Čechům vyšší ceny mobilních operátorů nevadí, ukazuje průzkum ČTÚ

  • ČTÚ přichází s průzkumem, ve kterém respondenti hodnotí služby operátorů
  • Šokujících 81 % všech dotázaných je spokojena s poměrem cena/kvalita
  • Co dalšího průzkum prozradil?
Telefon v ruce, ilustrační

Telefon v ruce, ilustrační | foto: Pexels

Český telekomunikační úřad si nechal vypracovat průzkum, ve kterém respondenti hodnotí české operátory a telekomunikační služby jako celek. Výstupy ČTÚ využije „pro hodnocení mobilního trhu jako celku“ s tím, že se průzkumu zúčastnilo celkem 1500 respondentů.

Mobilní trh očima spotřebitelů

Musíme v redakci konstatovat, že některé výsledky jsou v kontextu s častými komentáři našich čtenářů více než překvapivé. V Česku se obecně řeší vyšší ceny tuzemských operátorů, no podle průzkumu vnímá 81 % respondentů poměr cena/kvalita služeb spíše pozitivně.

ČTÚ dále zjišťuje, že 22 % respondentů využívá neomezená mobilní data. Výsledek jasně potvrzuje trend, kterým se zákazníci z Česka ubírají – spotřeba dat roste, zatímco využití SMS či volání klesá. Až 37 % respondentů dále tvrdí, že si chce pořídit neomezená data.

Infografika

Infografika | foto: ČTÚ


Čtěte také: eSIM od Vodafone? Se službou OneNumber si zavoláte i z chytrých hodinek


Virtuální operátoři tolik netáhnou

V Česku máme trio operátorů, a sice O2, T-Mobile a Vodafone. Dále na trhu najdeme značky jako SAZKA Mobil, BLESKmobil nebo Kaktus. Jde ve zkratce o virtuální operátory, kteří jsou úzce navázáni na jednoho ze tří hlavních operátorů. ČTÚ prozrazuje, že tyto menší operátory využívá pouze 11 % všech respondentů.

A zajímavost na závěr. Čeští zákazníci nejsou žádní záletníci, neboť 69 % z nich je věrných svému operátorovi pět a více let. Otázkou však zůstává, jaké jsou hlavní důvody – absence lepších nabídek, pohodlnost nebo upřímná spokojenost?

Mobilní aplikace jedou ve velkém

Průzkum se dále zaměřil také na mobilní aplikace, respektive chatovací platformy. Spotřebitelé nejčastěji využívají WhatsApp (68 %). Na obyčejné SMS služby dále spoléhá 79 % respondentů. Na závěr se sluší dodat, že 53 % lidí z průzkumu využívá navigaci v mobilu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Čechům vyšší ceny mobilních operátorů nevadí, ukazuje průzkum ČTÚ

  • ČTÚ přichází s průzkumem, ve kterém respondenti hodnotí služby operátorů
  • Šokujících 81 % všech dotázaných je spokojena s poměrem cena/kvalita
  • Co dalšího průzkum prozradil?
Telefon v ruce, ilustrační

Telefon v ruce, ilustrační | foto: Pexels

Český telekomunikační úřad si nechal vypracovat průzkum, ve kterém respondenti hodnotí české operátory a telekomunikační služby jako celek. Výstupy ČTÚ využije „pro hodnocení mobilního trhu jako celku“ s tím, že se průzkumu zúčastnilo celkem 1500 respondentů.

Mobilní trh očima spotřebitelů

Musíme v redakci konstatovat, že některé výsledky jsou v kontextu s častými komentáři našich čtenářů více než překvapivé. V Česku se obecně řeší vyšší ceny tuzemských operátorů, no podle průzkumu vnímá 81 % respondentů poměr cena/kvalita služeb spíše pozitivně.

ČTÚ dále zjišťuje, že 22 % respondentů využívá neomezená mobilní data. Výsledek jasně potvrzuje trend, kterým se zákazníci z Česka ubírají – spotřeba dat roste, zatímco využití SMS či volání klesá. Až 37 % respondentů dále tvrdí, že si chce pořídit neomezená data.

Infografika

Infografika | foto: ČTÚ


Čtěte také: eSIM od Vodafone? Se službou OneNumber si zavoláte i z chytrých hodinek


Virtuální operátoři tolik netáhnou

V Česku máme trio operátorů, a sice O2, T-Mobile a Vodafone. Dále na trhu najdeme značky jako SAZKA Mobil, BLESKmobil nebo Kaktus. Jde ve zkratce o virtuální operátory, kteří jsou úzce navázáni na jednoho ze tří hlavních operátorů. ČTÚ prozrazuje, že tyto menší operátory využívá pouze 11 % všech respondentů.

A zajímavost na závěr. Čeští zákazníci nejsou žádní záletníci, neboť 69 % z nich je věrných svému operátorovi pět a více let. Otázkou však zůstává, jaké jsou hlavní důvody – absence lepších nabídek, pohodlnost nebo upřímná spokojenost?

Mobilní aplikace jedou ve velkém

Průzkum se dále zaměřil také na mobilní aplikace, respektive chatovací platformy. Spotřebitelé nejčastěji využívají WhatsApp (68 %). Na obyčejné SMS služby dále spoléhá 79 % respondentů. Na závěr se sluší dodat, že 53 % lidí z průzkumu využívá navigaci v mobilu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."