Podvodníci nikdy nespí, a to bohužel ani v Česku. Český Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozornil na aktuální phishingovou kampaň s motivem nabídky příspěvku na bydlení od Ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV). A nejspíš nejde o žádné amatéry, neboť celá kampaň působí velmi promyšleně.
Podvod, který cílí na lidské blaho. Pokud vám přijde SMS nebo e-mail s hláškou jako „Je vám poskytnut příspěvek na bydlení po dobu 3 měsíců od MPSV“ či „MPSV informuje v rámci programu bydlení máte k dispozici příspěvek“ společně s odkazem na web, za žádných okolností na nic neklikejte a zprávu ze zařízení vymažte.
NÚKIB ve své tiskové zprávě říká, že jazyková kvalita zasílaných zpráv se liší případ od případu a většinou se jedná o klasický strojový překlad. Ten lze odhalit primárně opravdu pozorným čtením, a tak je potřeba dbát zvýšené opatrnosti.
Čtěte také: Tohle jednoduché pravidlo při psaní zpráv dodržují mladí. Děláte to také?
Hlavním cílem je přesvědčit adresáty k přihlášení na podvodné stránce pomocí bankovní identity. Jakmile tak učiníte, podvodníci využijí údaje a přihlásí se do bankovního účtu oběti. Jelikož nebude o tomto procesu na pozadí vědět, nebude oběti divné, že na telefon přijde žádost o dvoufázové ověření. Jednoduché, ale přitom tak chytré…
NÚKIB taktéž doporučuje věnovat zvýšenou pozornost příchozím zprávám a na skutečnost upozornit rodinu a známé. Opatrnosti totiž není nikdy dost.
Podvodníci nikdy nespí, a to bohužel ani v Česku. Český Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozornil na aktuální phishingovou kampaň s motivem nabídky příspěvku na bydlení od Ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV). A nejspíš nejde o žádné amatéry, neboť celá kampaň působí velmi promyšleně.
Podvod, který cílí na lidské blaho. Pokud vám přijde SMS nebo e-mail s hláškou jako „Je vám poskytnut příspěvek na bydlení po dobu 3 měsíců od MPSV“ či „MPSV informuje v rámci programu bydlení máte k dispozici příspěvek“ společně s odkazem na web, za žádných okolností na nic neklikejte a zprávu ze zařízení vymažte.
NÚKIB ve své tiskové zprávě říká, že jazyková kvalita zasílaných zpráv se liší případ od případu a většinou se jedná o klasický strojový překlad. Ten lze odhalit primárně opravdu pozorným čtením, a tak je potřeba dbát zvýšené opatrnosti.
Čtěte také: Tohle jednoduché pravidlo při psaní zpráv dodržují mladí. Děláte to také?
Hlavním cílem je přesvědčit adresáty k přihlášení na podvodné stránce pomocí bankovní identity. Jakmile tak učiníte, podvodníci využijí údaje a přihlásí se do bankovního účtu oběti. Jelikož nebude o tomto procesu na pozadí vědět, nebude oběti divné, že na telefon přijde žádost o dvoufázové ověření. Jednoduché, ale přitom tak chytré…
NÚKIB taktéž doporučuje věnovat zvýšenou pozornost příchozím zprávám a na skutečnost upozornit rodinu a známé. Opatrnosti totiž není nikdy dost.