Nový průzkum společnosti McKinsey & Company, sdílený společností Automotive News, zdůrazňuje významnou roli, kterou Apple CarPlay a Android Auto hrají v rozhodovacím procesu pro kupce nových vozů. Průzkum ukazuje, že podstatná část spotřebitelů považuje dostupnost těchto funkcí integrace chytrých telefonů za kritický faktor při nákupu vozidla.
Konkrétně 30 % zákazníků celosvětově nakupujících elektrická vozidla (EV) považuje absenci podpory CarPlay za překážku, zatímco u kupujících vozidel se spalovacím motorem (ICE) toto číslo stoupá na 35 %. Ve Spojených státech je preference CarPlay ještě výraznější. Průzkum zjistil, že 25 % kupujících elektromobilů v USA by odmítlo koupit auto bez CarPlay a tento názor sdílí ještě více 38 % kupujících automobilů ICE. Tato silná preference podtrhuje důležitost bezproblémové integrace chytrých telefonů pro americké spotřebitele.
Preference CarPlay a Android Auto je řízena jejich rozšířenou kompatibilitou s většinou moderních vozů a bezproblémovou integrací. Podle Wards Intelligence bylo v polovině roku 2023 více než 90 % nových vozidel vybaveno těmito systémy. Zajímavé je, že průzkum také naznačuje ochotu mezi kupujícími zaplatit za tuto funkci prémiovou cenu. Přibližně 30 % kupujících EV a 17 % kupujících ICE vyjádřilo ochotu utratit více za integraci smartphonu. Tato ochota investovat ukazuje hodnotu, kterou spotřebitelé připisují této službě.
Čtěte také: Rozšířená realita na WhatsAppu. Neuvěříte, jaké triky se aplikace naučila
Důležitost CarPlay a Android Auto není jen otázkou pohodlí, ale také potenciálním řešením pro mnoho kupujících automobilů. Tato rozšířená dostupnost nastavila vysoký standard pro automobilovou technologii, takže je pro nové proprietární systémy obtížné rychle získat trakci.
To je náročná vyhlídka pro výrobce automobilů, jako je General Motors, který se rozhodl opustit CarPlay a Android Auto ve svých nadcházejících modelech EV ve prospěch vývoje vlastního nativního informačního a zábavního systému. Navzdory tomuto strategickému posunu průzkum naznačuje, že GM a další výrobci mohou čelit odporu spotřebitelů, kteří dávají přednost známosti a funkčnosti stávajících integračních systémů pro chytré telefony.
Studie také vrhá světlo na to, co by spotřebitelé mohli dělat, kdyby tyto prvky byly z jejich vozidel odstraněny. Celosvětově 52 % respondentů uvedlo, že by se vrátili k přímému používání svých chytrých telefonů, pokud by CarPlay a Android Auto nebyly k dispozici. Kromě toho 14 % uvedlo, že by při příštím nákupu vozu uvažovalo o změně značky, čímž předvedli potenciální dopad na věrnost značce a podíl na trhu u výrobců automobilů, kteří tyto funkce nenabízejí.
Průzkum společnosti McKinsey & Company jasně ukazuje, že Apple CarPlay a Android Auto nejsou jen žádoucími funkcemi, ale nezbytnými součástmi pro významnou část kupujících automobilů. Jak výrobci jako GM od těchto systémů odcházejí, musí se orientovat podle preferencí spotřebitelů a potenciálních rizik odcizení technologicky zdatné zákaznické základny, která upřednostňuje konektivitu při jízdě.
Nový průzkum společnosti McKinsey & Company, sdílený společností Automotive News, zdůrazňuje významnou roli, kterou Apple CarPlay a Android Auto hrají v rozhodovacím procesu pro kupce nových vozů. Průzkum ukazuje, že podstatná část spotřebitelů považuje dostupnost těchto funkcí integrace chytrých telefonů za kritický faktor při nákupu vozidla.
Konkrétně 30 % zákazníků celosvětově nakupujících elektrická vozidla (EV) považuje absenci podpory CarPlay za překážku, zatímco u kupujících vozidel se spalovacím motorem (ICE) toto číslo stoupá na 35 %. Ve Spojených státech je preference CarPlay ještě výraznější. Průzkum zjistil, že 25 % kupujících elektromobilů v USA by odmítlo koupit auto bez CarPlay a tento názor sdílí ještě více 38 % kupujících automobilů ICE. Tato silná preference podtrhuje důležitost bezproblémové integrace chytrých telefonů pro americké spotřebitele.
Preference CarPlay a Android Auto je řízena jejich rozšířenou kompatibilitou s většinou moderních vozů a bezproblémovou integrací. Podle Wards Intelligence bylo v polovině roku 2023 více než 90 % nových vozidel vybaveno těmito systémy. Zajímavé je, že průzkum také naznačuje ochotu mezi kupujícími zaplatit za tuto funkci prémiovou cenu. Přibližně 30 % kupujících EV a 17 % kupujících ICE vyjádřilo ochotu utratit více za integraci smartphonu. Tato ochota investovat ukazuje hodnotu, kterou spotřebitelé připisují této službě.
Čtěte také: Rozšířená realita na WhatsAppu. Neuvěříte, jaké triky se aplikace naučila
Důležitost CarPlay a Android Auto není jen otázkou pohodlí, ale také potenciálním řešením pro mnoho kupujících automobilů. Tato rozšířená dostupnost nastavila vysoký standard pro automobilovou technologii, takže je pro nové proprietární systémy obtížné rychle získat trakci.
To je náročná vyhlídka pro výrobce automobilů, jako je General Motors, který se rozhodl opustit CarPlay a Android Auto ve svých nadcházejících modelech EV ve prospěch vývoje vlastního nativního informačního a zábavního systému. Navzdory tomuto strategickému posunu průzkum naznačuje, že GM a další výrobci mohou čelit odporu spotřebitelů, kteří dávají přednost známosti a funkčnosti stávajících integračních systémů pro chytré telefony.
Studie také vrhá světlo na to, co by spotřebitelé mohli dělat, kdyby tyto prvky byly z jejich vozidel odstraněny. Celosvětově 52 % respondentů uvedlo, že by se vrátili k přímému používání svých chytrých telefonů, pokud by CarPlay a Android Auto nebyly k dispozici. Kromě toho 14 % uvedlo, že by při příštím nákupu vozu uvažovalo o změně značky, čímž předvedli potenciální dopad na věrnost značce a podíl na trhu u výrobců automobilů, kteří tyto funkce nenabízejí.
Průzkum společnosti McKinsey & Company jasně ukazuje, že Apple CarPlay a Android Auto nejsou jen žádoucími funkcemi, ale nezbytnými součástmi pro významnou část kupujících automobilů. Jak výrobci jako GM od těchto systémů odcházejí, musí se orientovat podle preferencí spotřebitelů a potenciálních rizik odcizení technologicky zdatné zákaznické základny, která upřednostňuje konektivitu při jízdě.