Samsung si vytyčil sebevědomé cíle. Kolik chce letos prodat skládacích telefonů?

Ondřej Koníček
  • Samsung je aktuálně největším hráčem na trhu se skládačkami
  • Je to logické – konkurence není velká a jihokorejský výrobce má náskok
  • Letos má v plánu své pozice ještě posílit
Samsung Galaxy Z Fold 3
Samsung Galaxy Z Fold 3

Samsung před pár dny představil nové skládačky Galaxy Z Fold 3 a Flip 3, čímž poukázal na jediné. V tomto, pořád ještě mladém odvětví, je jasnou jedničkou a konkurenci ukazuje záda. Ta je opravdu zatím minimální a vloni z toho jihokorejský výrobce těžil. A nemá v plánu polevovat ani letos, ačkoliv i ostatní výrobci začínají vystrkovat drápky.

Skládačky v roce 2020? Samsung kraloval

Vloni držel jihokorejský gigant na 87 % trhu se skládacími telefony. Prodal zhruba 2,2 milionu přístrojů a bylo to dáno samozřejmě tím, že konkurence víceméně neexistovala. Letos už to tak snadné nebude, protože přišel špičkový Mate X2 od Huawei, Mi Mix Fold od Xiaomi a do tohoto odvětví mají v plánu vstoupit i další výrobci.

Samsung má ale obrovský náskok a díky tomu, že v na tomto trhu vloni existoval víceméně jen on, má také výraznou výhodu. Je samozřejmě otázkou, zda těchto benefitů dokáže naplno využít a zda si nenechá ujet vlak, ale prozatím tomu nic nenasvědčuje. Jeho novinky Fold 3 a Flip 3 jsou špičkové přístroje, kterým se bude konkurovat jen velmi těžko. A jihokorejský výrobce má ještě jedno eso v rukávu.


Čtěte také: Samsung Galaxy Z Fold 3 – cena, dostupnost a specifikace nejlepší skládačky na trhu


Samsung Galaxy Z Flip 3
Samsung Galaxy Z Flip 3

Nové skládačky zlevnily

Když přišly první skládací telefony, byly astronomicky drahé a jednalo se o přístroje pro horních deset tisíc. S tím, jak jich Samsung prodává každoročně víc a víc (v roce 2019 to bylo jen 700 tisíc), neustále zlevňují, protože technologie potřebné k jejich výrobě už nejsou tak nákladné a víceméně se stává jedna věc – jihokorejský výrobce je pomalu posouvá směrem do mainstreamu.

Ano, i nové generace skládaček Fold a Flip jsou pořád hodně drahé a ne každý si je může dovolit, ale ceny jdou postupně dole. Není to nijak dramatický sešup, nicméně tyto telefony se stávají pomalu, ale jistě dostupnější a s tím, jak přijde konkurence, budou ještě levnější. A je pochopitelné, že z nižších cen bude těžit také Samsung, který jich letos prodá opět víc než před rokem.

A kolik že má tedy jihokorejský gigant v plánu prodat skládaček? Do konce roku by chtěl udat na 6,5 milionu kusů (přes Gizmochina), což je vpravdě ambiciózní plán. Co myslíte, povede se mu to?

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Ondřej Koníček - Redaktor

Jsem příznivcem veškeré elektroniky, hlavně telefonů, počítačů a hardwaru obecně. Dále pak hráč tělem i duší, občasný sportovec a velký filmový fanda.


Komentáře


Nejnovější články