Facebook má v poslední době tendenci čím dál víc svým uživatelům zobrazovat sponzorovaný obsah či jiné formy reklam. Mimo to dochází dennodenně také k obrovskému shromažďování a sdílení dat. Ochrana soukromí začíná být velkým problémem a opět dochází k posunování hranic.
Pro Facebook jako by postupem času nebyla žádná informace příliš osobní. Telefonní číslo, které je součástí dvousložkového ověření pro bezpečnější účet, je klíčem pro společnosti nabízející na síti svou reklamu. Díky tomu tak mohou daleko lépe cílit na jednotlivé skupiny. Při poskytování takovýchto osobních údajů velké procento uživatelů předpokládá, že se jedná pouze o bezpečností účely, avšak opak je pravdou.
Celá záležitost pak funguje v praxi následovně. Řekněme, že se svým poskytovatelem internetových služeb řešíte problémy s připojením. Pokud voláte z čísla, které je zároveň použito jako zabezpečení vašeho účtu na Facebooku, stáváte se okamžitě terčem reklamy v oblasti lepšího internetového připojení. Podle Facebooku se nejedná o záležitost, která je před uživateli záměrně skrývána a vždy je možné využít jinou metodu zabezpečení než dvoufaktorovou autentizaci. V překladu to znamená použití aplikací třetích stran.
Je toto další hřebík do pomyslné rakve, ve které se celosvětově populární sociální síť začíná nacházet, nebo se společnost prostě smířila s tím, že jejich osobní data jsou mnohdy přímo za zády využívána k dalším procesům?
zdroj: Phone Arena
Facebook má v poslední době tendenci čím dál víc svým uživatelům zobrazovat sponzorovaný obsah či jiné formy reklam. Mimo to dochází dennodenně také k obrovskému shromažďování a sdílení dat. Ochrana soukromí začíná být velkým problémem a opět dochází k posunování hranic.
Pro Facebook jako by postupem času nebyla žádná informace příliš osobní. Telefonní číslo, které je součástí dvousložkového ověření pro bezpečnější účet, je klíčem pro společnosti nabízející na síti svou reklamu. Díky tomu tak mohou daleko lépe cílit na jednotlivé skupiny. Při poskytování takovýchto osobních údajů velké procento uživatelů předpokládá, že se jedná pouze o bezpečností účely, avšak opak je pravdou.
Celá záležitost pak funguje v praxi následovně. Řekněme, že se svým poskytovatelem internetových služeb řešíte problémy s připojením. Pokud voláte z čísla, které je zároveň použito jako zabezpečení vašeho účtu na Facebooku, stáváte se okamžitě terčem reklamy v oblasti lepšího internetového připojení. Podle Facebooku se nejedná o záležitost, která je před uživateli záměrně skrývána a vždy je možné využít jinou metodu zabezpečení než dvoufaktorovou autentizaci. V překladu to znamená použití aplikací třetích stran.
Je toto další hřebík do pomyslné rakve, ve které se celosvětově populární sociální síť začíná nacházet, nebo se společnost prostě smířila s tím, že jejich osobní data jsou mnohdy přímo za zády využívána k dalším procesům?
zdroj: Phone Arena