Xiaomi je nový Huawei. Brzy se může stát světovou jedničkou

  • Technologický gigant Huawei na poli chytrých telefonů pomalu ustupuje do pozadí
  • Jde bez debat o důsledek obchodně-politické války s USA
  • Do popředí se v posledním roce dere jiný čínský dravec – Xiaomi
Xiaomi a Huawei

Xiaomi a Huawei, oficiální loga společností | foto: Mobilizujeme.cz

Aktuální stav je typickou ukázkou toho, že zatímco jeden pomyslně ztrácí pevnou půdo pod nohama, druhý se dere agresivně až na vrchol. Řeč je samozřejmě o dvou světoznámých společnostech Huawei a Xiaomi. Co je spojuje, a v čem jsou naopak naprosto rozdílné? Tak na to si v dnešním ohlédnutí zkusíme společně odpovědět!

Huawei a Xiaomi – Čína dvou tváří

Jsou čínské, to je první a zásadní věc, která obě firmy spojuje. A zadruhé, že se dostávaly do obecného povědomí přibližně ve stejnou dobu (zhruba před osmi lety). No a za třetí? Jak Huawei, tak Xiaomi mají v branži zcela nepochybně obrovský zvuk, každý však z jiných důvodů. Zatímco první si svou cestu k vrcholu klestil s jasným cílem se jednoho dne stát jedničkou na trhu, druhý na to šel pomalu, poctivě s téměř hodinářskou precizností.

Huawei

Když pomineme opravdu gigantický korporát Huawei Technologies, a soustředíme se pouze na jeho mobilní divizi, tak mi nejspíš dáte za pravdu, že poprvé o sobě dala firma hlasitě vědět před šesti lety se svým smartphonem Huawei Ascend P7. Jednak proto, protože šlo o opravdu dotažený model (design, výbava, funkce), a za druhé kvůli tomu, že oproti konkurenci byl nepoměrně levnější.

Pak už to tento Číňan vzal pěkně kalupem a začal servírovat parádní telefony jak na běžícím pásu: Huawei P8, P9, P10, P20, P30, P40, Mate 10, 20, 30, 40. Naprosto záměrně uvádím jen ty nejznámější. Každý z nich totiž charakterizuje zcela zásadní posun z hlediska vývoje i úspěchu na trhu. To ostatně vygradovalo loni na jaro, kdy měla firma opravdu skvěle našlápnuto a získala jedinečnou šanci sestřelit do té chvíle dominantní Samsung.

Huawei P40 Pro a Xiaomi Mi 10 Pro

Huawei P40 Pro a Xiaomi Mi 10 Pro | foto: Mobilizujeme.cz

Xiaomi

Ať je to, jak chce, Xiaomi se nedá rozhodně upřít lepší start, pokud se bavíme o způsobu, jakým se tato dravá značka dostala do obecného povědomí. Pamatujete si ještě na telefon ? Ti zběhlejší z vás určitě ano. Psal se rok 2013 a tento telefon chtěl skoro každý androiďák. Byl pěkný, vypadal suprově a navíc měl MIUI, které, i když bylo ještě v plenkách, na uživatele i tak působilo jako zjevení.

Jenže to bylo před sedmi lety a za tu dobu čínský drak urazil kus cesty. Každý rok kousek po kousku nahoru. Stěžejní strategií celé ty roky byla minimální marže a zisk na jeden prodaný kus. Xiaomi se však podařilo to, o čem si někteří můžou nechat zdát, tj. v relativně krátkém čase si podnik získal pozornost technologického světa a zároveň postavil první pilíře dnes už velmi silné fanouškovské základy.


TIP: „Tahle kauza je obchodně-politická vražda!“ řekl emotivně zakladatel Huawei


Když jeden padá …

Notoricky známá kauza mezi Huawei s Spojenými státy, která odstartovala dlouhé měsíce trvající frenetickou mediální masáž a kterou nemá smysl dále rozvádět, je pro bývalou čínskou jedničku stopka jako Brno. Bez ohledu na to, kdo má ve sporu pravdu, jeho dopad připomíná obrovskou kouli u nohy, která firmu táhne dolů. Nedávné uvolnění napětí s USA spolu s odprodejem dceřiné značky je prvním krokem k vlastní revitalizaci.

