Vy ještě nehrajete na telefonu? Mobilní hry mají zlaté dno, generují astronomické částky
- Hrajete rádi na mobilním telefonu?
- Tak to patříte do vskutku početné skupiny
- Trh s mobilními hrami je totiž neuvěřitelně obrovský

Hraní na mobilech je v posledních letech opravdu výrazně na vzestupu. Telefony jsou čím dál výkonnější a studia pochopila, že mají, jako herní platforma, obrovský potenciál. Vývojářů mobilních her je opravdu enormní množství a hry pro telefony jsou na čím dál vyšší úrovni. Ty nejlepší tituly mají grafiku blížící se hrám na počítačích a hráči na to slyší.
V dobách, kdy se ještě hrálo v maringotkách
Hernímu trhy dříve dominovaly herní automaty, později nastoupily konzole a počítače, přičemž tyto dvě platformy se drží na vrcholu doposud. Mobilní hraní je ale v obrovském laufu a v dnešní době tvoří dokonce větší trh, než hraní na počítačích a konzolích dohromady.
Ptáte se, jak je to možné? Je to jednoduché – mobilní telefon vlastí více než 6 miliard lidí na planetě a vlastně se jedná o nejdostupnější herní platformu dneška. Nepotřebujete herní počítač za desítky tisíc či konzoli. Hry si obstojně zahrajete i na levnějších telefonech.
Čtěte také: Google dostane hry z Androidu na váš počítač! Spouští službu Google Play Games

Největší a nejrychleji rostoucí
Mobilní hraní je nejenom rozsáhlejší než trh s konzolovými a počítačovými hrami dohromady, je také nejrychleji rostoucí. Jak uvádí zpráva stránky Newzoo, mobilní hraní má podíl na trhu celých 53 % a v loňském roce generovalo příjmy přes 90 miliard dolarů.
Je to zkrátka zlatý důl a rozšíření mobilního hraní pomohl i fakt, že prodeje v rámci konzolové a PC scény vytrvale klesají. A není se čemu divit – konzole, konkrétně PlayStation 5, jsou špatně dostupné a podobná situace panuje i na trhu s grafickými kartami. A když je něco dostupné, cena je vyšroubována do nepřiměřených výšin.
Hraje se hlavně v Asii
Asi není překvapením, že většina z výše zmíněného, 90miliardového příjmu pochází z asijského regionu. Přímo Čína se pak na něm podílí více než třetinou a co se týče studií a her, tak největšími rybami jsou Tencent s Call of Duty: Mobile a PUBG a studio Mihoyo, které stojí za hitovkou Genshin Impact. Jen tyto dvě firmy vykázaly příjmy přes 18 miliard dolarů.
Asie ale není jedinou oblastí, kde se mobilnímu hraní daří – čím dál vyšší čísla vykazuje i Afrika, Blízký východ či Latinská Amerika. Je zkrátka evidentní, že tento byznys čekají opravdové zlaté časy.
Autor článku

Jsem příznivcem veškeré elektroniky, hlavně telefonů, počítačů a hardwaru obecně. Dále pak hráč tělem i duší, občasný sportovec a velký filmový fanda.
Jsem příznivcem veškeré elektroniky, hlavně telefonů, počítačů a hardwaru obecně. Dále pak hráč tělem i duší, občasný sportovec a velký filmový fanda.