Hudebních platforem je na trhu poměrně dost. Mezi nejpopulárnější patří Spotify, které si předplácí zhruba 240 milionů uživatelů. Pro americké zákazníky má ale Spotify nepříjemnou zprávu – bude zdražovat.
Spotify je hudební služba, kterou můžete používat zdarma, ale s určitými omezeními. Pokud chcete využívat všechny její funkce, musíte si vybrat měsíční předplatné. Tato švédská firma nabízí čtyři varianty předplatného: Individual, Duo, Family a Student.
Od příštího měsíce Spotify zdraží všechny formy předplatného kromě studentského tarifu. Cena tarifu Individual se zvýší o jeden dolar na 11,99 dolarů. Duo podraží z 14,99 na 16,99 dolarů a rodinné předplatné bude stát o tři dolary více, tedy 19,99 dolarů. Tyto nové ceny zatím platí pouze pro USA, ale je možné, že se časem zvýší i v dalších zemích. Poslední zdražení na českém trhu proběhlo loni v srpnu.
Čtěte také: iPhone 16 Pro se vysměje konkurenci. Dostane nejtenčí rámeček na světě
I přes poměrně časté navyšování cen se ale Spotify opravdu daří. Za minulý rok vykázala společnost o 20 % vyšší příjmy než v roce 2022. V minulém roce se službě do své sítě prémiových uživatelů podařilo získat o 14 % více zákazníků.
Lidé zatím zvyšování cen tolerují. Uvidíme, jak další zdražení ovlivní konkurenční boj. Služby Apple Music a YouTube Music jsou nabízeny za nižší cenu, což by mohlo hrát významnou roli.
Hudebních platforem je na trhu poměrně dost. Mezi nejpopulárnější patří Spotify, které si předplácí zhruba 240 milionů uživatelů. Pro americké zákazníky má ale Spotify nepříjemnou zprávu – bude zdražovat.
Spotify je hudební služba, kterou můžete používat zdarma, ale s určitými omezeními. Pokud chcete využívat všechny její funkce, musíte si vybrat měsíční předplatné. Tato švédská firma nabízí čtyři varianty předplatného: Individual, Duo, Family a Student.
Od příštího měsíce Spotify zdraží všechny formy předplatného kromě studentského tarifu. Cena tarifu Individual se zvýší o jeden dolar na 11,99 dolarů. Duo podraží z 14,99 na 16,99 dolarů a rodinné předplatné bude stát o tři dolary více, tedy 19,99 dolarů. Tyto nové ceny zatím platí pouze pro USA, ale je možné, že se časem zvýší i v dalších zemích. Poslední zdražení na českém trhu proběhlo loni v srpnu.
Čtěte také: iPhone 16 Pro se vysměje konkurenci. Dostane nejtenčí rámeček na světě
I přes poměrně časté navyšování cen se ale Spotify opravdu daří. Za minulý rok vykázala společnost o 20 % vyšší příjmy než v roce 2022. V minulém roce se službě do své sítě prémiových uživatelů podařilo získat o 14 % více zákazníků.
Lidé zatím zvyšování cen tolerují. Uvidíme, jak další zdražení ovlivní konkurenční boj. Služby Apple Music a YouTube Music jsou nabízeny za nižší cenu, což by mohlo hrát významnou roli.