Huawei potřebuje nabrat dech, ujasnit si své současné cíle a zejména možnosti a Honor potřebuje bez polického patosu pokračovat dál. Šance, že i bez mateřské lodi uspěje, tady jsou. Ostatně má potřebný know-how, schopný tým a vždy se soustředil zejména na mladé uživatele, což se za těchto okolností náramně hodí.

… a druhý stoupá

Xiaomi je téměř dekádu vnímáno jako výrobce, který produkuje vynikající a zároveň stále levné chytré telefony. Celé toto povedené tažení vyvrcholilo loni. Topmodel Xiaomi Mi 9 (recenze) se opravdu povedl a stal se nekorunovanou jedničkou mezi smartphony z hlediska poměru cena/výkon. Za necelých 13 tisíc jste dostali poctivý kus hardwaru.

Kombinace pěkného designu a high-endových parametrů se vyplatila stejně jako fakt, že telefon žádnou prémiovost nepředstíral. Ale nic netrvá věčně. Když jsme v lednu recenzovali , který začínal na 13 tisících, téměř okamžitě se dostavil pocit hraničící s jistotou, že Xiaomi zdražuje. To se nakonec i potvrdilo. Poslední vlajky totiž stojí balík. Naštve to? Samozřejmě! Ale s ohledem na expanzi a renomé této značky je to (bohužel) logické.


TIP: Xiaomi vrací do českých obchodů Mi 10 & 10 Pro. Navíc levnější než předtím


Xiaomi = hlad po vítězství

Možná jste to zaznamenali, možná ne, ale aktuálně Xiaomi válí. Jak jsme vás v tomto samostatném článku informovali, za třetí čtvrtletí letošního roku prodalo rekordní počet zařízení. V období červenec až září stihlo do světa distribuovat 46,6 milionů smartphonů důsledkem čehož byly příjmy v hodnotě 47,6 miliard čínských jüanů, tedy 7,2 miliardy dolarů (158,8 miliard korun).

Oproti stejnému období v roce 2019 si tento čínský výrobce polepšil o 45,3 % a s 13,5% podílem na trhu je aktuálně třetím největším producentem telefonů. A to není všechno. Značka se těší velké popularitě nejen ve světě, ale i v Evropě. Schválně mrkněte na seznam “Top 5”, se kterým přispěchala analytická společnost Canalys. Tady se, vážení, ukazuje v plné nahotě, že Xiaomi má hlad po vítězství.

Seznam trhů, kde je Xiaomi v Top 5 | foto: Canalys

Může za to Huawei?

Nejprve mi dovolte pár postřehů k údajům výše. Zaprvé, jihokorejský Samsung je i nadále v čele a v dohledné době jeho pozici jen stěží někdo ohrozí. Zadruhé, konkurenční Huawei se stále drží na druhém místě, jenže třetí Xiaomi: a) má opravdu solidně našlápnuto, b) navzdory pandemii vykazuje skvělý meziroční růst, c) nabízí kvalitní telefony napříč všemi třídami, d) stále vyrábí smartphony se skvělým poměrem cena/výkon.

Experti se však poměrně vzácně shodují na tom, že to je právě Xiaomi, které se brzy stane světovou dvojkou a bude na Korejce dotírat čím dál tím víc. A Huawei? U něj se očekává, že v posledním kvartále půjde s prodeji strmě dolů. Ptáte se, jestli jeho pád pomáhá dravé čínské konkurenční značce? Nepochybně. Ale je potřeba férově říct, že to pomáhá všem.

