Mobilizujeme.cz

Trendy: Maraton soutěží | jak vybrat telefon | iPhone X | bezrámečkový telefon | Android Oreo aktualizace | jak funguje čtečka tváře

Samsung je u soudu, protože své telefony aktualizuje pozdě

  |  7 komentářů  |  autor: Pavel Kreuziger

Největší organizace na ochranu práv spotřebitelů v Nizozemí, Consumentenbond, zažalovala Samsung, který je viněn z toho, že se mu nedaří včas dodávat svým zákazníkům softwarové aktualizace pro androidové telefony.

soud

Agentura tvrdí, že se již dříve snažila se Samsungem dohodnout mimosoudní cestou, ale že žaloba je jedinou cestou zpět, neboť se jí s výrobcem nepodařilo dosáhnout dohody.

Consumentenbond viní Samsung z neférových obchodních praktik, neboť jihokorejská společnost se explicitně nezmiňuje o tom, jak dlouho mohou její zákazníci očekávat softwarové aktualizace. Dalším problémem Samsungu je fakt, že není transparentní ohledně kritických bezpečnostních aktualizací, například té, která měla řešit zneužití Stagefright.

Organizace poznamenává, že se zaměřuje v prvé řadě právě na Samsung vzhledem k jeho vysokému podílu na trhu chytrých telefonů v zemi. Stejnými praktikami se prý totiž proviňují i jiní výrobci.

Podle vlastního průzkumu agentury nedostalo 82 % zkoumaných telefonů od Samsungu nejnovější verzi Androidu po dvou letech od jejich představení.

Je pravdou že Samsung (ostatně stejně jako jiní výrobci) nedodává včasné aktualizace pro všechna svá zařízení. Update v kauze Stagefright se sice včas dočkala série Galaxy S6, výrobce však dlouho ignoroval významnou část svých telefonů střední a nižší třídy. Navíc na žádném modelu Samsungu dosud neběží Android 6.0 Marshmallow, a to tři měsíce po uvedení této verze systému.

android_6_0_marshmallow

Consumentenbond má ve své žalobě na Samsung poměrně vysoké nároky. Například požaduje, aby Samsung aktualizoval všechny své smartphony na nejnovější verzi Androidu dva roky po jejich zakoupení (a nikoliv představení jako doposud). A to do čtyř týdnů po dostupnosti kódu ze strany Googlu.

Určitým způsobem tak Consumentenbond požaduje, aby výrobci řešili softwarové aktualizace jako součást záruky, která je v zemích EU legislativně standardně stanovena na dva roky.

Nároky organizace jsou sice možná oprávněné (a jako spotřebitelé bychom jim mohli zatleskat), nicméně nereálné – výrobci smartphonů produkují taková kvanta různorodých modelů, že by se jim udržování čtyřletého cyklu aktualizací (při dvouleté „životnosti“ zařízení na trhu) pro každý model zvlášť nejspíše ani nevyplatilo. A museli by ztenčit portfolio, což by možná trochu zpřehlednilo trh – ale v konečném důsledku by to zase odnesl spotřebitel.

Zdroj: Phone Arena

ČLÁNKY:, , , , ,
Výrobce sexuálních hraček sbíral data od uživatelek

Výrobce sexuálních hraček sbíral data od uživatelek

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Internet věcí se nám pomalu ale jistě vymyká z rukou. Tentokrát nemáme na mysli „tradiční“ hacknutou ledničku, ale něco mnohem intimnějšího. Tip: Spermobanky…

Je společnost Qualcomm přeci jen na prodej?

Je společnost Qualcomm přeci jen na prodej?

DNES  |  Tomáš Richter  |  diskuze (0)

Před týdnem jsme vás informovali o tom, že Qualcomm oficiálně odmítnul nabídku akvizice společností Broadcom. Výše nabídky činila 130 miliard amerických…

Smartphone od Xiaomi s minimálními rámečky uniká na fotce

Smartphone od Xiaomi s minimálními rámečky uniká na fotce

DNES  |  Tomáš Rajnoch  |  diskuze (1)

Xiaomi je se svou řadou Note mimořádně úspěšné. Vždy smartphone boduje v poměru cena výkon. V modelu Note 5 Plus navíc…

Mobilní zobrazení