Allegro
Allegro

Víme, jak dobré je mobilní pokrytí železničních tratí

Asi si vzpomínáte na nedávnou, hojně medializovanou aktivitu Českého telekomunikačního úřadu, který na českých tratích testoval rychlost mobilního pokrytí. Nyní z této akce zveřejnil výsledky.

internet-ve-vlaku

Hlavním důvodem měření byly nové povinnosti operátorů, kteří musejí do roku 2019 pokrýt signálem LTE minimálně 50 procent délky koridorů.

Jak měření dopadlo, to je patrné z následující tabulky.

 

koridor

operátor

LTE

LTE+UMTS

GSM

outdoor

indoor

outdoor

indoor

outdoor

indoor

I.

T-Mobile

91,10%

63,30%

96,40%

69,80%

99,90%

95,30%

O2

85,20%

56,90%

96,10%

67,20%

99,93%

96,50%

Vodafone

93,60%

62,90%

98,20%

70,80%

99,85%

95,77%

II.

T-Mobile

83,30%

45,30%

94,70%

56,80%

99,94%

97,99%

O2

85,90%

53,30%

95,20%

61,10%

99,97%

97,21%

Vodafone

96,70%

51,70%

99,00%

64,50%

99,92%

95,52%

III.

T-Mobile

89,40%

65,10%

95,10%

69,90%

99,86%

93,90%

O2

93,20%

67,90%

93,30%

72,30%

99,84%

94,70%

Vodafone

96,10%

66,20%

98,20%

68,50%

99,86%

91,79%

IV.

T-Mobile

96,30%

76,40%

99,10%

79,60%

99,95%

97,15%

O2

90,60%

70,00%

98,10%

76,40%

99,95%

97,86%

Vodafone

97,80%

64,70%

98,30%

71,00%

99,94%

94,18%

Podle ČTÚ bylo nejnižší naměřené pokrytí zjištěno na trati z Petrovic u Karviné přes Ostravu a Přerov do Břeclavi. Nejlépe dopadl koridor z Děčína přes Prahu a České Budějovice do Horního Dvořiště.

koridory-zjednodusene

Nejdůležitějším faktorem pro kvalitu hovorů či datového připojení je ovšem konstrukce vlakových vozů. Vagóny totiž mohou stínit elektromagnetické záření, podle ČTÚ je rozdíl v propustnosti vln mezi jednotlivými typy až desetitisícinásobný. Ve vozech tak budou muset být instalovány opakovače či tzv. pikobuňky pro zesílení signálu.

Prezentace výsledků měření bude dostupná ve formě webové aplikace, prozatím najdete detaily ve formě otevřených dat na stránkách ctu.cz.

Zdroj: ČTÚ

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
Allegro

Víme, jak dobré je mobilní pokrytí železničních tratí

Asi si vzpomínáte na nedávnou, hojně medializovanou aktivitu Českého telekomunikačního úřadu, který na českých tratích testoval rychlost mobilního pokrytí. Nyní z této akce zveřejnil výsledky.

internet-ve-vlaku

Hlavním důvodem měření byly nové povinnosti operátorů, kteří musejí do roku 2019 pokrýt signálem LTE minimálně 50 procent délky koridorů.

Jak měření dopadlo, to je patrné z následující tabulky.

 

koridor

operátor

LTE

LTE+UMTS

GSM

outdoor

indoor

outdoor

indoor

outdoor

indoor

I.

T-Mobile

91,10%

63,30%

96,40%

69,80%

99,90%

95,30%

O2

85,20%

56,90%

96,10%

67,20%

99,93%

96,50%

Vodafone

93,60%

62,90%

98,20%

70,80%

99,85%

95,77%

II.

T-Mobile

83,30%

45,30%

94,70%

56,80%

99,94%

97,99%

O2

85,90%

53,30%

95,20%

61,10%

99,97%

97,21%

Vodafone

96,70%

51,70%

99,00%

64,50%

99,92%

95,52%

III.

T-Mobile

89,40%

65,10%

95,10%

69,90%

99,86%

93,90%

O2

93,20%

67,90%

93,30%

72,30%

99,84%

94,70%

Vodafone

96,10%

66,20%

98,20%

68,50%

99,86%

91,79%

IV.

T-Mobile

96,30%

76,40%

99,10%

79,60%

99,95%

97,15%

O2

90,60%

70,00%

98,10%

76,40%

99,95%

97,86%

Vodafone

97,80%

64,70%

98,30%

71,00%

99,94%

94,18%

Podle ČTÚ bylo nejnižší naměřené pokrytí zjištěno na trati z Petrovic u Karviné přes Ostravu a Přerov do Břeclavi. Nejlépe dopadl koridor z Děčína přes Prahu a České Budějovice do Horního Dvořiště.

koridory-zjednodusene

Nejdůležitějším faktorem pro kvalitu hovorů či datového připojení je ovšem konstrukce vlakových vozů. Vagóny totiž mohou stínit elektromagnetické záření, podle ČTÚ je rozdíl v propustnosti vln mezi jednotlivými typy až desetitisícinásobný. Ve vozech tak budou muset být instalovány opakovače či tzv. pikobuňky pro zesílení signálu.

Prezentace výsledků měření bude dostupná ve formě webové aplikace, prozatím najdete detaily ve formě otevřených dat na stránkách ctu.cz.

Zdroj: ČTÚ

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."