Apple napravuje zpackaný iOS 26. U verze beta 2 vylepšil klíčovou věc

iOS 26 v první betě zklamal kvůli špatné čitelnosti designu Liquid Glass. Apple ale rychle zareagoval a druhá beta přináší výrazná vylepšení.
iOS 26 byl přijat velmi vlažně
Když Apple představil na konferenci WWDC nový systém iOS 26, většina uživatelů byla nadšena z nového designového stylu Liquid Glass. Jenže jak naznačila první beta verze, v pohybu to žádná velká sláva nebyla a ukázalo se, že má tento designový směr spoustu nedostatků.
Tím hlavním byla přehlednost, respektive nepřehlednost transparentních prvků a největším problémem se ukázalo být Ovládací centrum. To vypadalo při představení opravdu stylově a efekty, které vznikaly při jeho vyvolání, působily neotřele a působivě.
Jenže, transparentní design tohoto prvku způsobil, že se vizuálně prolínal s rozhraním za ním a výsledkem byl nepřehledný mišmaš. Překrytí těchto vrstev nebylo dostatečné a kvůli tomu bylo velmi obtížné rozpoznat jednotlivé posuvníky, přepínače a tlačítka.

Nová beta situaci částečně opravuje
Problém nejvíce vynikl na telefonech se světlým pozadím, kdy velmi často všechno splynulo v jeden nepřehledný a nepoužitelný mix ikonek. Nyní ale vyšla druhá beta verze iOS 26 a ta tuto nepříjemnou situaci naštěstí z velké části napravuje.
Apple se zaměřil na kontrast a na vrstvu pod Ovládacím centrem je po jeho aktivaci implementován podstatně silnější efekt ztmavení a rozmazání. Výsledkem je, že je centrum výrazněji odděleno od vrstvy pod ním, vše je minimálně o třídu čitelnější, přehlednější a použitelnější.
Jak se jevil Liquid Glass jako designový styl po prvních náznacích víceméně nepoužitelně, nyní se situace takřka kompletně mění. Samozřejmě se dalo předpokládat, že Apple bude postupně nedostatky iOS 26 vychytávat, nicméně tato první oprava přišla opravdu rychle.
Veřejná beta iOS 26 se blíží
Po vývojářských betách iOS 26 je v plánu jeho veřejná beta, která by měla dorazit v průběhu příštího měsíce. Je pravděpodobné, že Apple do té doby udělá ještě pár větších či menších úprav a že bude postupně prvky, které nejsou úplně přesvědčivé, vylepšovat a dál ladit.
Zdroj: 9to5mac
Autor článku

Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.
Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.