Mobilizujeme.cz

Samsung je u soudu, protože své telefony aktualizuje pozdě

  |  7 komentářů  |  autor:

Největší organizace na ochranu práv spotřebitelů v Nizozemí, Consumentenbond, zažalovala Samsung, který je viněn z toho, že se mu nedaří včas dodávat svým zákazníkům softwarové aktualizace pro androidové telefony.

soud

Agentura tvrdí, že se již dříve snažila se Samsungem dohodnout mimosoudní cestou, ale že žaloba je jedinou cestou zpět, neboť se jí s výrobcem nepodařilo dosáhnout dohody.

Consumentenbond viní Samsung z neférových obchodních praktik, neboť jihokorejská společnost se explicitně nezmiňuje o tom, jak dlouho mohou její zákazníci očekávat softwarové aktualizace. Dalším problémem Samsungu je fakt, že není transparentní ohledně kritických bezpečnostních aktualizací, například té, která měla řešit zneužití Stagefright.

Organizace poznamenává, že se zaměřuje v prvé řadě právě na Samsung vzhledem k jeho vysokému podílu na trhu chytrých telefonů v zemi. Stejnými praktikami se prý totiž proviňují i jiní výrobci.

Podle vlastního průzkumu agentury nedostalo 82 % zkoumaných telefonů od Samsungu nejnovější verzi Androidu po dvou letech od jejich představení.

Je pravdou že Samsung (ostatně stejně jako jiní výrobci) nedodává včasné aktualizace pro všechna svá zařízení. Update v kauze Stagefright se sice včas dočkala série Galaxy S6, výrobce však dlouho ignoroval významnou část svých telefonů střední a nižší třídy. Navíc na žádném modelu Samsungu dosud neběží Android 6.0 Marshmallow, a to tři měsíce po uvedení této verze systému.

android_6_0_marshmallow

Consumentenbond má ve své žalobě na Samsung poměrně vysoké nároky. Například požaduje, aby Samsung aktualizoval všechny své smartphony na nejnovější verzi Androidu dva roky po jejich zakoupení (a nikoliv představení jako doposud). A to do čtyř týdnů po dostupnosti kódu ze strany Googlu.

Určitým způsobem tak Consumentenbond požaduje, aby výrobci řešili softwarové aktualizace jako součást záruky, která je v zemích EU legislativně standardně stanovena na dva roky.

Nároky organizace jsou sice možná oprávněné (a jako spotřebitelé bychom jim mohli zatleskat), nicméně nereálné – výrobci smartphonů produkují taková kvanta různorodých modelů, že by se jim udržování čtyřletého cyklu aktualizací (při dvouleté „životnosti“ zařízení na trhu) pro každý model zvlášť nejspíše ani nevyplatilo. A museli by ztenčit portfolio, což by možná trochu zpřehlednilo trh – ale v konečném důsledku by to zase odnesl spotřebitel.

Zdroj: Phone Arena

ČLÁNKY:, , , , ,
Xiaomi už brzy odhalí nové prostředí MIUI 9, prozradil výrobce

Xiaomi už brzy odhalí nové prostředí MIUI 9, prozradil výrobce

23. 6. 2017  |    |  4 komentáře

Většina uživatelů Xiaomi zařízení už se zase může těšit na významnou aktualizaci systému. Výrobce totiž připravuje nové prostředí MIUI 9, které by…

Oukitel K6000 Plus: opravdu obří baterie a příznivá cena

Oukitel K6000 Plus: opravdu obří baterie a příznivá cena

23. 6. 2017  |    |  diskuze (1)

Energie není nikdy dost a v případě smartphonů to platí minimálně dvojnásob. S novým Oukitel K6000 Plus si však stěžovat nebudete –…

2x bezztrátový zoom u OnePlus 5 ve skutečnosti není bezztrátový

2x bezztrátový zoom u OnePlus 5 ve skutečnosti není bezztrátový

23. 6. 2017  |    |  4 komentáře

Zdá se, že čínský výrobce v letošním roce nedokázal svého zabijáka vlajkových modelů – OnePlus 5 – vylepšit natolik, aby byl marketingově…

Mobilní zobrazení