Sony musí zamakat, mobilní segment prodeje má vážné problémy

Jakub Fišer

Japonskou společnost Sony jistě ještě mnoho z vás vnímá, jako tu velkou společnost, přece jen tehdy v letech devadesátých, kdy se poslouchali Suede a Oasis, byla jakožto Sony Ericsson na špici. Ty doby jsou však pryč, i když Suede i Oasis jsou stále skvělí, Sony má vážné problémy udržet svůj vývoj mobilních telefonů v chodu.

Posledních pár let se ukazuje, že Sony nastavuje světu pózu, namísto toho, aby se chovali tak, jak si na trhu stojí. Stále představují novinky, nebojí se konkurence, ve skutečnosti však mají výrazné problémy. Pro představu pomůže malá statistika: za druhé čtvrtletí letošního roku Sony prodalo 2 miliony smartphonů; vloni touto dobou to bylo 3,4 miliony. Víc smartphonů prodá Samsung než řeknete větu „Sony je v pěkné kaši“. Ani před rokem to evidentně nebyla žádná hitparáda, jak je však vidno, i to se může zhoršit.

Za celý rok 2017 Sony prodalo 13,5 milionu smartphonů, to se jim za letošek nepodaří ani náhodou, to už je jasné. Kdysi věhlasná značka tak nyní balancuje na hranici toho, zdali to vůbec má smysl prodávat smartphony. Protože značka Sony jako taková si tak zle nevede. Je na předních místech v prodeji televizí i audio příslušenství, k tomu vyvíjí hry a má vlastní herní konzoli PlayStation. Jen s těmi smartphony by to chtělo trochu přidat. Třeba se tak stane na veletrhu IFA 2018, kde Sony chystá show.

zdroj: The Verge


Autor článku

Jakub Fišer - Redaktor

Bývalý redaktor webu Mobilizujeme.cz. Sepsal celkem 3182 článků.


Komentáře


Nejnovější články