Trend je jasný: stále častěji nakupujeme přes mobilní zařízení
Mobilní telefony a tablety hrají stále větší roli při nakupování přes internet, třeba v Japonsku nebo Velké Británii už dokonce více lidí raději sáhne po telefonu než aby si kvůli tomu sedlo k počítači.
Vyplývá to ze zprávy společnosti Criteo pojednávající o stavu mobilní komerce za první pololetí 2016, která analyzuje, jaké mají zákazníci při nakupování návyky, a předpovídá další vývoj globální mobilní komerce.
„Obchodování prostřednictvím mobilních zařízení dosáhlo bodu zvratu a chystá se překonat prodeje realizované prostřednictvím stolních počítačů díky tomu, že prodejci nadále zdokonalují své mobilní obchodní platformy,“ prohlásil Elie Kanaan, EVP, Marketing, Criteo.
Značky, které si zcela zřejmý mobilní trend osvojí, získají nad konkurencí náskok a rozvinou svůj potenciál. Tak se udrží na špičce i v dalším období.
Nákupy z mobilních zařízení převládají
Počet spotřebitelů, kteří při vybírání a pořizování zboží dávají přednost on-line nákupům, ať už prostřednictvím stolního počítače nebo mobilního zařízení, nadále roste. Přitom počet transakcí realizovaných přes mobilní zařízení převyšuje počty transakcí uskutečněných prostřednictvím tradičních kanálů. Prodejci, kteří adekvátně optimalizovali svoje mobilní nákupní platformy – aplikace i mobilní web – získávají před svými konkurenty náskok a zvyšují poptávku zákazníků:
- V Japonsku a VB už mobilní zařízení předstihla stolní počítače a v současnosti se jejich prostřednictvím realizuje více obchodů.
- K nejvyšším meziročním nárůstům v podílech mobilních zařízení na prodejních transakcích došlo v Brazílii, Austrálii a Francii.
Kvalitní aplikace motorem většího utrácení
Špičkoví obchodníci vytvářejí přehledné, intuitivní a užitečné obchodní aplikace, které nabízejí spotřebitelům snadný způsob nakupování prostřednictvím mobilních zařízení. Vlastnosti jako např. rychlé zobrazení, offline obsah, push notifikace, personalizace a přístup k nativním funkcím komfort při nakupování prostřednictvím mobilních zařízení ještě zvyšují.
Firmy, které dokážou vytvořit takovéto komplexní prostředí a unifikovaný, konzistentní a pro nakupující relevantní zážitek na různých typech zařízení, budou úspěšně zvyšovat míru retence a konverze zákazníků:
- V druhém čtvrtletí 2016 proběhlo u prodejců se sofistikovanými mobilními aplikacemi až 54 % jejich mobilních transakcí prostřednictvím aplikací, to znamená nárůst oproti 47 % v roce 2015.
- Prostřednictvím aplikací se uzavírá mnohem více transakcí než prostřednictvím ostatních digitálních obchodních kanálů. Přinášejí také trojnásobnou konverzi zákazníků ve srovnání s mobilním webem.
- Vůbec poprvé převýšily hodnoty objednávek realizovaných prostřednictvím mobilních aplikací hodnoty objednávek realizovaných prostřednictvím stolních počítačů nebo mobilního webu. Hodnoty objednávky přes mobilní aplikaci dosahovaly 127$ oproti $100 na stolním počítači a $91 na mobilním webu.
Špičky v oblasti zralosti obsahu mobilních aplikací dosahují o 90 % vyšší počet konverzí než začínající obchodníci.
zdroj: TZ
Autor článku

Martin fandí technologiím napříč obory – od mobilních zařízení až po chytrá auta. Sleduje inovace, které mají smysl a zlepšují každodenní život. V článcích kombinuje nadhled, technický přehled a lehkou dávku humoru.
Martin fandí technologiím napříč obory – od mobilních zařízení až po chytrá auta. Sleduje inovace, které mají smysl a zlepšují každodenní život. V článcích kombinuje nadhled, technický přehled a lehkou dávku humoru.