Šílenství okolo Pokémon Go pomalu upadá, ukazují statistiky

Pavel Kreuziger

Několik analytických firem se nechalo slyšet, že pozoruje postupné ztenčování uživatelské základny mobilního herního šílenství Pokémon Go.

pokemon-go-silenstvi
pokemon-go-silenstvi

Glosa: Pokémoni hýbou světem, v dobrém i ve zlém

Vypadá to, že stejně jako jiné trendy, ani pokémoní „zlatá horečka“ nebude mít dlouhého trvání. Když byla hra vypuštěna na veřejnost, rychle vyšplhala na vrchol žebříčku aplikací, lámala rekord za rekordem a vytvořila svou vlastní mikrokulturu, nicméně teď to podle všeho vypadá, že se jí hráči již dostatečně nabažili. Denní a týdenní počty uživatelů totiž začínají klesat.

pokemon-go-engagement-840x435
pokemon-go-engagement-840x435

V kulminačním bodě se Pokémon Go chlubil více než 40 miliony aktivních uživatelů, čímž se připojil k elitní skupině tradičně nejpoužívanějších mobilních aplikací, jako je Facebook, Twitter, Instagram či Snapchat. Agentura Bloomberg tvrdí, že ačkoliv je zájem o hru stále vysoký, hráči se evidentně již tolik nezapojují. Zkrátka hrají méně.

Niantic se možná pokusí získat zpět pozornost uživatelů tím, že do hry přidá některé očekávané funkce, jako je lepší sledovací systém, možnost boje hráče proti hráči a obchodování s pokémony. Vypadá to totiž, že prosté „chyť je všechny“ ztratilo své kouzlo.

pokemon-go-ar-vr-840x344
pokemon-go-ar-vr-840x344

Tip: Pokémon Go a jeho fenomenální cesta mediálním světem

Je třeba zmínit, že data od Sensor Tower, Survey Monkey či Apptopie ukazují na zvýšení zájmu o rozšířenou realitu způsobené právě hrou Pokémon Go. Tento zájem však taktéž začal pomalu uvadat, na rozdíl od virtuální reality, kde i přes stagnaci zůstává poměrně vysoký.

Zdroj: Android Authority


Komentáře


Nejnovější články