Rozhovor s Witty Trade: „Široké portfolio a skvělé ceny. To je klíč k úspěchu značky Xiaomi“
- Xiaomi je jedním z nejúspěšnějších výrobců smartphonů současné doby
- Telefony představuje jak na běžícím páse a obliba značky i mimo domácí trh roste
- Kam se chce Xiaomi posouvat a jak má v plánu zaujmout čím dál náročnější klientelu?

Na otázky redakce Mobilizujeme.cz odpovídal CEO Witty Trade Viktor Hajíček a obchodní ředitel Viktor Spálavský. Witty Trade je oficiální distributor značky Xiaomi na českém trhu.
Xiaomi je mladá dynamická značka, které se na poli smartphonů za poměrně krátkou dobu, co působí na trhu, povedlo dostat na třetí, resp. čtvrté místo v globálních prodejích. Co stojí za tímto úspěchem a má ještě jak se zlepšovat a kam růst?
Xiaomi, jakožto celosvětová značka, ušla za uplynulých 10 let opravdu velký kus cesty. V České republice značka během 3 let zaznamenala raketový růst a dokázala si najít spoustu spokojených zákazníků ve všech kategoriích. Základem našeho úspěchu je především široké portfolio, které Xiaomi v ČR nabízí. Značka se totiž vyznačuje perfektním spojením ceny a výkonu. Zákazník i za velice dobrý výkon smartphonu neutratí horentní sumu. Zákazníci si naše telefony oblíbili právě díky tomu, že jsou cenově dostupné a zároveň neztrácejí nic na kvalitě a funkcích.
Společnost WittyTrade je oficiálním distributorem produktů Xiaomi pro Českou republiku. Jak se české firmě spolupracuje s čínskou dravou značkou? Jsou zde nějaké zvláštnosti? Jaké jsou nejzajímavější projekty, které se Vám povedlo zrealizovat?
Zpočátku bylo důležité naladit se na společnou notu. Čínská mentalita je od té evropské opravdu odlišná. Jelikož máme s čínskými značkami jisté zkušenosti, tak nebyl problém spolupráci dotáhnout k dokonalosti. Celý marketing Xiaomi je velký úspěch. Už jen to, že každý druhý Čech vlastní nějaký produkt značky Xiaomi mluví za vše.
Společnost de facto nedávno představila dceřiné podznačky Redmi a Poco. Jde o promyšlený obchodní tah, a jak významně se chtějí navzájem odlišit? V čem bude očima běžného uživatele ten zásadní rozdíl?
S oficiálním launchem novinky Poco M3, vstoupila značka do nové éry nezávislosti a nebude již více spadat pod Xiaomi. Co se týká značky Redmi, tak je to pouze kategorie telefonů, která spadá pod Xiaomi. Například Redmi Note smartphony jsou jedny z nejprodávanějších na světě.

Produkty značky Xiaomi, stejně jako Redmi a Poco s distributorem Witty Trade zakoupíte na Xiaomi.cz!
Jak populární jsou na českém trhu nové Xiaomi telefony série Mi 10T? V čem jsou lepší než konkurence?
Nová série Mi 10T nabízí za příznivou cenu nadstandardní technologie a překvapí novými funkcemi pro kreativní využití. Oba modely, nejvyšší Mi 10T Pro i dostupnější Mi 10T, přinášejí špičkový zážitek pro každého – od vytížených podnikatelů, až po nadšence do streamování nebo mobilní hráče. Každá značka se vyvíjí a snaží se najít zástupce v cenovém segmentu. U nové série se sice jedná o dražší modely, ale to se vůbec nepodepsalo na celkových výsledcích prodejů. Xiaomi ve většině kategorií téměř nemá konkurenci. Telefony disponují opravdu kvalitními fotoaparáty a výkonnými procesory. Ceny ale zdaleka nešplhají k desítkám tisíc korun, díky čemuž Xiaomi dokáže snadněji konkurovat ostatním značkám na trhu.
Pokud se podíváme na celý ekosystém produktů Xiaomi, jaké jsou po chytrých telefonech další prodejně úspěšné kategorie?
Xiaomi nabízí zákazníkům opravdu komplexní portfolio produktů. Největší výhodou je bezesporu konektivita, díky které lze téměř vše ovládat skrze mobilní telefon. Uživatel tak může pohodlně ovládat chod spotřebičů na dálku odkudkoliv. Mezi nejoblíbenější Xiaomi produkty kromě mobilních telefonů patří určitě robotické vysavače, elektrické koloběžky, hodinky a fitness náramky. Xiaomi nabízí také široké portfolio produktů pro vybavení chytré domácnosti.