Byznys vzkvétá, válce navzdory. Xiaomi posiluje svou pozici na ruském trhu

Ondřej Koníček
  • Válka na Ukrajině probíhá již více než rok a ne a ne skončit
  • Ukrajina nyní rozšířila seznam společností, které ji sponzorují
  • A na tomto seznamu se objevila čínská společnost Xiaomi
Xiaomi stále prodává v Rusku své produkty
Xiaomi stále prodává v Rusku své produkty

Poté, co ruská invazivní vojska vtrhla před více než rokem na Ukrajinu, bylo na Rusko uvalena obrovská vlna sankcí a spousta firem se z tamního trhu stáhla. Zdaleka ale ne všechny a některé globální společnosti v Rusku zůstaly, což bohužel platí i pro Xiaomi. Čínského giganta nyní Ukrajina zařadila na seznam sponzorů války.

Xiaomi jako sponzor války

Na tento seznam umístila čínského výrobce ukrajinská agentura pro prevenci korupce (NACP) a o tomto kroku informovaly noviny Ukrajinská Pravda. Stalo se tak kvůli tomu, že Xiaomi doposud neopustilo ruský trh a naopak na něm, i v době probíhající války, neustále posiluje své pozice.

Jen v posledním čtvrtletí loňského roku zvedlo Xiaomi, v porovnání s předchozím rokem, dodávky pro ruský trh o 39 %. Celkově se pak čínskému výrobci v roce 2022 povedlo na tamním trhu zdvojnásobit svůj podíl a v červenci 2022 byl v Rusku jasnou jedničkou.

Focení s Xiaomi 13 Pro
Focení s Xiaomi 13 Pro

Čtěte také: Cesta do pravěku: Rusko částečně zakázalo používání iPhonů


Rusko je pro Xiaomi důležité

Faktem je, že ruský trh je pro Xiaomi nesmírně důležitý a právě proto nikdy oficiálně neoznámilo svůj odchod, a to ani přes probíhající válku a současnou situaci. Čínský gigant sice v Rusku neprovádí žádné marketingové aktivity, ale prodává své produkty vesele dál.

V roce 2021 vykázalo Xiaomi na tamním trhu příjmy ve výši 202 milionů dolarů a tím, že daně ze svých tržeb platí pochopitelně v Rusku, tak přispívá místnímu režimu na provoz armády. Bohužel to vypadá, že čínský gigant na tom nehodlá nic měnit a naopak svůj vliv v Rusku ještě navýší.

Započal nábor nových pracovníků

Xiaomi nyní údajně zahájilo nábor nových pracovníků do ruských kanceláří svého tamního zastoupení a oficiálně začalo v Rusku prodávat svou novou vlajkovou řadu. To značí, že má v plánu plný návrat na ruský trh v kompletním rozsahu, včetně obnovení marketingových a všech ostatních aktivit.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Ondřej Koníček - Redaktor

Jsem příznivcem veškeré elektroniky, hlavně telefonů, počítačů a hardwaru obecně. Dále pak hráč tělem i duší, občasný sportovec a velký filmový fanda.


Komentáře


Nejnovější články