Sony redukuje mobilní divizi, má to přinést větší zisky

Jakub Foltýn

Sony potvrdilo, že z ekonomických důvodů zmenší velikost své mobilní divize. Řada Sony Xperia v posledních letech klesala na prodejích a nezřídka se dostávala i do ztrát. Japonský gigant doufá, že omezení pozornosti věnované mobilní divizi společnosti prospěje.

Už před několika lety Sony ohlásilo plány na snížení celkové velikosti divize při řadě Xperia a soustředění se na nejvýdělečnější zařízení. To způsobilo vyřazení většiny low-endových modelů z prodeje a větší prostor byl naopak věnován premiovým zařízením, počínaje řadou Xperia X v roce 2016. Tento krok dočasně způsobil velmi pozitivní kvartální výsledky společně s poměrně dobrými zisky. Zanedlouho se ale čísla divize znovu zbarvila do červena a Sony bylo opět nuceno udělat škrty za účelem zvýšení výdělečnosti. Značka Xperia byla celkově ve ztrátě 288 milionů dolarů, zatímco celkové příjmy za posledních 12 měsíců konstantně klesaly.

Přestože Sony aktuálně část viny na prodělcích hází na špatné směnné kurzy, zároveň předpokládá, že redukce divize přinese významné úspory v oblasti provozních nákladů. Společnost bude nicméně svojí pozornost dále soustředit na prémiová zařízení, což znamená, že řada Xperia L by mohla být kompletně zrušena a ohrožena by mohla být i část řady Xperia XA. Jediná řada, která má svoji budoucnost jistou, je Xperia XZ.

Pokud se budeme bavit o blízké budoucnosti, Sony plánuje prodat během fiskálního roku 2018 více než 10 milionů Xperií (ten končí 31. března 2019). To by znamenalo značný úpadek oproti minulým letům, v roce 2017 a 2016 Sony prodalo 13,5 milionů respektive 14,6 milionů zařízení.

Zdroj: PhoneArena

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články