Platforma TikTok vznikla v roce 2016 a přišla s Číny, konkrétněji od vývojářského studia ByteDance. Nápad s krátkými videoklipy o délce maximálně 15 sekund se takřka okamžitě ujal, o síti se začalo mluvit a stala se útočištěm hlavně omladiny. Nyní už lze na TikTok dávat videa o délce až 3 minuty a jedná se o velmi silného hráče. Na vlastní kůži to teď poznal někdejší král videoobsahu YouTube.
Po léta letoucí byl YouTube jasným a neochvějným králem na poli video platforem v západním světě (hlavně v USA a Velké Británii). Tento video moloch zkrátka z uživatelů vytahal mnohem více času než ostatní, přímá konkurence. Jak se ale zdá, tato nadvláda pomalu končí.
TikTok, tedy konkurenční platforma z Číny, začíná vystrkovat růžky a povedlo se jí dobýt zcela nové teritorium. Dle analytické společnosti App Annie (přes Notebookcheck) se tento fenomén posledních let stal v Americe a Velké Británii nejpoužívanější platformou pro sledování videí.
Doporučujeme: TikTok má obří problém. Rodiče uživatelů jej žalují o 36 miliard!
Dle dat výše zmíněné společnosti tráví uživatelé těchto dvou zemí na TikToku sledováním videí v průměru více minut než na YouTube. Ten si ale pořád drží prvenství z pohledu největšího video kanálu současnosti s nejvíce zhlédnutými videi za měsíc.
To je samozřejmě dáno jak mnohem větším obsahem, tak výrazně rozsáhlejší základnou uživatelů. Na YouTube si najdou měsíčně cestu v průměru dvě miliardy uživatelů, zatímco na TikTok zhruba 700 milionů až jedna miliarda. Právě o to je ale úspěch mladé čínské sítě cennější.
Statistky společnosti App Annie se týkají jen uživatelů Androidu a bylo by zajímavé vidět, jak by to vypadalo, kdyby se do nich počítali také uživatelé iOS. Na této platformě se totiž TikTok pravidelně řadí mezi nejpopulárnější aplikace vůbec.
Analýza nebere v potaz ani data z Číny, kde je TikTok, pod tamním jménem Douyin, obrovsky úspěšný a je možné, že by porážka YouTube byla ještě výraznější. Tato sociální síť zkrátka jede a je dost dobře možné, že se brzy stane nejpopulárnější video platformou na světě. Našlápnuto k tomu má dobře.
Platforma TikTok vznikla v roce 2016 a přišla s Číny, konkrétněji od vývojářského studia ByteDance. Nápad s krátkými videoklipy o délce maximálně 15 sekund se takřka okamžitě ujal, o síti se začalo mluvit a stala se útočištěm hlavně omladiny. Nyní už lze na TikTok dávat videa o délce až 3 minuty a jedná se o velmi silného hráče. Na vlastní kůži to teď poznal někdejší král videoobsahu YouTube.
Po léta letoucí byl YouTube jasným a neochvějným králem na poli video platforem v západním světě (hlavně v USA a Velké Británii). Tento video moloch zkrátka z uživatelů vytahal mnohem více času než ostatní, přímá konkurence. Jak se ale zdá, tato nadvláda pomalu končí.
TikTok, tedy konkurenční platforma z Číny, začíná vystrkovat růžky a povedlo se jí dobýt zcela nové teritorium. Dle analytické společnosti App Annie (přes Notebookcheck) se tento fenomén posledních let stal v Americe a Velké Británii nejpoužívanější platformou pro sledování videí.
Doporučujeme: TikTok má obří problém. Rodiče uživatelů jej žalují o 36 miliard!
Dle dat výše zmíněné společnosti tráví uživatelé těchto dvou zemí na TikToku sledováním videí v průměru více minut než na YouTube. Ten si ale pořád drží prvenství z pohledu největšího video kanálu současnosti s nejvíce zhlédnutými videi za měsíc.
To je samozřejmě dáno jak mnohem větším obsahem, tak výrazně rozsáhlejší základnou uživatelů. Na YouTube si najdou měsíčně cestu v průměru dvě miliardy uživatelů, zatímco na TikTok zhruba 700 milionů až jedna miliarda. Právě o to je ale úspěch mladé čínské sítě cennější.
Statistky společnosti App Annie se týkají jen uživatelů Androidu a bylo by zajímavé vidět, jak by to vypadalo, kdyby se do nich počítali také uživatelé iOS. Na této platformě se totiž TikTok pravidelně řadí mezi nejpopulárnější aplikace vůbec.
Analýza nebere v potaz ani data z Číny, kde je TikTok, pod tamním jménem Douyin, obrovsky úspěšný a je možné, že by porážka YouTube byla ještě výraznější. Tato sociální síť zkrátka jede a je dost dobře možné, že se brzy stane nejpopulárnější video platformou na světě. Našlápnuto k tomu má dobře.