Závěr

Huawei má prostě smůlu v tom, že jeho záběr je obrovský (jeho mobilní divize rozhodně není těžištěm firmy), rostl rychle a díky problematické kauze v souvislosti s 5G dostal nejen od USA opravdu pořádnou facku. Naopak Xiaomi má výhodu v tom, že do sfér nových infrastruktur a nadnárodních technologií vstupuje opatrně, s rozvahou a soustředí se na to, kde jeho největší síla, tzn. chytré telefony, veškerá myslitelná příslušenství a IoT (internet věcí). A umí to zatraceně dobře!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Xiaomi je nový Huawei. Brzy se může stát světovou jedničkou

  • Technologický gigant Huawei na poli chytrých telefonů pomalu ustupuje do pozadí
  • Jde bez debat o důsledek obchodně-politické války s USA
  • Do popředí se v posledním roce dere jiný čínský dravec – Xiaomi
Xiaomi a Huawei

Xiaomi a Huawei, oficiální loga společností | foto: Mobilizujeme.cz

Aktuální stav je typickou ukázkou toho, že zatímco jeden pomyslně ztrácí pevnou půdo pod nohama, druhý se dere agresivně až na vrchol. Řeč je samozřejmě o dvou světoznámých společnostech Huawei a Xiaomi. Co je spojuje, a v čem jsou naopak naprosto rozdílné? Tak na to si v dnešním ohlédnutí zkusíme společně odpovědět!

Huawei a Xiaomi – Čína dvou tváří

Jsou čínské, to je první a zásadní věc, která obě firmy spojuje. A zadruhé, že se dostávaly do obecného povědomí přibližně ve stejnou dobu (zhruba před osmi lety). No a za třetí? Jak Huawei, tak Xiaomi mají v branži zcela nepochybně obrovský zvuk, každý však z jiných důvodů. Zatímco první si svou cestu k vrcholu klestil s jasným cílem se jednoho dne stát jedničkou na trhu, druhý na to šel pomalu, poctivě s téměř hodinářskou precizností.

Huawei

Když pomineme opravdu gigantický korporát Huawei Technologies, a soustředíme se pouze na jeho mobilní divizi, tak mi nejspíš dáte za pravdu, že poprvé o sobě dala firma hlasitě vědět před šesti lety se svým smartphonem Huawei Ascend P7. Jednak proto, protože šlo o opravdu dotažený model (design, výbava, funkce), a za druhé kvůli tomu, že oproti konkurenci byl nepoměrně levnější.

Pak už to tento Číňan vzal pěkně kalupem a začal servírovat parádní telefony jak na běžícím pásu: Huawei P8, P9, P10, P20, P30, P40, Mate 10, 20, 30, 40. Naprosto záměrně uvádím jen ty nejznámější. Každý z nich totiž charakterizuje zcela zásadní posun z hlediska vývoje i úspěchu na trhu. To ostatně vygradovalo loni na jaro, kdy měla firma opravdu skvěle našlápnuto a získala jedinečnou šanci sestřelit do té chvíle dominantní Samsung.

Huawei P40 Pro a Xiaomi Mi 10 Pro

Huawei P40 Pro a Xiaomi Mi 10 Pro | foto: Mobilizujeme.cz

Xiaomi

Ať je to, jak chce, Xiaomi se nedá rozhodně upřít lepší start, pokud se bavíme o způsobu, jakým se tato dravá značka dostala do obecného povědomí. Pamatujete si ještě na telefon ? Ti zběhlejší z vás určitě ano. Psal se rok 2013 a tento telefon chtěl skoro každý androiďák. Byl pěkný, vypadal suprově a navíc měl MIUI, které, i když bylo ještě v plenkách, na uživatele i tak působilo jako zjevení.

Jenže to bylo před sedmi lety a za tu dobu čínský drak urazil kus cesty. Každý rok kousek po kousku nahoru. Stěžejní strategií celé ty roky byla minimální marže a zisk na jeden prodaný kus. Xiaomi se však podařilo to, o čem si někteří můžou nechat zdát, tj. v relativně krátkém čase si podnik získal pozornost technologického světa a zároveň postavil první pilíře dnes už velmi silné fanouškovské základy.


TIP: „Tahle kauza je obchodně-politická vražda!“ řekl emotivně zakladatel Huawei


Když jeden padá …

Notoricky známá kauza mezi Huawei s Spojenými státy, která odstartovala dlouhé měsíce trvající frenetickou mediální masáž a kterou nemá smysl dále rozvádět, je pro bývalou čínskou jedničku stopka jako Brno. Bez ohledu na to, kdo má ve sporu pravdu, jeho dopad připomíná obrovskou kouli u nohy, která firmu táhne dolů. Nedávné uvolnění napětí s USA spolu s odprodejem dceřiné značky je prvním krokem k vlastní revitalizaci.

