Tablety oproti předpokladům stále táhnou. Apple je i nadále jasnou jedničkou

  • Globální trh s tablety zaznamenal další překvapivý růst
  • Za 3. čtvrtletí vzrostl o dalších 24,9 % v meziročním srovnání
  • Apple je sice stále dominantní hráč, ale začíná na něj dotírat Samsung
Apple iPad Pro

iPad Pro, ilustrační | foto: Apple

Další čtvrtletí je za námi a nutno dodat, že globální výsledky prodejů tabletů i nadále nepřestávají překvapovat. Zažívají totiž doslova renesanci. Už čísla za druhý kvartál letošního roku, o kterých jsme vás informovali v tomto samostatném článku, dávala tušit, že se něco děje. Doslova zaskočení experti si tento překvapivý trend vysvětlovali tím, že za to může pandemie virové choroby Covid-19.

Má na to koronavirus skutečně podíl? Nepochybně. Ale nebude to jen jeho “zásluhou”. Zákazníci si zkrátka znovu hledají k tabletům cestu. A díky tomu výrobci můžou slavit, protože ještě poměrně nedávno mnozí tento segment úplně odepsali.


TIP: Tablety letos zažívají doslova boom. Lidé chtějí velké, malé, levné i drahé


Prodeje stále rostou

Zatímco ve druhém čtvrtletí ten skok nahoru byl meziročním srovnání neuvěřitelných 26 %, čerstvě vyhodnocené třetí zaznamenalo stále vynikající 24,9% meziroční nárůst. Psali jsme, že analytici už v tom minulém předpovídali, že se tento pozitivní trend “překulí” i do dalšího kvartálu? Psali, a oni se opravdu nemýlili.

Globální prodeje tabletů za Q3/2020

Globální prodeje tabletů za Q3/2020 | foto: IDC

A jak to dopadlo? Z výsledků je zřejmé, že v čele je i nadále Apple, který vyexpedoval 13,9 milionu kusů a zaznamenal solidní meziroční nárůst 17,4 %. Druhý Samsung mu ale dýchá na záda díky 9,4 milionům prodaných zařízení, a navíc zaznamenal doslova skvělý meziroční skok v podobě 89,2 %. Jenže zatímco jihokorejský podnik ovládá 13 % trhu, ten jablečný si nárokuje téměř celou třetinu, v tom je ten hlavní rozdíl.

Na dalších místech se pak umístil Amazon s 5,5 miliony, Huawei se 4,9 miliony, dále Lenovo se 4,1. Zbylých 9,9 milionů si mezi sebe rozdělili ostatní menší výrobci.


Pohled redakce

V minulém článku jsme se byli trošku pochybovační a tvrdili, že na střílení konfet a bouchání šampaňského je ještě čas, protože jedna vlaštovka jaro nedělá. Každopádně aktuální tempo dává tušit, že tento pozitivní trend se podaří udržet i nadále.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Tablety oproti předpokladům stále táhnou. Apple je i nadále jasnou jedničkou

  • Globální trh s tablety zaznamenal další překvapivý růst
  • Za 3. čtvrtletí vzrostl o dalších 24,9 % v meziročním srovnání
  • Apple je sice stále dominantní hráč, ale začíná na něj dotírat Samsung
Apple iPad Pro

iPad Pro, ilustrační | foto: Apple

Další čtvrtletí je za námi a nutno dodat, že globální výsledky prodejů tabletů i nadále nepřestávají překvapovat. Zažívají totiž doslova renesanci. Už čísla za druhý kvartál letošního roku, o kterých jsme vás informovali v tomto samostatném článku, dávala tušit, že se něco děje. Doslova zaskočení experti si tento překvapivý trend vysvětlovali tím, že za to může pandemie virové choroby Covid-19.

Má na to koronavirus skutečně podíl? Nepochybně. Ale nebude to jen jeho “zásluhou”. Zákazníci si zkrátka znovu hledají k tabletům cestu. A díky tomu výrobci můžou slavit, protože ještě poměrně nedávno mnozí tento segment úplně odepsali.


TIP: Tablety letos zažívají doslova boom. Lidé chtějí velké, malé, levné i drahé


Prodeje stále rostou

Zatímco ve druhém čtvrtletí ten skok nahoru byl meziročním srovnání neuvěřitelných 26 %, čerstvě vyhodnocené třetí zaznamenalo stále vynikající 24,9% meziroční nárůst. Psali jsme, že analytici už v tom minulém předpovídali, že se tento pozitivní trend “překulí” i do dalšího kvartálu? Psali, a oni se opravdu nemýlili.

Globální prodeje tabletů za Q3/2020

Globální prodeje tabletů za Q3/2020 | foto: IDC

A jak to dopadlo? Z výsledků je zřejmé, že v čele je i nadále Apple, který vyexpedoval 13,9 milionu kusů a zaznamenal solidní meziroční nárůst 17,4 %. Druhý Samsung mu ale dýchá na záda díky 9,4 milionům prodaných zařízení, a navíc zaznamenal doslova skvělý meziroční skok v podobě 89,2 %. Jenže zatímco jihokorejský podnik ovládá 13 % trhu, ten jablečný si nárokuje téměř celou třetinu, v tom je ten hlavní rozdíl.

Na dalších místech se pak umístil Amazon s 5,5 miliony, Huawei se 4,9 miliony, dále Lenovo se 4,1. Zbylých 9,9 milionů si mezi sebe rozdělili ostatní menší výrobci.


Pohled redakce

V minulém článku jsme se byli trošku pochybovační a tvrdili, že na střílení konfet a bouchání šampaňského je ještě čas, protože jedna vlaštovka jaro nedělá. Každopádně aktuální tempo dává tušit, že tento pozitivní trend se podaří udržet i nadále.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."