Mobilizujeme.cz

Trendy: jak vybrat telefon | zpomalování iPhonů | bezrámečkové telefony | Galaxy S9 | čínské telefony | Android Oreo aktualizace

Apple vs Microsoft vs Amazon: tři tablety, tři ceny a marže

  |  2 komentáře  |  autor: Roman Hornyš

Nová matematika, tak by se dal nazvat počin Applu, jehož stál vývoj jeho tabletu iPad Mini jen o málo více než Amazonu Kindle Fire, pro zákazníky je ale k dostání o mnoho dráž než tablet Amazonu. Jak to Amazon dokázal?

To, že je u produktů Apple vysoká marže, je známo dlouho. Nyní tu ale máme jiný příklad na tabletech, a to konkrétně na Amazonu Kindle Fire a Applu iPadu Mini. Jiný ve smyslu strategie cenové politiky. A aby to bylo ještě zajímavější, přidali jsme do naší statistiky i tablet od Microsoftu.

Redmondská firma utratila za svůj tablet 271$ a prodávala jej za 499$ a více (jedná se o tablet Surface RT). Je pravda, že jej nemůžeme porovnat přímo s tabletem od Amazonu Kindle Fire, nicméně můžeme porovnat návratnost investice na něj vynaložené.

Amazon stojí jeho tablet 165$ a prodává jej za 199$. Po prověření různých statistik z webů si můžeme všimnout, že Amazon stále tratí na každém svém vyrobeném tabletu. A tady je ta odlišnost. Amazon vydělává jen na obsahu, který si do tabletu jeho uživatelé nahrají, kdežto Microsoft vydělává jen na zařízení, dokud nebude mít obsah na prodej v takovém množství, jako Amazon. Tedy shrnuto, Amazon vydělá obsahem 100$, což je v konečném důsledku o mnoho méně než Microsoft.

A co Apple? Ten vynaloží náklady na výrobu svého tabletu iPad Mini cca 188$, což je o 23$ více, než stojí Amazon jeho tablet, nicméně Apple jej prodává o 130$ dráž. Vydělává tedy stejně jako Microsoft na tabletu přímo.

Microsoft má návratnost investice na svůj tablet 84%, u Amazonu je to pouhých 67% a Apple těží 75%. A Apple nedávno prohlásil, že návratnost investice na iPad Mini je nejnižší z produktů společnosti.

Zde vidíme odlišnost postavení marketingu těchto gigantických firem, nicméně nutno dodat, že všechny pochopitelně vydělávají, Amazon „náplní“ svého tabletu, Apple a Microsoft poněkud konzervativnější klasickou formou.

ČLÁNKY:, , , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
Třídit dle:   nejnovější | nejstarší | nejlépe hodnocené
ha
ha

Kindle fire je po ipadu 2. nejprodávanější tablet..a kde je surface? vím začal se prodávat nedávno..časem se uvidí kdo vydělává a kdo ne..určitě to bude Amazon, protože jeho akcie nezadržitělně stoupají

ja
ja

Amazon na svém tabletu nevydělává skoro nic. Vytvořil ho hlavně proto, že díky němu očekává větší tržby, protože s předinstalovanými apps., které majitele navedou přímo do e-shopu Amazonu se dá předpokládat, že většina už nebude hledat jiné e-shopy. Akcie Applu nyní vytrvale klesají kvůli nedostatkům posledních produktů a produktům samotným, které již nejsou nijak inovativní a tudíž se pomalu bortí obraz Applu jako výrobce bezchybných a revolučních přístrojů, díky čemuž se Apple mohl obchodovat za značně vyšší cenu oproti konkurenci.

Tip: Chcete hlasovat v diskuzi? Nejdříve se musíte přihlásit, či registrovat
Xiaomi aktualizuje celkem 40 zařízení na nové MIUI 9

Xiaomi aktualizuje celkem 40 zařízení na nové MIUI 9

DNES  |  Tomáš Richter  |  diskuze (0)

Po několika měsících beta testování je k dispozici globální verze MIUI 9. Čínský výrobce představil několik nových funkcí jako je upravená…

Meizu M6s: procesor od Samsungu v moderním těle

Meizu M6s: procesor od Samsungu v moderním těle

VČERA  |  Tomáš Rajnoch  |  diskuze (0)

Čínská společnost Meizu je na našem trhu poměrně neznámým hráčem. V jeho portfoliu však nalezneme vcelku dobře vybavené modely za atraktivní…

Dorazí nová vlajková loď Xiaomi Mi 7 již v únoru?

Dorazí nová vlajková loď Xiaomi Mi 7 již v únoru?

VČERA  |  Tomáš Rajnoch  |  diskuze (0)

Čínský výrobce Xiaomi boduje na trhu se smartphony hlavně díky svým levným modelům. Nezapomíná snad ani na náročnější zákazníky. Aktuálně chystají…

Mobilní zobrazení