Čínská platforma se vládě Spojených států jeví jako krajně problematická
Bílý dům tlačil měsíce na to, aby byla aplikace v USA úplně zakázaná
Snapchat má nově svůj Spotlight, se kterým chce TikToku konkurovat
Spotlight je nový TikTok
Americký Snapchat se rozhodl vzít věci pevně do svých rukou a spustil novou platformu Spotlight. Ta v zásadě funguje obdobně jako pranýřovaná čínská aplikace. Dostatečnou motivací pro uživatele má být až jeden milion dolarů, které do nich společnost denně napumpuje (platí do konce roku – pozn. redakce), jak informoval server The Verge.
Zatím však není jasné, kolik a jakým způsobem bude mezi tvůrce populárního obsahu z tohoto balíku rozděleno. Z obecných podmínek je zřejmé, že účastníky mohou být jen osoby starší 16 let, které musí navíc dodržovat i nespočet přísných pravidel; ať už jde o autorská práva, sponzoring, zákaz propagace drog, alkoholu apod. Má novinka šanci proti zaběhnutému rivalovi uspět? Nepochybně, ale musí s sebou pořádně hodit a také nabídnout něco navíc.