Mobilizujeme.cz

Rozhovor s Tomášem Janitorem k mobilní aplikaci banky ZUNO

  |  4 komentáře  |  autor:

Vyzpovídali jsme Tomáše Janitora z banky ZUNO, který se velmi podrobně podílel na vývoji mobilní aplikace ZUNO. Co všechno zajímavého nám prozradil?

Tomáš Janitor pracuje na pozici Head of Multichannels Department and CRM v bance ZUNO, která letos v listopadu představila svojí mobilní aplikaci pro přístup k bankovnictví s dalšími zajímavými funkcemi, o kterých jsme psali už v článku ZUNO banka jde do mobilu. Bankovnictví tak můžete pohodlně spravovat takřka odkudkoliv.

Dnes se na aplikaci podíváme z jiné strany. Co všechno stálo za vývojem této aplikace, které funkce zákazníci využívají nejvíce a co se chystá na příští rok?

Tomáš Janitor, Head of Multichannels Department and CRM v bance ZUNO

1. Co vás přivedlo k ZUNO bance? A jak jste s prací v této společnosti spokojen?

Do ZUNO jsem přišel v březnu 2010 jako projektový manažer, ale již 10 let pracuji v bankovním sektoru. Zaujala mě hlavně myšlenka nové online banky, která chce být alternativou k tradičním hráčům na trhu. Měl jsem štěstí, že jsem mohl již od začátku aktivně spolupracovat na mnoha zajímavých projektech a zjistit, co obnáší budovat banku na zelené louce. V červenci 2012 jsem se stal šéfem Multichannels Department a CRM. Může to vypadat, že online banka potřebuje pouze jediný kanál, a tím myslím internet. Ve skutečnosti však působíme i na jiných platformách. Naším posledním produktem v této oblasti je mobilní aplikace, kterou jsme představili v listopadu, a na kterou jsme velmi pyšní. Takže dnes, po dvou a půl letech v ZUNO mohu říct, že jsem tu velmi spokojen. Práce je dynamická, náročná, ale také hodně inspirující.

2. Kolik času zabral vývoj a celková příprava mobilní aplikace ZUNO?

Celý vývoj nám trval více než šest měsíců. Může to vypadat jako dlouhá doba, ale chtěli jsme klientům nabídnout opravdu kvalitní a propracovaný produkt. Proto jsme se soustředili nejen na výběr dobrého partnera, kterým se pro nás na tento projekt stala společnost Zentity, ale také na design, vývoj a důkladné testování aplikace. Naším záměrem bylo nabídnout něco navíc oproti tradičním bankám a jiným mobilním aplikacím. Pečlivě sledujeme uživatelské trendy ve webových a mobilních aplikacích, zejména ty nejúspěšnější z nich. Díky tomu v naší aplikaci najdete takové funkce jako je vyhledavač bankomatů, skener faktur, nebo kontrolu zůstatku na účtu. Klíčová je pro nás hlavně jednoduchost, takže jsme se snažili nabídnout rozhraní, které bude uživatelsky příjemné jak pro majitele chytrých telefonů s iOS, tak s operačním systémem Android.

3. Jaká jsou očekávání od aplikace? Kolika mobilních uživatelů si banka ZUNO představuje, že by mohla dosáhnout, řekněme do konce letošního roku, a jaký je výhled na příští rok?

Mobilní aplikaci jsme uvedli fází, kterou jsme nazvali Silent Launch. Během ní jsme umožnili některým klientům, novinářům a bloggerům aplikaci vyzkoušet ještě před jejím oficiálním uvedením na konci listopadu. Od té doby si aplikaci stáhlo již více než 12 tisíc uživatelů v Česku a na Slovensku. A 60 procent z nich ji opravdu aktivně používá. Nechtěli jsme mít mobilní aplikaci jen proto, že je to fajn a mají ji i jiné banky. Aplikace je pro nás důležitá, protože nás opět posouvá na cestě být moderní bankou, která vnímá nejnovější digitální trendy. Jsme rádi, že naše úsilí zaznamenala nejen média, ale hlavně uživatelé. Což rozhodně neznamená, že bychom nepokračovali ve vylepšování aplikace. V tuto chvíli mohu potvrdit, že začátkem příštího roku vydáme vyšší verzi aplikace, která bude obsahovat i funkci PayNow.

4. Chystáte aplikaci i pro další populární mobilní operační systémy? Konkrétně například pro Windows Phone?

ZUNO aplikace mobilního bankovnictví je prozatím dostupná pro operační systémy iOS a Android. V příštím roce bychom ji chtěli uvést i pro Windows Phone. Zaměřujeme se především na tyto tři mobilní platformy, abychom dokázali vyhovět co nejširší skupině uživatelů. Právě tyto operační systémy patří totiž mezi nejoblíbenější, což dokázal i náš poslední průzkum. Nejpopulárnějším operačním systémem v České republice je mezi uživateli chytrých telefonů Android se 43 procenty uživatelů, dále iOS se 23 procenty a teprve posléze následují další platformy.

5. Máte statistiky, které z funkcí této aplikace zatím využívají klienti nejčastěji? O které funkce je, popř. očekáváte, největší zájem?

Aplikaci jsme uvedli teprve 12. listopadu, ale výsledky jsou zatím velmi dobré. Naši čeští klienti tráví v průměru jednu až pět minut prohlížením nebo používáním jednotlivých funkcí. Většina z nich aplikaci používá hlavně k posílání plateb, domácím platbám, nastavení limitu pro kartu, nebo zablokování i odblokování karty a využívání služby Sms Plus. Mnoho uživatelů, kteří testovali naši demo verzi, se posléze stalo našimi klienty. Všechny operace si mohou klienti vyřídit, aniž by chodili do banky – jednoduše a rychle. Přesně podle hesla ZUNO, Less bank, more life.

6. Volné téma: Chtěl byste ještě cokoliv zajímavého sdělit čtenářům Mobilizujeme.cz?

Uvedení mobilní aplikace byl zatím nejzajímavějším projektem a největší výzvou, který jsme v ZUNO realizovali. Jsme pyšní, že jsme uvedli produkt, který se liší od toho, co zde bylo dosud dostupné, a to jak na českém, tak na slovenském trhu. Naši aplikaci beru hlavně jako příklad skvělé týmové práce mezi IT a technologickými experty, produktovým oddělením a marketingem.

Tomáši Janitorovi ze ZUNO banky děkujeme za rozhovor a zajímavé informace.

ČLÁNKY:
Netflix přidal podporu HDR obrazu v aplikaci pro iPhone a iPad

Netflix přidal podporu HDR obrazu v aplikaci pro iPhone a iPad

DNES  |    |  diskuze (0)

Apple v letošním roce přechází na pokročilejší HDR obraz, ať už jde o novou 4K Apple TV, nové iPhony 8 & 8…

Víte, co je antigravitační pouzdro? Jde o šikovnou vychytávku

Víte, co je antigravitační pouzdro? Jde o šikovnou vychytávku

DNES  |    |  diskuze (0)

Antigravitační pouzdro je nová vychytávka, která sice váš telefon nezbaví gravitace jako takové, ale dokáže překvapivým způsobem přichytit smartphone na sklo či…

Apple v nové reklamě vysvětluje, proč máme iPhone 8 milovat

Apple v nové reklamě vysvětluje, proč máme iPhone 8 milovat

DNES  |    |  5 komentářů

Zhruba před dvěma týdny představila kalifornská společnost nové iPhony. Konkrétně se jedná o iPhone 8, 8 Plus a výroční iPhone X. První…

Mobilní zobrazení