Rok 2016 byl pro Huawei rekordní, smartphony prodával jako rohlíky

11. 1. 2017  |    |  3 komentáře

Čínská společnost Huawei, třetí největší výrobce telefonů, má za sebou nejúspěšnější rok v celé své historii. V roce 2016 prodala více než 139 milionů smartphonů a její meziroční nárůst tržeb dosáhl na 42 procent. V České republice si Huawei drží více než 15 % tržní podíl.

Tip: Po chytrém telefonu přijde tzv. inteligentní telefon, říká Huawei

Huawei zaznamenává růst už pátým rokem v řadě. Společnost prodala v roce 2016 více než 139 milionů smartphonů s 29 % meziročním nárůstem, zatímco podle IDC zaznamenal celý trh růst pouze 0,6 %. Podíl firmy Huawei na globálním trhu smartphonů dosahoval v říjnu 2016 dle agentury GfK 11,3 %.

Růst Huawei v segmentu high-end smartphonů

Díky vysokým prodejům Huawei P9, P9 Plus a Mate 9 zaznamenala společnost Huawei mimořádný úspěch v segmentu high-end zařízení v Evropě i po celém světě. Huawei P9 a P9 Plus se prodalo v roce 2016 10 milionů kusů, prodeje Huawei Mate 9 byly během prvních dvou měsíců od uvedení na trh o 50 % vyšší ve srovnání s předchozím modelem Mate 8. Podíl prodaných smartphonů Huawei ve střední a high-end třídě vůči všem prodaným smartphonům Huawei vzrostl na 36 %.

Úspěch Huawei v Evropě, ale i celkově

Podle dat GfK, zveřejněných v říjnu 2016, vzrostl podíl Huawei na trhu smartphonů na 11,3 %. Rok 2016 byl úspěšný i na českém trhu, v září se Huawei podařilo překonat 20 % hranici tržního podílu.

Zahraniční prodeje Huawei v roce 2016 dosáhly téměř stejné výše jako v domovské Číně. Podle GfK Huawei drží vyšší než 15% tržní podíl ve 33 zemích (mezi nimi i Česká republika) a více než 20 % v dalších 18, z nichž téměř polovina jsou evropské země. V severní a východní Evropě přesáhl tržní podíl 15 %, v západní Evropě 10 %.

Tip: Huawei chce do dvou let prodat více zařízení než Apple

V některých zemích severní Evropy má Huawei vůbec nejvyšší podíl na trhu, ve Velké Británii, Německu, Francii a na dalších klíčových trzích společnost zaznamenala výrazný nárůst. V listopadu 2016 společnost, dle GfK, poprvé přesáhla 20 % tržní podíl v Číně a dominovala v segmentu high-end zařízení.

„Navzdory nepříznivým podmínkám v odvětví rostla spotřebitelská divize Huawei nejrychlejším tempem na trhu. Vděčíme za to hlavně našemu prozákaznickému přístupu, který je založen na vytváření smysluplných inovací. Rovněž se nám dařilo pokračovat v budování prémiovosti značky, posilovat prodejní kanály a vylepšovat oblast péče o zákazníky a servis. V roce 2017 budeme i nadále posilovat dodavatelský řetězec i prodejní kanály. Zvýšené úsilí budeme i nadále věnovat výzkumu a vývoji, službám a oblastem, které nám pomohou ke zdokonalení řízení a k zefektivnění rozhodovacího procesu. Budeme nadále rozvíjet naši strategii pro mezinárodní trhy a proaktivně budovat kapacity pro budoucí růst,“ uvedl Richard Yu, CEO Huawei Consumer BG.

Inovace od Huawei: prostředí a duální fotoaparát

V roce 2016 se spotřebitelská divize Huawei zaměřila na inovace v oblasti operačního systému (EMUI), technologie duálního fotoaparátu nebo umělé inteligence.

Nové uživatelské prostředí Huawei EMUI 5.0 je těsněji spojeno s čipsetem Kirin a obsahuje více než 20 patentovaných technologií Huawei. Jednou z nich je optimalizační nástroj s umělou inteligencí, který zamezí postupnému zpomalování Android systému a dlouhodobě zajistí vysoký výkon zařízení.

