Asi si vzpomínáte na nedávnou, hojně medializovanou aktivitu Českého telekomunikačního úřadu, který na českých tratích testoval rychlost mobilního pokrytí. Nyní z této akce zveřejnil výsledky.
Hlavním důvodem měření byly nové povinnosti operátorů, kteří musejí do roku 2019 pokrýt signálem LTE minimálně 50 procent délky koridorů.
Jak měření dopadlo, to je patrné z následující tabulky.
koridor
operátor
LTE
LTE+UMTS
GSM
outdoor
indoor
outdoor
indoor
outdoor
indoor
I.
T-Mobile
91,10%
63,30%
96,40%
69,80%
99,90%
95,30%
O2
85,20%
56,90%
96,10%
67,20%
99,93%
96,50%
Vodafone
93,60%
62,90%
98,20%
70,80%
99,85%
95,77%
II.
T-Mobile
83,30%
45,30%
94,70%
56,80%
99,94%
97,99%
O2
85,90%
53,30%
95,20%
61,10%
99,97%
97,21%
Vodafone
96,70%
51,70%
99,00%
64,50%
99,92%
95,52%
III.
T-Mobile
89,40%
65,10%
95,10%
69,90%
99,86%
93,90%
O2
93,20%
67,90%
93,30%
72,30%
99,84%
94,70%
Vodafone
96,10%
66,20%
98,20%
68,50%
99,86%
91,79%
IV.
T-Mobile
96,30%
76,40%
99,10%
79,60%
99,95%
97,15%
O2
90,60%
70,00%
98,10%
76,40%
99,95%
97,86%
Vodafone
97,80%
64,70%
98,30%
71,00%
99,94%
94,18%
Podle ČTÚ bylo nejnižší naměřené pokrytí zjištěno na trati z Petrovic u Karviné přes Ostravu a Přerov do Břeclavi. Nejlépe dopadl koridor z Děčína přes Prahu a České Budějovice do Horního Dvořiště.
Nejdůležitějším faktorem pro kvalitu hovorů či datového připojení je ovšem konstrukce vlakových vozů. Vagóny totiž mohou stínit elektromagnetické záření, podle ČTÚ je rozdíl v propustnosti vln mezi jednotlivými typy až desetitisícinásobný. Ve vozech tak budou muset být instalovány opakovače či tzv. pikobuňky pro zesílení signálu.
Prezentace výsledků měření bude dostupná ve formě webové aplikace, prozatím najdete detaily ve formě otevřených dat na stránkách ctu.cz.
Zdroj: ČTÚ
Asi si vzpomínáte na nedávnou, hojně medializovanou aktivitu Českého telekomunikačního úřadu, který na českých tratích testoval rychlost mobilního pokrytí. Nyní z této akce zveřejnil výsledky.
Hlavním důvodem měření byly nové povinnosti operátorů, kteří musejí do roku 2019 pokrýt signálem LTE minimálně 50 procent délky koridorů.
Jak měření dopadlo, to je patrné z následující tabulky.
koridor
operátor
LTE
LTE+UMTS
GSM
outdoor
indoor
outdoor
indoor
outdoor
indoor
I.
T-Mobile
91,10%
63,30%
96,40%
69,80%
99,90%
95,30%
O2
85,20%
56,90%
96,10%
67,20%
99,93%
96,50%
Vodafone
93,60%
62,90%
98,20%
70,80%
99,85%
95,77%
II.
T-Mobile
83,30%
45,30%
94,70%
56,80%
99,94%
97,99%
O2
85,90%
53,30%
95,20%
61,10%
99,97%
97,21%
Vodafone
96,70%
51,70%
99,00%
64,50%
99,92%
95,52%
III.
T-Mobile
89,40%
65,10%
95,10%
69,90%
99,86%
93,90%
O2
93,20%
67,90%
93,30%
72,30%
99,84%
94,70%
Vodafone
96,10%
66,20%
98,20%
68,50%
99,86%
91,79%
IV.
T-Mobile
96,30%
76,40%
99,10%
79,60%
99,95%
97,15%
O2
90,60%
70,00%
98,10%
76,40%
99,95%
97,86%
Vodafone
97,80%
64,70%
98,30%
71,00%
99,94%
94,18%
Podle ČTÚ bylo nejnižší naměřené pokrytí zjištěno na trati z Petrovic u Karviné přes Ostravu a Přerov do Břeclavi. Nejlépe dopadl koridor z Děčína přes Prahu a České Budějovice do Horního Dvořiště.
Nejdůležitějším faktorem pro kvalitu hovorů či datového připojení je ovšem konstrukce vlakových vozů. Vagóny totiž mohou stínit elektromagnetické záření, podle ČTÚ je rozdíl v propustnosti vln mezi jednotlivými typy až desetitisícinásobný. Ve vozech tak budou muset být instalovány opakovače či tzv. pikobuňky pro zesílení signálu.
Prezentace výsledků měření bude dostupná ve formě webové aplikace, prozatím najdete detaily ve formě otevřených dat na stránkách ctu.cz.
Zdroj: ČTÚ