle CNN mezi tyto subjekty patří především Disney, Paramount, Lionsgate, Sony Pictures, Universal, Warner Bros. a Discovery. Netýká se to přitom pouze firemních účtů těchto společností.

Na X zastavily svou činnost i nejprestižnější účty spojené s Disney, jako jsou Star Wars, Pixar a Marvel Studios, které dříve zveřejňovaly příspěvky několikrát denně pro miliony sledujících. Místo toho přešly na konkurenční Threads od společnosti Meta.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře

Samsung Galaxy A56 a A36 5Gpixel-counter

Nejnovější články