Mobilizujeme.cz

Trendy: jak vybrat telefon | zpomalování iPhonů | bezrámečkové telefony | Galaxy S9 | čínské telefony | Android Oreo aktualizace

Trend je jasný: stále častěji nakupujeme přes mobilní zařízení

  |  1 komentář  |  autor: Martin Skořepa

Mobilní telefony a tablety hrají stále větší roli při nakupování přes internet, třeba v Japonsku nebo Velké Británii už dokonce více lidí raději sáhne po telefonu než aby si kvůli tomu sedlo k počítači.

people-using-smartphone-in-the-street

Vyplývá to ze zprávy společnosti Criteo pojednávající o stavu mobilní komerce za první pololetí 2016, která analyzuje, jaké mají zákazníci při nakupování návyky, a předpovídá další vývoj globální mobilní komerce.

„Obchodování prostřednictvím mobilních zařízení dosáhlo bodu zvratu a chystá se překonat prodeje realizované prostřednictvím stolních počítačů díky tomu, že prodejci nadále zdokonalují své mobilní obchodní platformy,“ prohlásil Elie Kanaan, EVP, Marketing, Criteo.

Značky, které si zcela zřejmý mobilní trend osvojí, získají nad konkurencí náskok a rozvinou svůj potenciál. Tak se udrží na špičce i v dalším období.

Nákupy z mobilních zařízení převládají

Počet spotřebitelů, kteří při vybírání a pořizování zboží dávají přednost on-line nákupům, ať už prostřednictvím stolního počítače nebo mobilního zařízení, nadále roste. Přitom počet transakcí realizovaných přes mobilní zařízení převyšuje počty transakcí uskutečněných prostřednictvím tradičních kanálů. Prodejci, kteří adekvátně optimalizovali svoje mobilní nákupní platformy – aplikace i mobilní web – získávají před svými konkurenty náskok a zvyšují poptávku zákazníků:

  • V Japonsku a VB už mobilní zařízení předstihla stolní počítače a v současnosti se jejich prostřednictvím realizuje více obchodů.
  • K nejvyšším meziročním nárůstům v podílech mobilních zařízení na prodejních transakcích došlo v Brazílii, Austrálii a Francii. 

Kvalitní aplikace motorem většího utrácení

Špičkoví obchodníci vytvářejí přehledné, intuitivní a užitečné obchodní aplikace, které nabízejí spotřebitelům snadný způsob nakupování prostřednictvím mobilních zařízení. Vlastnosti jako např. rychlé zobrazení, offline obsah, push notifikace, personalizace a přístup k nativním funkcím komfort při nakupování prostřednictvím mobilních zařízení ještě zvyšují.

Firmy, které dokážou vytvořit takovéto komplexní prostředí a unifikovaný, konzistentní a pro nakupující relevantní zážitek na různých typech zařízení, budou úspěšně zvyšovat míru retence a konverze zákazníků:

  • V druhém čtvrtletí 2016 proběhlo u prodejců se sofistikovanými mobilními aplikacemi až 54 % jejich mobilních transakcí prostřednictvím aplikací, to znamená nárůst oproti 47 % v roce 2015.
  • Prostřednictvím aplikací se uzavírá mnohem více transakcí než prostřednictvím ostatních digitálních obchodních kanálů. Přinášejí také trojnásobnou konverzi zákazníků ve srovnání s mobilním webem.
  • Vůbec poprvé převýšily hodnoty objednávek realizovaných prostřednictvím mobilních aplikací hodnoty objednávek realizovaných prostřednictvím stolních počítačů nebo mobilního webu. Hodnoty objednávky přes mobilní aplikaci dosahovaly 127$ oproti $100 na stolním počítači a $91 na mobilním webu.

Špičky v oblasti zralosti obsahu mobilních aplikací dosahují o 90 % vyšší počet konverzí než začínající obchodníci.

zdroj: TZ

ČLÁNKY:, , , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Harlo
Harlo

Ja stale objednavam cez svoj pocitac a ne nejake mrnave displeje mobilov nech je ich apka akokolvek dobra. Neukazuje sa vsetko, funkcnost aj obsah je okresany a clovek potrebuje vidiet, vediet a citat aj maly text, ktory sa skryva vacsinou. Takze za mna, ja nakupujem sice len cez internet, ale nikdy nie cez aplikacie. Rizikove to je a cas na pc si najdem, lebo cela moja praca je na pocitaci a aj keby nebola, tak tieto veci inak ako cez PC ci laptop by som nerobil. Tablet mozno, ale mobilom vylucene.

Tip: Chcete hlasovat v diskuzi? Nejdříve se musíte přihlásit, či registrovat
Huawei P20 Plus nabídne velkou baterii či Always on displej

Huawei P20 Plus nabídne velkou baterii či Always on displej

VČERA  |  Tomáš Rajnoch  |  2 komentáře

Huawei si pro letošní rok chystá několik zajímavých kousků. Jedním z nich bude model P20 Plus, o kterém již například víme,…

Vlaštovka ovládaná telefonem PowerUp Dart jde do prodeje

Vlaštovka ovládaná telefonem PowerUp Dart jde do prodeje

VČERA  |  Vlastimil Šlosar  |  diskuze (0)

Roku 2014 představila firma PowerUp papírovou vlaštovku s vrtulkou, kterou lze ovládat mobilem. Dnes, když už projekt na Indiegogo překonal o…

Xiaomi Mi Mix 2S představuje na uniklém videu ovládací prvky

Xiaomi Mi Mix 2S představuje na uniklém videu ovládací prvky

VČERA  |  Jakub Fišer  |  diskuze (0)

Není to tak dávno, co jsme informovali o tom, že se čínská společnost Xiaomi pokouší okoukat od kalifornského Applu jeho povedená…

Mobilní zobrazení