Rok 2016 byl pro Huawei rekordní, smartphony prodával jako rohlíky

Luboš Srb

Čínská společnost Huawei, třetí největší výrobce telefonů, má za sebou nejúspěšnější rok v celé své historii. V roce 2016 prodala více než 139 milionů smartphonů a její meziroční nárůst tržeb dosáhl na 42 procent. V České republice si Huawei drží více než 15 % tržní podíl.

Samsung Galaxy A56 5Gpixel-counter

Tip: Po chytrém telefonu přijde tzv. inteligentní telefon, říká Huawei

Huawei zaznamenává růst už pátým rokem v řadě. Společnost prodala v roce 2016 více než 139 milionů smartphonů s 29 % meziročním nárůstem, zatímco podle IDC zaznamenal celý trh růst pouze 0,6 %. Podíl firmy Huawei na globálním trhu smartphonů dosahoval v říjnu 2016 dle agentury GfK 11,3 %.

Růst Huawei v segmentu high-end smartphonů

Díky vysokým prodejům Huawei P9, P9 Plus a Mate 9 zaznamenala společnost Huawei mimořádný úspěch v segmentu high-end zařízení v Evropě i po celém světě. Huawei P9 a P9 Plus se prodalo v roce 2016 10 milionů kusů, prodeje Huawei Mate 9 byly během prvních dvou měsíců od uvedení na trh o 50 % vyšší ve srovnání s předchozím modelem Mate 8. Podíl prodaných smartphonů Huawei ve střední a high-end třídě vůči všem prodaným smartphonům Huawei vzrostl na 36 %.

Úspěch Huawei v Evropě, ale i celkově

Podle dat GfK, zveřejněných v říjnu 2016, vzrostl podíl Huawei na trhu smartphonů na 11,3 %. Rok 2016 byl úspěšný i na českém trhu, v září se Huawei podařilo překonat 20 % hranici tržního podílu.

Zahraniční prodeje Huawei v roce 2016 dosáhly téměř stejné výše jako v domovské Číně. Podle GfK Huawei drží vyšší než 15% tržní podíl ve 33 zemích (mezi nimi i Česká republika) a více než 20 % v dalších 18, z nichž téměř polovina jsou evropské země. V severní a východní Evropě přesáhl tržní podíl 15 %, v západní Evropě 10 %.

Tip: Huawei chce do dvou let prodat více zařízení než Apple

V některých zemích severní Evropy má Huawei vůbec nejvyšší podíl na trhu, ve Velké Británii, Německu, Francii a na dalších klíčových trzích společnost zaznamenala výrazný nárůst. V listopadu 2016 společnost, dle GfK, poprvé přesáhla 20 % tržní podíl v Číně a dominovala v segmentu high-end zařízení.

„Navzdory nepříznivým podmínkám v odvětví rostla spotřebitelská divize Huawei nejrychlejším tempem na trhu. Vděčíme za to hlavně našemu prozákaznickému přístupu, který je založen na vytváření smysluplných inovací. Rovněž se nám dařilo pokračovat v budování prémiovosti značky, posilovat prodejní kanály a vylepšovat oblast péče o zákazníky a servis. V roce 2017 budeme i nadále posilovat dodavatelský řetězec i prodejní kanály. Zvýšené úsilí budeme i nadále věnovat výzkumu a vývoji, službám a oblastem, které nám pomohou ke zdokonalení řízení a k zefektivnění rozhodovacího procesu. Budeme nadále rozvíjet naši strategii pro mezinárodní trhy a proaktivně budovat kapacity pro budoucí růst,“ uvedl Richard Yu, CEO Huawei Consumer BG.

Inovace od Huawei: prostředí a duální fotoaparát

V roce 2016 se spotřebitelská divize Huawei zaměřila na inovace v oblasti operačního systému (EMUI), technologie duálního fotoaparátu nebo umělé inteligence.

Nové uživatelské prostředí Huawei EMUI 5.0 je těsněji spojeno s čipsetem Kirin a obsahuje více než 20 patentovaných technologií Huawei. Jednou z nich je optimalizační nástroj s umělou inteligencí, který zamezí postupnému zpomalování Android systému a dlouhodobě zajistí vysoký výkon zařízení.

Na vývoji již dvou generací duálního fotoaparátu (Huawei P9, Mate 9) se podílela německá fotografická firma Leica. Společnosti Huawei a Leica také v minulém roce založily inovační centrum Max Berek Innovation Lab, v němž spolupracují na výzkumu a vývoji v oblasti optických systémů, algoritmů zpracování obrazu, virtuální (VR) a rozšířené (AR) reality.

V oblasti umělé inteligence se společnost Huawei zaměřila na percepční inteligenci, kognitivní inteligenci, výpočetní inteligenci a poznatky z těchto oblastí využila při vytvoření AI systému založeného na kooperaci softwaru, samotného zařízení a cloudu.

Spolupráce s Messim i hollywoodskými hvězdami

V roce 2016 společnost Huawei spojila síly se světovou fotbalovou ikonou Lionelem Messim, který se stal jejím ambasadorem především v Latinské Americe. Při uvedení vlajkové lodě Huawei P9 se společnost Huawei spolupracovala s hollywoodskými hvězdami Henry Cavillem a Scarlett Johansson, kteří se objevili v globální kampani tohoto produktu. V České republice je tváří značky hokejová hvězda Jaromír Jágr.

Huawei v žebříčku hodnoty značek

Rovněž autority zaměřující se na světové značky oceňují Huawei, jako jednu z nejhodnotnějších značek na světě. V žebříčku Interbrand Top 100 Global Brands se společnost umístila na 72. místě, v žebříčku BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands pak na 50. pozici. Podle agentury IPSOS vzrostlo povědomí o značce ze 76 % z roku 2015 na současných 81 %.

zdroj: TZ

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře

Samsung Galaxy A56 a A36 5Gpixel-counter

Nejnovější články