Na vývoji již dvou generací duálního fotoaparátu (Huawei P9, Mate 9) se podílela německá fotografická firma Leica. Společnosti Huawei a Leica také v minulém roce založily inovační centrum Max Berek Innovation Lab, v němž spolupracují na výzkumu a vývoji v oblasti optických systémů, algoritmů zpracování obrazu, virtuální (VR) a rozšířené (AR) reality.

V oblasti umělé inteligence se společnost Huawei zaměřila na percepční inteligenci, kognitivní inteligenci, výpočetní inteligenci a poznatky z těchto oblastí využila při vytvoření AI systému založeného na kooperaci softwaru, samotného zařízení a cloudu.

Spolupráce s Messim i hollywoodskými hvězdami

V roce 2016 společnost Huawei spojila síly se světovou fotbalovou ikonou Lionelem Messim, který se stal jejím ambasadorem především v Latinské Americe. Při uvedení vlajkové lodě Huawei P9 se společnost Huawei spolupracovala s hollywoodskými hvězdami Henry Cavillem a Scarlett Johansson, kteří se objevili v globální kampani tohoto produktu. V České republice je tváří značky hokejová hvězda Jaromír Jágr.

Huawei v žebříčku hodnoty značek

Rovněž autority zaměřující se na světové značky oceňují Huawei, jako jednu z nejhodnotnějších značek na světě. V žebříčku Interbrand Top 100 Global Brands se společnost umístila na 72. místě, v žebříčku BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands pak na 50. pozici. Podle agentury IPSOS vzrostlo povědomí o značce ze 76 % z roku 2015 na současných 81 %.

zdroj: TZ

Články: , ,

3 komentáře

  1. Radek
    Napsal(a) 11.1.2017 v 19:12

    Pěkný výsledek, uvidíme co Apple nakrade do ajfonu 8,ale myslím že nic převratného, takže Huawei bude letos světovou dvojkou.

    Odpovědět

      Martin
      12.1.2017 v 01:23

      Už aby to bylo ten iodpad už je trapárna a jen hloupé ovce ho drží nad vodou a i iOS, jinak by to byla dávno mrtvola a ani 10ti let by se nedožila.

      Odpovědět

  2. N7610
    Napsal(a) 12.1.2017 v 16:26

    Skvěle zprávy,už mám 2 Huawei a řada Mate je skvělá :-)

    Odpovědět

Přidat komentář



Text

NOVÉ ČLÁNKY

Bill Gates zakazoval svým dětem používat mobily až do 14 let

Zní to možná trochu zvláštně, že nejbohatší člověk světa, který své bohatství získal na počítačích a softwaru, nedal svým dětem plný přístup k mobilním… (diskuze 0)

Pavel Kreuziger  |   publikováno: VČERA

Loterie u Huawei: některé kusy modelu P10 mají pomalejší paměť

Čínský výrobce přiznal, že kvůli nedostatku součástek – úložiště s vyšší rychlostí – použil u některých kusů vlajkového modelu Huawei P10 a P10 Plus… (diskuze 3)

Luboš Srb  |   publikováno: VČERA

Samsung a Qualcomm již údajně vyvíjejí procesor pro Galaxy S9

Zatímco se „es osmička” probíjí na pulty prodejců, společnosti Samsung a Qualcomm již pracují na jejím nástupci, tedy spíše na jeho procesoru. Jestli se vám… (diskuze 1)

Jan Hobler  |   publikováno: VČERA

Samsung vyvíjí první OLED displeje 7. generace, dojde i na 4K

Samsung Display pokračuje v výzkumu zaměřeném na diverzifikaci svého OLED portfolia tak, aby zahrnoval skládací OLED, OLED a „chip-on-plastic“ OLED a 800ppi OLED s… (diskuze 5)

Pavel Kreuziger  |   publikováno: VČERA

Větší = lepší? Alespoň u Samsungu to má i v letošním roce platit

Podle nejnovější zprávy se bude větší varianta Samsung Galaxy S8+ prodávat lépe než menší vlajková loď stejného výrobce, Galaxy S8. Společnost Yuanta Securities Korea Co…. (diskuze 0)

Pavel Kreuziger  |   publikováno: VČERA
Klasické zobrazení