Smartphony patří mezi základní lidské potřeby, tvrdí asijští výrobci
Pandemii virové choroby Covid-19 rozumný člověk nebere na lehkou váhu. Svým způsobem to ovlivňuje všechny, výrobce telefonů nevyjímaje. V souvislosti s aktuální neutěšenou situací přišly indické pobočky Xiaomi a Realme na pohled se zvláštní žádostí.

Čtěte také: Pandemie Covid-19 způsobila značný pokles v prodejích smartphonů
Základní lidské potřeby:
- jídlo a pití
- seberealizace, uznání, úcta, láska, sounáležitost, bezpečí, jistota, atd.
- ve 21. století se k těmto potřebám řadí i elektronika
To, že jsou chytré telefony naší nedílnou součástí, určitě nemá smysl opakovat. Ať chcete, nebo ne, pro většinu uživatelů je to digitální projekce fyzického „já“. S jejich pomocí s ostatními komunikujeme, sdílíme nebo fotíme. Jsou zdrojem zábavy i informací. V této nelehké době to díky pandemickému řádění napříč kontinenty platí dvojnásob. Můžeme je ale zařadit mezi základní lidské potřeby?
Smartphony patří mezi životně důležité komodity
Ne všechny země se s nebezpečným virem perou stejně. Některé zavedly přísný režim; ať už formou mimořádných krátkodobých zákazů nebo zvláštních restrikcí. Jiné jsou mnohem benevolentnější. Aktuálně řeší zajímavý požadavek v Indii. Jak možná víte, v zemi panují velmi přísná třítýdenní omezení. Výjimky samozřejmě jsou – možnost si nakoupit nebo využít některé dostupné služby. Ostatní, včetně výrobců telefonů, mají utrum.
TIP: Sledujte vše potřebné kolem koronaviru přes digitální infokartu v mobilu
Tamější zastoupení firem Xiaomi a Realme se nyní obrací na indickou vládu s žádostí, aby smartphony mimořádně zařadila mezi základní lidské potřeby a aby v této nelehké době zrušila zákazy, které v současnosti zásadně omezují výrobce mobilních telefonů (včetně přidružených partnerů, např. v souvislosti s exportem komponent apod.). Jako hlavní důvody uvádí v úvodu zmiňovanou snadnější komunikaci a odbourávání pocitu samoty, dostupnost informací, pomoc potřebným, atd.
Nejde o byznys, chceme pomoct
Mau Kumar Jain, generální ředitel pobočky Xiaomi India, tento krok hájí tím, že v současnosti jsou telefony hned po potravinách a vodě základní lidskou potřebou; ať už jde o snadnější přístup ke službám, informacím nebo lidem obecně. Navíc podle vlastní analýzy 30 až 40 % nákupů tvoří lidé, kteří se se smartphony setkávají naprosto poprvé. Pokud firma – byť v omezeném režimu – bude fungovat, zajistí, aby se telefony dostaly k potřebným a případně jim i pomohla.
Madhav Sheth, šéf Realme India, dodal, že telefony jsou za těchto okolností zásadní bránou k dalším službám a zvláště v aktuální situaci mohou mít nedocenitelný význam. Společnost se bez váhání zaváže k jakýmkoliv bezpečnostním opatřením, jen když vláda umožní otevřít některé pobočky a servisní střediska.
Jde opravdu jen o ušlechtilé a vstřícné gesto, nebo taky trošku o byznys? Napište nám, co si myslíte!
zdroj: Gizmochina