Applu se nedaří. Propadl na jednom z hlavních trhů a už nepatří do velké pětky

Ondřej Koníček
  • Apple patří dlouhodobě mezi tři největší mobilní výrobce
  • Na některých trzích je dokonce jasnou jedničkou
  • V Číně to ale neplatí, tam mu pšenka poslední dobou nekvete
Apple Intelligence
Apple Intelligence

Z globálního pohledu je Apple mobilní dvojkou, hned za svým úhlavním nepřítelem, Samsungem. Počátkem tohoto roku se dokonce vyšplhal na pozici globální jedničky (nyní je ale ve vedení opět Samsung), nicméně existuje trh, kde se mu v poslední době moc nedaří a nyní na něm dokonce vypadl z první pětky. Asi není překvapením, že oním trhem je Čína.

Samsung Galaxy A56 5Gpixel-counter

Čínský trh roste, Apple se propadá

Mobilní trh v Číně je poměrně dost specifický a spousta věcí na něm funguje jinak než ve světě. I proto se na něm daří například Huawei, který si jinde ve světě, kvůli absenci Google služeb, ani neškrtne. V Číně je to jedno, Google služby tam víceméně nikdo nepotřebuje a Huawei se tedy může pochlubit, v rámci tohoto trhu, moc hezkými prodeji a druhým místem.

Kompletní statistiky čínského trhu zveřejnil server IDC, čísla se týkají druhého čtvrtletí tohoto roku a dle nich prodeje telefonů v Číně meziročně stouply o 8,9 %. To je rozhodně velmi dobrý výsledek a reflektuje aktuální trend, kdy se mobilní trh trochu stabilizoval a vypadá to, že se pomalu začíná blýskat na lepší časy. A jak si tedy výrobci v Číně vedli?

IDC
IDC

Čtěte také: Google se klepe strachy. OpenAI spouští svůj vyhledávač s umělou inteligencí


Apple zmizel z top 5

Jedničkou je v Číně značka Vivo, která si meziročně polepšila o 17,1 % a drží celkově 18,5 % tamního trhu. Na záda ji dýchá již zmíněný Huawei, jež vykázal obří meziroční nárůst čítající 50,2 % a patří mu 18,1 % trhu. Nejlepší trojku s podílem 15,7 % uzavírá další tradiční čínská značka Oppo, které si meziročně pohoršilo o 2,8 %.

A pohoršil si i čtvrtý Honor, který se v porovnání s Q2 2023 propadl o 3,7 % a nyní tedy drží 14,5 % trhu. Nejlepší pětku pak uzavírá, s podílem 14 % a meziročním nárůstem o 16,5 %, tradiční značka v podobě Xiaomi. Co se Applu týče, tak ten si pohoršil o 3,1 %, patří mu až šestá pozice a jeho podíl se pohybuje pod hranicí 14 %.

Applu se v Číně dlouhodobě nedaří

Faktem je, že se Applu na čínském trhu z dlouhodobého hlediska nedaří tak, jak by si představoval a těšit ho může jen to, že Samsung je na tom ještě hůř. V minulosti patři jihokorejský gigant mezi velikány i v Číně, nicméně nyní se jeho prodeje pohybují na hranici statistické chyby a má na tomto trhu podíl menší než 1 %. Možná i proto Samsung před nedávnem představil novou řadu telefonů Galaxy C, která je určena exkluzivně pro čínský trh. Uvidíme, zda mu nakopne prodeje.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Ondřej Koníček - Redaktor

Jsem příznivcem veškeré elektroniky, hlavně telefonů, počítačů a hardwaru obecně. Dále pak hráč tělem i duší, občasný sportovec a velký filmový fanda.


Komentáře

Samsung Galaxy A56 a A36 5Gpixel-counter

Nejnovější články