Kolik bude stát předplatné Netflixu s reklamou? Ušetříte, ale nebude to jen tak
- Netflix brzy spustí nový typ předplatného
- Půjde o tu nejlevnější variantu s několika kompromisy
- Co všechno jsme se o nové nabídce dozvěděli?

Rok 2022 rozhodně není pro Netflix obdobím nějakého obřího propadu, nicméně se nedá zapřít, že mnoho předplatitelů nadále odmítá platit a populární streamovací služba je si toho velmi dobře vědoma. Zkouší tak různé experimenty, které by mohly zpět nalákat staré, ale i nové potenciální předplatitele.
Nedávno proto Netflix navázal spolupráci s redmondským gigantem Microsoftem a zrodil se plán nového předplatného, jež bude disponovat velmi nízkou cenou, daní za to ale budou podstatné kompromisy týkající se sledování obsahu, a to nejen tím, že bude předplatné s reklamami. Pojďme se na to podívat do detailů.
Kolik má stát předplatné Netflixu s reklamou?
Podle informací serveru Bloomberg by se cena nového předplatného měla pohybovat mezi 7 až 9 dolary, tj. v přepočtu mezi 173 až 222 korunami. Momentálně nejlevnější předplatné na Netflixu činí 9,99 dolarů, tj. v přepočtu 247 korun. Zde je nízká cena způsobena maximálním rozlišením pouze 480p, ve kterém lze sledovat videa. Nicméně v době, kdy je i HD považováno za zastaralé, se jedná o opravdovou mizérii a málokdo si takové předplatné zvolí.
Co tedy vyvažuje cenu u chystaného, levnějšího předplatného? Tím nejpodstatnějším kompromisem je rozhodně přítomnost reklam. Tak jako to má například YouTube, budou vám v průběhu sledování filmu či seriálu vyskakovat videoreklamy. Netflix ale slibuje, že na jednu hodinu obsahu by měly připadnout maximálně 4 minuty reklam, což je podstatně méně, než například v televizi nebo u mnoha konkurenčích platforem, které také žijí z reklam.

Čtěte také: 5 věcí, které rozhodně musíte vědět o streamovací platformě Netflix
Ještě jeden kompromis
Kromě reklam má být u levnějšího tarifu Netflixu ještě jedna vada na kráse. Předplatitelé nebudou mít možnost si oblíbený film či seriál stáhnout a sledovat jej offline. Bystřejším z vás již došlo, co je důvodem. Bez připojení k internetu není možné implementovat do videa již zmíněné reklamy.
Dále není jisté, jaké bude maximální možné rozlišení. Kupříkladu už jen Full HD balíček v tuto chvíli stojí 15,49 dolarů, tj. v přepočtu 383 korun, což je oproti tomuto nejlevnějšímu předplatnému celkem rozdíl. Snad by to ale reklamy měly trochu otočit a dočkáme se alespoň HD kvality.