Huawei potřebuje nabrat dech, ujasnit si své současné cíle a zejména možnosti a Honor potřebuje bez polického patosu pokračovat dál. Šance, že i bez mateřské lodi uspěje, tady jsou. Ostatně má potřebný know-how, schopný tým a vždy se soustředil zejména na mladé uživatele, což se za těchto okolností náramně hodí.

… a druhý stoupá

Xiaomi je téměř dekádu vnímáno jako výrobce, který produkuje vynikající a zároveň stále levné chytré telefony. Celé toto povedené tažení vyvrcholilo loni. Topmodel Xiaomi Mi 9 (recenze) se opravdu povedl a stal se nekorunovanou jedničkou mezi smartphony z hlediska poměru cena/výkon. Za necelých 13 tisíc jste dostali poctivý kus hardwaru.

Kombinace pěkného designu a high-endových parametrů se vyplatila stejně jako fakt, že telefon žádnou prémiovost nepředstíral. Ale nic netrvá věčně. Když jsme v lednu recenzovali , který začínal na 13 tisících, téměř okamžitě se dostavil pocit hraničící s jistotou, že Xiaomi zdražuje. To se nakonec i potvrdilo. Poslední vlajky totiž stojí balík. Naštve to? Samozřejmě! Ale s ohledem na expanzi a renomé této značky je to (bohužel) logické.


TIP: Xiaomi vrací do českých obchodů Mi 10 & 10 Pro. Navíc levnější než předtím


Xiaomi = hlad po vítězství

Možná jste to zaznamenali, možná ne, ale aktuálně Xiaomi válí. Jak jsme vás v tomto samostatném článku informovali, za třetí čtvrtletí letošního roku prodalo rekordní počet zařízení. V období červenec až září stihlo do světa distribuovat 46,6 milionů smartphonů důsledkem čehož byly příjmy v hodnotě 47,6 miliard čínských jüanů, tedy 7,2 miliardy dolarů (158,8 miliard korun).

Oproti stejnému období v roce 2019 si tento čínský výrobce polepšil o 45,3 % a s 13,5% podílem na trhu je aktuálně třetím největším producentem telefonů. A to není všechno. Značka se těší velké popularitě nejen ve světě, ale i v Evropě. Schválně mrkněte na seznam “Top 5”, se kterým přispěchala analytická společnost Canalys. Tady se, vážení, ukazuje v plné nahotě, že Xiaomi má hlad po vítězství.

Seznam trhů, kde je Xiaomi v Top 5 | foto: Canalys

Může za to Huawei?

Nejprve mi dovolte pár postřehů k údajům výše. Zaprvé, jihokorejský Samsung je i nadále v čele a v dohledné době jeho pozici jen stěží někdo ohrozí. Zadruhé, konkurenční Huawei se stále drží na druhém místě, jenže třetí Xiaomi: a) má opravdu solidně našlápnuto, b) navzdory pandemii vykazuje skvělý meziroční růst, c) nabízí kvalitní telefony napříč všemi třídami, d) stále vyrábí smartphony se skvělým poměrem cena/výkon.

Experti se však poměrně vzácně shodují na tom, že to je právě Xiaomi, které se brzy stane světovou dvojkou a bude na Korejce dotírat čím dál tím víc. A Huawei? U něj se očekává, že v posledním kvartále půjde s prodeji strmě dolů. Ptáte se, jestli jeho pád pomáhá dravé čínské konkurenční značce? Nepochybně. Ale je potřeba férově říct, že to pomáhá všem.

Závěr

Huawei má prostě smůlu v tom, že jeho záběr je obrovský (jeho mobilní divize rozhodně není těžištěm firmy), rostl rychle a díky problematické kauze v souvislosti s 5G dostal nejen od USA opravdu pořádnou facku. Naopak Xiaomi má výhodu v tom, že do sfér nových infrastruktur a nadnárodních technologií vstupuje opatrně, s rozvahou a soustředí se na to, kde jeho největší síla, tzn. chytré telefony, veškerá myslitelná příslušenství a IoT (internet věcí). A umí to zatraceně dobře!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."