Vládcem trhu chytrých hodinek je stále Apple. Ale jeho náskok se zmenšuje

Ondřej Koníček
Apple Watch Series 10 | foto: Luboš Srb
Apple Watch Series 10 | foto: Luboš Srb

Trh s chytrými hodinkami zaznamenal v roce 2024 pokles o 7 %. Nejvíce propadl Apple (-19 %), zatímco Huawei (+35 %) a Xiaomi (+135 %) naopak rostly.

Trh s chytrými hodinkami se propadá

Zatímco trh s mobilními telefony se v roce 2024 dočkal po dvou letech nárůstu a prodeje meziročně vzrostly o 4 %, trh s chytrými hodinkami je na tom hůř. Data, která zveřejnil web Counterpoint Research, ukazují, že prodeje tohoto typu elektroniky se vloni, oproti roku 2023, propadly, a to o nemalých 7 %.

Pro tento segment se jedná o vůbec první pokles a velkou měrou se na něm podílel Apple jako jednička na trhu. Právě mu totiž prodeje klesly nejvíc (- 19 %) a to mělo, vzhledem k jeho postavení, vliv na celý trh s chytrými hodinkami jako takový. I tak ale zůstává gigant z Cupertina v tomto segmentu, s podílem 22 %, jedničkou.

Podíl Applu se každopádně meziročně snížil o 3 % a zase o trochu víc na dostřel se mu tedy přiblížil druhý Huawei, který má podíl na trhu 13 % (+ 4 %). Tomu se zvedly prodeje meziročně o celých 35 % a upevňuje si pozici jako dvojka na trhu. Asi není překvapením, že Huawei se prodejně dařilo hlavně v Číně, tedy na největším trhu s chytrými hodinkami.

Podíly na trhu s chytrými hodinkami | foto: Counterpoint Research
Podíly na trhu s chytrými hodinkami | foto: Counterpoint Research

Xiaomi začíná vystrkovat drápky

Třetím největším prodejcem chytrých hodinek se stal Samsung, který navýšil své prodeje o 3 % a podíl na trhu se mu zvedl na 9 % (+ 1 %). Čtvrté Xiaomi pak drží 8 % trhu, což je o 5 % víc než v roce 2023 a tento nárůst podílu pochopitelně vychází z vyšších prodejů. Čínský gigant prodal vloni o 135 % chytrých hodinek víc než rok předtím.

Xiaomi rostlo ze všech výrobců suverénně nejvíc a začíná povážlivě ohrožovat třetí Samsung. Uvidíme, jakým směrem se populární značka posune tento rok a z dat vyplývá, že za tento úspěch můžou v první řadě hodinky Watch S1 a dostupné Redmi Watch, o které byl velký zájem. Xiaomi navíc rostlo ve všech regionech, takže se mu opravdu dařilo.

Pětici největších výrobců pak uzavírá relativně neznámá značka IMOO, která se zaměřuje hlavně na hodinky pro ději a figuruje i na našem trhu. Tato firma navýšila za loňský rok své prodeje o 22 % a drží 6 % trhu (+ 1 %). Rozhodně bude velmi zajímavé sledovat, jak si tyto značky povedou v aktuálním roce a jaká bude situace na jeho konci.

Čína jako hlavní trh s hodinkami

Data ukazují také skutečnost, že největším trhem s hodinkami byla vloni Čína. Zde se udála celá čtvrtina (25 %) všech prodejů a tamní trh také, jako jediný, výrazně vzrostl (+ 6 %). Druhá Indie se propadla na 23 % (- 7 %) a americký trh vykázal 22 % z celkových prodejů (- 1 %). Evropa drží podíl na trhu 15 % (+ 1 %) a Latinská Amerika pak 11 % (+ 2 %).

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Ondřej Koníček - Redaktor

Jsem příznivcem veškeré elektroniky, hlavně telefonů, počítačů a hardwaru obecně. Dále pak hráč tělem i duší, občasný sportovec a velký filmový fanda.


Komentáře


Nejnovější články